Volkswagen Up! bude předokolka

Sériový model se patrně vzdá uložení motoru vzadu a pohonu zadních kol.

Vedení Volkswagenu vážně zvažuje myšlenku, že nové supermini s kódovým označením Up! upustí od pohonu zadních kol a přejde ke konvenčnímu uspořádání.

Koncept Up! se představil minulý rok s velmi kompaktním motorem umístěným pod zadními sedačkami, který poháněl zadní kola. Vývoj se však potýká s mnoha problémy, a tak Up! s nejvyšší pravděpodobností přejde k mnohem jednoduššímu upořádání „všechno vpředu“.

O prvním konceptu Up! se právě kvůli radikálnímu uspořádání pohonu začalo říkat, že jde o novodobý Brouk. Na trh má přijít v roce 2010 a bude vyráběn nejméně pod třemi značkami koncernu: Seat, Škoda a Volkswagen. V budoucnu by se nicméně mohlo dočkat i Audi, neboť jeden ze členů vedení prozradil, že Audi A1, připravovaný konkurent pro Mini, „bude nejmenší Audi do roku 2013“.

Volkswagen Up! s motorem vzadu ale trápí zásadní problémy. A tím nejzásadnějším z nich jsou samozřejmě náklady. Vyrobit auto s motorem uprostřed nebo vzadu vyžaduje velké investice do chlazení motoru, proto se vedení rozhodlo od této koncepce upustit. Up! by pak nemohl být levný, jak je v segmentu malých vozů zapotřebí.

Druhým problémem se ukázala být stabilita auta během testování. Vozy s motorem uloženým vzadu trpěly nedostatkem směrové stability při silném bočním větru.

Vývojový tým tak čeká ještě mnoho práce. I přes nové uspořádání pohonné soustavy bude důležité zachovat základní prvky designu a proporce, které sliboval koncept.

autoweb.cz

21.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist