Diskuze

18 komentářů

    Puch

    Ať se pan autor zajede podivat do Rakouska/Nemecka a zjisti, jak je mozne, ze tam to funguje. Ano, tam totiz ridici nejsou tak debilni, aby ucpal vjezd/vyjezd na dalnici.

    Zdenek

    Naprosto logický závěr, volný pruh měl být zachován vpravo.

    Jan

    Proč se ten volný pruh netvoří na odtsvném pruh.? nevznikaly by zmatky, a idiotů co pruh nejsou schopni vytvořit, v odstsbném pruhu najdeme mnohem míň

    Raon

    Celé je to na hlavu!logické a praktické by bylo až v pravém kraji a nevymýšlet nesmyslné dementnosti!!navíc jak to 10x změní tak nikdo už nebude vědět co platí!

    tom

    Taky si myslím, že vytvářet pruh vpravo je logičtější. Ale u nás je to stejně jedno, protože se vždycky najde několik blbců, kteří vytvořený pruh využijí pro svou potřebu, protože oni přece spěchají víc než ti ostatní a na nějaké sanitky kašlou (slušně řečeno)

    Majk

    Tak pan autor asi moc naježděno nemá. Kdyby ano, nenapsal by vůbec takový článek. V případě víceproudé komunikace se tvoří pruh pro vozidla ZS podstatně snadněji vlevo, než vpravo a to přesně kvůli kamionům, které mají jezdit v pravém pruhu. Logičtěji tedy dva pruhy vlevo sestavené z osobních aut vytvoří mezeru rychleji a pružněji, než pruh vpravo plný kamionů. Navíc v Německu a Rakousku jsou řidiči „vycepovanější“ než u nás, takže tam nedodržování pravidel silničního provozu znamená velkou částku za pokutu.

    Honza

    Hlavní náplní řidiče dnes není řízení, ale neustálé sledování změn a novel v oblasti silničního provozu, které se valí jedna za druhou. Lidé v tom pak mají akorát bordel. Už je to unavující. Povinná výbava se mění každých pár let, lékárničky aby člověk kupoval pořád nové a nové, protože mají pomalu rok co rok obsahovat něco dalšího. Ať už jdou proboha do pr.ele s těmi hovadinami

    Bro

    Pokud by si Rakousko a Německo vzalo příklad od nás, tak se sanitka a hasiči nikam nedostanou, protože u nás se žádná ulička netvoří a vozidla stojí za sebou namačkaná nárazník na nárazníku, bez možnosti pohybu.

    bret

    Není mi jasné. Odstavný pruh je považován za krajnici a může-musí se na něm při vytváření uličky stát, nebo zůstává volný a vytváření uličky se týká jízdních pruhů.

    Tomáš Beran

    to Majk: Asi jste můj článek nečetl dostatečně pozorně. Já polemizuji s tím, že se sanitka méně snadno „prodere“ až doleva, než jen doprava a zpátky totéž. A proč by to mělo být s kamiony méně snadné? Nemají snad vedle sebe vpravo odstavný pruh, kam mohou uhnout, aby pruh pro sanitky vytvořily nebo v čem je to pro kamiony těžší než pro osobní auta?

    Tomáš Beran

    to Bro: Asi byste měl vysvětlit, jak souvisí to, mezi kterými pruhy se pruh pro sanitky vytváří, s tím, jaká je vůle řidičů v té které zemi toto pravidlo dodržovat. Nebo snad pruh vlevo automaticky znamená, že to všichni dodržují a pruh vpravo, že nikdo, anebo jak jste to myslel?

    Fogyn

    Řidič (sanitky) vyjíždí a 1. vůz co potká předjíždí vlevo, stejně tak další a ostatní zpomalují a uhýbají mu k pravé straně. Až se dostane do posledního levého pruhu. Pokud i tam bude vozidlo, logicky ono sjede až ke svodidlům, může výrazně zpomalit, kdyby tam byl hůře sjízdný povrch, což nemůžeme požadovat po rychle jedoucím voze s právem přednosti. V zemích motoristicky vyspělejších už na to přišli dávno a je načase, že jsme se poučili od zkušenějších.

    Majk

    To: Tomáš Beran. Nebojte, četl jsem velmi pozorně a proto jsem to napsal. Tahač kamionu uhne o metr na stranu, ale při délce návěsu se jeho konec hne sotva o 10cm. Potřeboval by před sebou víc místa, a to nemá. Proto osobák uhne jednodušeji a líp. Odstavný pruh v kolonách nezřídka bývá plný přehřátých a nepojízdných aut. Nepočítám vyčůránky, kteří se snaží vydrbat s kolonou a dostat se ke sjezdu. Kdo jezdí dálnice, nájezdy a sjezdy neblokuje. Vozidla vlevo mají ještě ke svodidlům metr prostoru na travnatém pruhu, takže jasná volba.
    V zahraničí to funguje. Pominu kvalitu D1, která i po rekonstrukci se svými dvěmi pruhy nevyhovuje pro páteřní síť. Zajeďte se mrknout třeba k Polákům…z Ostravy až do Katowic je tříproudá dálnice…a nerozbitá!!!

    Pavel

    By me zajimalo kolikrat se sanitka procpava kolonou, jak se zde naznacuje a kolikrat do ni vjizdi nejrychlejsim pruhem, protoze kolona teprve vznika. Pokud najizdi nemel by byt problem ulicku udelat, pokud vznika nemusi se sanitka hrnout pres brzdici auta doprava.

    miro

    Obě varianty mají své opodstatnění, důležité je sjednocení pravidel pro většinu států (ne jako u povinné výbavy), jen se do vzniklé uličky nesmějí nacpat kamiony, jak jsem to už jednou zažil.

    Rejpal

    Kromě výše uvedeného (opravdu je snazší a bezpečnější pro řidiče, pokud většina uhne vpravo směrem k odstavnému pruhu) je možné brát v úvahu výhled ze zásahového vozidla. Řidič má mnohem lepší výhled, pokud projíždí mezi dvěmi řadami osobních vozidel, než když jede vedle hradby z náklaďáků, a tak může jet rychleji. U větších zásahových vozidel (hasiči) je pak mnohem menší riziko střetu zpětných zrcátek.

    Petr K.

    Jak už tu zaznělo, donutit kamiony uklidit se z cesty je mnohem komplikovanější, než „prorazit“ levým, kde jsou většinou výhradně osobní auta. Kromě toho, teď zákon definuje, že ulička se má vytvářet automaticky při dojetí do kolony. A světe div, se docela to funguje. Dokonce i v ČR se většina řidičů postaví stranou, když se najde jeden nebo dva, kteří jdou ostatním příkladem. Bohužel se pak najdou koumesové, ktří tu uličku zneužijí. Čistý hyenismus. Snad se na to PČR zaměří.

    jouda

    Zásadní problém je v tom, že v čr nikdo neví, co je záchranářská ulička natož, aby nějakou dělal. V Německu automatické.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist