autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Touran EcoFuel
Volkswagen Touran EcoFuel
Volkswagen prokázal odvahu (nebo cit pro společenské nálady), když na český trh uvedl auto na stlačený zemní plyn a rozšířil tak prozatím pohříchu řídkou nabídku. Vždyť kromě něj nabízejí v ČR osobní auta na zemní plyn pouze Opel (Zafira CNG), Fiat Multipla Natural Power a Panda Natural Power), Citroen (C3 CNG, Berlingo CNG) a Renault (Kangoo).
Celkem čtyři nádrže pojmou dohromady osmnáct litrů stlačeného zemního plynu. Všechny jsou umístěny pod podlahou, takže neubírají místo v zavazadelníku. Volkswagen tvrdí, že auto podrobil přísným nárazovým zkouškám a samotné nádrže jsou vybaveny řadou bezpečnostních technologií, takže EcoFuel prý nepředstavuje o nic větší hrozbu než standardní Touran.
Čtyřválcový motor o objemu 2,0 l dosahuje výkonu 109 koní a točivého momentu 160 Nm. Na sto kilometrů jízdy spotřebuje 5,8 l stlačeného zemního plynu, může tedy urazit až 310 km bez jeho doplňování.
Volkswagen Touran fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Katastrofa se nekoná, ani když plyn dojde a nablízku není žádná stanice, kde by byl k dostání. Řídicí jednotka automaticky přepne na benzínovou nádrž, jejíž obsah vystačí na dalších 130 kilometrů jízdy. Automobilka tvrdí, že provozní náklady jsou ve srovnání s benzínovým autem přibližně poloviční.
Alternativní paliva a sportovní výkony se (až na některé výjimky) zatím příliš neslučují, což dokazuje i tento Touran. Ke zrychlení na 100 km/h potřebuje nezajímavých 13,5 sekundy a akcelerovat přestane při dosažení 180 km/h. V dálničních stoupáních se nicméně můžete utěšovat tím, že vytváříte daleko méně exhalací než ti, kteří vás předjíždějí. Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého. Tato čísla by vypadala ještě o něco lépe, kdybychom věděli, s čím vlastně srovnávají.
Za Touran EcoFuel po vás bude prodejce chtít 756 800 Kč.
autoweb.cz