Volvo C30 2.0D R-Design

Volvo pro mladé prošlo faceliftem. Ale nabízí v kombinaci s paketem R-Design vůbec nějaké argumenty proti německé konkurenci?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 4

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 5.8

RADOSTI
Neokoukané, zajímavé a pohodlné auto na každý den…

STAROSTI
…kterému chybí automat, lepší řízení a použitelnější kufr.

Pokud je vám dvacet, máte bokem kolem osmi set tisíc korun na auto a chcete něco stylového a cool, můžete si vybírat z poměrně široké nabídky. Pravděpodobně vás osloví i záplava kupé-kabrioletů, ale pokud patříte mezi trochu praktické lidi, asi budete spíše hledat stylový hatchback nebo kupé.

Pro vás mají v Německu Audi A3, Volkswagen Scirocco nebo BMW řady 1, Francouzi pak nabízí Peugeot RCZ. Ani Japonci nezůstávají pozadu, nyní nově přichází Honda CRZ, které ještě ke všemu hraje na ekologickou notu, takže pokud máte rádi kytičky…Volvo by moc rádo prodávalo svůj malý třídveřák C30 podobné skupině lidí, ale během týdne, co jsem s tímhle autem jezdil, jsem potkal na silnici jen dvě stejná auta. V obou seděl postarší pár 60+. Je někde chyba?

Těžko říci, protože po faceliftu vypadá Volvo C30 pořád pěkně a „sportovní“ paket R-Design mu sluší. Dobře, sice všichni víme, že kusy plastu a samolepky R-Design auto rychlejším neudělají, jenže zákazníkům stačí, že se tak tváří. Uvnitř je všechno povědomé a pokud jste ve Volvu C30 neseděli pár let, těžko si všimnete zásadních novinek.

Když se rozjedete, překvapí vás motor. Po nastartování sice poznáte, že spaluje černou mazlavou hmotu, ale rozjeďte se a zlé dojmy zmizí. Motor je velmi dobře utlumen a posádku neobtěžuje vibracemi či nepříjemným duněním. Dokonce jsem si všiml, že má velmi příjemný zvuk a po akustické stránce připomíná dvoulitrový čtyřválec od BMW.Motor sám o sobě na auto stačí. Výkon 136 koní nezní nijak dramaticky, spíše se jedná v dnešním světě o průměrnou hodnotu, a točivý moment 320 Nm rovněž nikomu nevyrazí dech. S autem ale hýbe uspokojivě, zejména i díky dobře poskládané šestistupňové převodovce, která jde velmi lehce a přesně.

Na rovinkách tedy budete mít z auta radost, ale horší to bude, až přijedete do první zatáčky. Auto sice zatočí velmi rychle a přilnavosti má dost, jenže nedoprovází to emocemi a celé se to děje takovým zvláštním způsobem. Ve volantu nic necítíte, vůbec nic. Jako by s předními koly nebyl spojen a vy řídili systémem drive-by-wire. Nikdy tak nebudete mít z auta dojem živosti a hravosti, kterou dostanete i od obyčejného Focusu nebo třeba Volkswagenu Scirocco.Trochu tak postrádám smysl „sportovních“ nárazníků, odznáčků a spoilerů, když na tomhle autě sportovního není vůbec nic. Celé to na mě působí jako příliš mnoho make-upu na staré dámě. A přitom sportovní nic být nemusí, protože málo které auto je v tomhle segmentu tak kultivované a poddajné. S rozbitou silnicí se totiž i na velkých 17“ kolech s nízkoprofilovými pneumatikami vypořádá Volvo C30 2.0D s přehledem a zřídka uslyšíte od tlumičů hlasitou ránu, jak dosednou na své dorazy.Jestli se vám Volvo C30 s paketem R-Design líbí, rozhodně vám nebudeme v jeho koupi bránit, protože nám se také líbí. Musíte ale upřednostňovat design a pohodlí před schopnostmi. Také musíte vědět, za co dáváte své peníze, protože téměř 850 000 korun za testované auto už je opravdu hodně. Uvědomte si, kolik stojí Volkswagen Scirocco 2.0 TDI nebo BMW 118d, které má ke sportovním vlastnostem mnohem blíže a nabízí použitelnější kufr.

Verdikt
Volvo C30 2.0D je příjemné auto na každý den, pokud dáváte přednost designu a stylu před praktičností. Jen trochu nechápu, proč tohle auto nemá automat, který by k jeho uvolněnému charakteru slušel nejvíc. A rozmyslete se, zda nutně potřebujete „sportovní“ paket R-design, protože i bez něj je Volvo C30 pořád prima.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/50 R17
Pneumatiky vzadu205/50 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100/136 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 v 2000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)95,7
0-100 km/h (s)9,4
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)7,6 / 4,6 / 5,7
Objem nádrže (l)52
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4252
Šířka (mm)1782
Výška (mm)1447
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1421
Celková hmotnost (kg)1840
Zavazadlový prostor (l)233 - 876
Ceny
Základní cena modelu469 000 Kč
Základní cena test. verzev ceníku už není
Cena testovaného vozu848 000 Kč
10.8.2010 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist