Volkswagen Up! je tady – vyzkoušeli jsme ho

Třetí díl do skládačky koncernového miniauta se konečně objevil na našem trhu. První cena začíná na 192 900 korun.

Upřímně sám moc dobře nevím, co bych měl o Volkswagenu Up! zásadního napsat. Jak asi víte, technicky je to auto shodné s českou Škodou Citigo a španělským Seatem Mii. Spolu s Volkswagenem Up ale všechna auta vznikají dohromady v Bratislavě. Takže, liší se vůbec nějak, nebo je to všechno jen jedno auto s jiným znáčkem na kapotě.

V redakci jsme se shodli na tom, že Škoda CitigoVolkswagen Up! jsou v současné době zřejmě nejpohodlnějšími a nejkultivovanějšími auty v tomto segmentu. Ačkoli najít rozdíly je velmi obtížné, Volkswagen tvrdí, že je jeho auto odlišné v detailech a je dost dobře možné, že si třeba při nastavení podvozku dal trochu víc záležet.

Po prvních jízdách po českých silnicích na okraji Prahy ale nemůžu s jistotou říci, jestli je Up! lepší nebo horší než Citigo. Prostě mi to přijde jako naprosto stejné auto. Ale, jak automobilka přiznává, Volkswagen si bude kupovat skupinka lidí, která prostě nechce škodovku a obráceně. Logo VW bude mít určitě na některých trzích obrovskou váhu, ale obávám se, že ten náš k nim patřit nebude, jakkoli je Up! opravdu výtečné auto.Je pohodlné, kultivované a podvozek nastavený tak akorát mezi příjemnou tuhostí a poddajností. Prostě se povedl. Motory můžete mít dva. Ehm, tedy jeden, ale o výkonu 60 nebo 75 koní. Ačkoli VW uvádí, že je slabší motor také úspornější, nemyslím si, že tomu tak bude i v reálném provozu. Jakmile totiž vyjedete na otevřenější silnice, začne slabší motor citelně ztrácet a budete na něj muset tlačit. Ale do města to stačí.

První dojmy z českých silnici – sledujte video!

Interiér je v pořádku a pokud se odvážete, můžete si ho přizpůsobit svému vkusu. Rozhodně vypadá trošku veseleji než sice funkční, ale trochu smutný vnitřek Škody Citigo. Určitě si připlaťte 6900 korun za centrální navigaci s palubním počítečem a fíčurou, která se jmenuje Think Blue trenažér. Ukazuje vám to, jak máte jezdit, abyste byli ekologičtí a na grafech a tabulkách můžete vidět, kolik jste zachránili ledních medvědů a o kolik sekund jste oddálili globální oteplení a zatopení Bangladéše.

Až tedy budete neustále civět na centrální displej, za kolik a jak vám to jede, bude se hodit systém nouzového brzdění, podobný tomu ve Škoda Citigo, kde se jmenuje City Safe Drive. Do 20 km/h dokáže auto nouzově zabrzdit, pokud nedáváte pozor a do 30 km/h dokáže když už ne zabrzdit, tak aspoň zpomalit tak, aby případná kolize nebyla tak silná a destruktivní. Funguje to nejen na auta v koloně, ale i na chodce, cyklisty a podobně.A teď k tomu nejdůležitějšímu – k cenám. Základní model „take Up!“ má v základu ABS a stojí 192 900 korun. Klimatizaci a ESP máte ale za příplatek. Vyšší verze „move Up!“ stojí 202 900 korun a nad ní je pak ještě model „high Up!“, který přijde na 227 900 korun. To se ale bavíme o verzích s výkonem 60 koní a v třídveřovém provedení.

Volkswagen Up velká fotogalerie

Volkswagen Up fotogalerie

Zadní dveře stojí pro všechny modely 10 000 korun a pokud chcete jezdit častěji ve čtyřech lidech, připlaťte si. Klimatizace stojí rozumných 5000 korun a v nejvyšší výbavě je v základu. Stabilizační systém ESP pak dostanete od prostřední verze move Up!. Výkonnější model, který vám doporučuji, pokud jezdíte často mimo město, pak stojí o 13 500 korun víc. Když si to shrneme, dostatečná je prostřední výbava a ta vás s klimatizací v pětidveřovém a silnějším provedení vyjde na 231 400 korun.Ještě se sluší dodat, že později dorazí verze na CNG, která má mít teoretický dojezd 550 km (350 na plyn a 200 na benzín). Také bude v nabídce automatická převodovka za 15 000 korun. Je to ale robotizovaný manuál, nikoli dvouspojková skříň DSG nebo automat s měničem.

Volkswagen Up! je sice dražší než Citigo nebo Mii, ale určitě si své zákazníky najde a musím přiznat, že se mi líbí víc než škodovka. Co se techniky týče, nijak zásadně sice odlišný není, ale pokud má pro vás logo VW takovou váhu, jděte do Upu. V současné době totiž komplexnější auto v této kategorii opravdu neseženete. Jen musíte překousnout vyšší (i když obhajitelnou) cenovku.

Dalibor Žák

23.5.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist