Volkswagen Touran 1.6 TDI vs Opel Zafira 1.7 CDTi vs Citroen Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi
60 fotografiíSrovnávací test
Které z populárních kompaktních MPV nejvíc osloví nadšeného řidiče? A které jeho rodinu?
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
60 fotografiíSrovnávací test
Které z populárních kompaktních MPV nejvíc osloví nadšeného řidiče? A které jeho rodinu?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
C4 Picasso (jak ve staré tak v nové verzi) mně občas vozí v UK jako taxi. Musím říct, že nová verze mě velmi příjemně překvapila subjektivní kvalitou interiéru (tj. vypadá to dobře).
Nicméně obě verze měly jednu nectnost, kterou tady nikde nevidím zmíněnou – na zadních sedadlech se sedí jako na nočníku (kromě toho, že jsou měkká jak polštář). Nedokážu si představit, že bych v tom autě vzadu absolvoval delší cestu.
Docela mě překvapuje, jak je malé místo pro prostředního cestujícího (ve druhé řadě) u Zafiry. Možná to dělají jen ty fotky, ale takhle se mi zdá pro potřeby rodiny dost nouzové…soupeři se s tím popasovali o poznání lépe.
Ahojte, par mesiacov mam Grand Picasso 2.0hdi, manual 6r. Co mi prekaza najviac je naozaj buchajuci podvozok, nerozumiem tomu, co tam tak moze buchat. Tiez sa mi zda ze velmi slabo/blizko svietia tlmene svetla.
Inac ale velka spokojnost, motor super, variabilita interieru prikladna. Neviem preco pisete, ze panoramaticke predne sklo je nevyhoda. Ved stiahnutim clony zneho viete v pripade potreby vyrobit sklo normalnej velkosti. V meste je to super, vidiet vyborne na semafory, na vyletoch je z toho neskutocny vyhlad. Vsetko ostatne (ine auta) sa mi po presadnuti zda ako pohlad z miesta tankistu… Nepripada mi to ako nieco zbytocne. Je to skor nieco navyse.
K pozici za volantom – co je to za formulacia ze vzdialeny volant? Ja mam volant nastavovatelny v oboch smeroch, vytiahol som ho na max k sebe a celkom hore (mam 195cm) a ziadny problem. Ano, sedadla su meke, skor su to take kresla. No nejake bocne vedenie tam je a na rodinne auto to staci. Co povie chrbtica mozem zreferovat po planovanej ceste do Chorvatska toto leto, no zatial nemam ziadny problem.
Touran som bol pozerat pred kupou C4ky, odradilo ma miesto v zadu (oproti C4ke menej na nohy), nudny (aj ked kvalitny) interier a samozrejme pomer cena/motor/vybava. A neviem ako ma touran riesenu 7miestnu verziu a rezervne koleso. Ak ma sadu na lepenie, tak blbe, v C4 je plnohodnotna rezerva. Lepit gumu na ceste s rodinou nic moc:)
zatial este nikto nepochvalil test… mam rad kritiku ale i pochvalu, takze pekny test chvalim… ocividna je i snaha nepreferovat len odozvu vo volante nad inymi preferenciami ci podstatami a vsetko je pekne rozpisane porovnane zhodnotene…super
zatial este nikto nepochvalil test… mam rad kritiku ale i pochvalu, takze pekny test chvalim… ocividna je i snaha nepreferovat len odozvu vo volante nad inymi preferenciami ci podstatami a vsetko je pekne rozpisane porovnane zhodnotene…super
Normální člověk dá před kterýmkoliv z těchto \“rodinných\“ aut přednost normálnímu hatchbacku nebo kombi, které jsou úspornější, ovladatelnější, kultivovanější, komfortnější a dostatečně praktické.
asi nemas naozaj rodinu, ze, inak by si nehovoril o tychto \“rodinnych\“ dovodoch. preco by mali byt MPV horsie ovladatelne ako kombi? s praktickostou to tiez nie je take jednoznacne. takmer do ziadneho kombika sa tri detske sedacky vedla seba nevojdu, moznost sedem sedadiel je niekedy naozaj dobra, nakladanie deti do detskych sedaciek je tiez ovela jednoduchsie v MPV ako v kombiku. dalsia rodinna vyhoda MPV oproti kombikom je posun a sklapanie sedadiel, samostatne vsetkych troch. s uspornostou by som si tiez nebol taky isty v prospech kombikov, co som jazdil na tourane 1.6 tdi, tak to bolo uspornejsie ako co mam golfa 1.9 tdi, kultivovanost zalezi od motora … dalo by sa pokracovat dalej, ale uz sa mi ani neche, asi nie som normalny clovek uprednostnil som sedemmiestne MPV pred kombikom (octavia/golf) konkretne touran
asi nemas naozaj rodinu, ze, inak by si nehovoril o tychto \“rodinnych\“ dovodoch. preco by mali byt MPV horsie ovladatelne ako kombi? s praktickostou to tiez nie je take jednoznacne. takmer do ziadneho kombika sa tri detske sedacky vedla seba nevojdu, moznost sedem sedadiel je niekedy naozaj dobra, nakladanie deti do detskych sedaciek je tiez ovela jednoduchsie v MPV ako v kombiku. dalsia rodinna vyhoda MPV oproti kombikom je posun a sklapanie sedadiel, samostatne vsetkych troch. s uspornostou by som si tiez nebol taky isty v prospech kombikov, co som jazdil na tourane 1.6 tdi, tak to bolo uspornejsie ako co mam golfa 1.9 tdi, kultivovanost zalezi od motora … dalo by sa pokracovat dalej, ale uz sa mi ani neche, asi nie som normalny clovek uprednostnil som sedemmiestne MPV pred kombikom (octavia/golf) konkretne touran
Obrovskou výhodou MPV je opravdu možnost sklápění opěradel zadních sedadel, vypadá to jako blbost, ale když jedete v noci s dětmi, je to k nezaplacení. Nebyl bych tak optimistický se třemi dětskými sedačkami vedle sebe, většinou je prostřední sedák užší. To se ale týká středních MPV. Jinak jezdím s velkým MPV v uspořádání 2+1+1, takže mám půlku auta volnou pro kola apod. a děti sedí za sebou (což jim naprosto vyhovuje a mě taky).
Jízdní vlastnosti a spotřeba budou oproti kombíku určitě horší.
škoda, že v testu ještě chybí nový Ford Grand C-Max, můj favorit…
tu tretiu detsku sedacku som myslel tak, ze ju mozes dat do tretieho radu sedadiel, co v kombiku mozne nie je
Souhlas, tak to většinou jde. Navíc mají dnes MPV \“schovávací\“ sedačky v podlaze. Já musím, pravda, přemýšlet dopředu, kolik jich budu potřebovat a v jakém uspořádání. Zase mám ale rovnou podlahu a vysoký strop. Navíc lze pod sedačky strčit třeba lyže. Prostě každá koncepce má svoje. Spíš bych ale volil ty skládací sedačky, jak to ostatně dnes mají skoro všechna nová MPV.
Ja volim kombika 🙂
Seděl jsem vzadu v novém Grand C-Maxu a měl jsem pocit, že sedím na podlaze, zadní sedadla opravdu katastrofální, takže osobně nedoporučuji.
Nedávno jsem koupil Zafiru z r. 2006 s 1,9TDCI 110kw motorem a můžu říct, že se skutečně jedná o velmi kultivované auto se solidním vnitřním prostorem a více než dostatečným výkonem. Na řízení se vyloženě těším – dokonalá kombinace výkonného motoru s rozumně tvrdým podvozkem. Jinak 3 sedačky se do 2. řady bez problémů vejdou.
A poznámku k tomu, že rozumný člověk si radši koupí kombika – 3. řada je opravdu k nezaplacení, už mnohokrát se mi stalo, že jsem potřeboval dostat na bitvu (dělám vojenskou histii a hist. šerm) 6 lidí, což dříve vedlo k použití 2 aut či nechání jednoho bojovníka doma. Dalším důvodem je vyšší stavba, díky které je transport vyšších předmětů, jako třeba kolo zmíněné výše, také daleko komfortnější.
Tedy pokud chcete odvést klasickou rodinu, skutečně stačí kombík, pokud chcete od auta něco více, pak MPV.
Tak skus napchat do hatchbacku pripadne stredneho kombi tri auto sedacky a pochopis, preco si tieto auta kupujeme.
Při výběru vozu jsem také sledoval místo vzadu. Pocit z fotek je správný. Ve druhé řadě sedadel u Zafiry B je pohodlí pro 2 osoby, 3. je skutečně spíše nouzová pro dospělého člověka, pro dítě v pohodě. Stejně je na tom i Touran a možná i hůř, protože má vysoký tunel na podlaze. Prostřední cestující pak musí svoje nohy umístit ke svým sousedům a ty se samozřejme musí také uskromnit (na fotkách to však vypadá, že Touran má vzdu 3 židle). Zafira má tunel nízký ale i tak prostřední cestující musí dát nohy ke svým sousedům. Z pohledu 3 osob vzadu je na tom nejlépe Picasso, tam není tunel na podlaze žádný a prostřednímu cestujícímu se vejdou nohy před sebe.
Test a srovnání 3 obdobných modelů je výborné a autor ví, že samotné technické parametry výběr pro koupi nejsou rozhodující. Dlouho jsem vybíral a nakonec jsem stejně skončil u Zafiry a proto bych jen upřesnil, že v tabulce uvedená spotřeba je chybná – Zafira 92kW má spotřebu 4,9/5,7/7,1 . Protože auto se zajíždí, v běžném provozu lze jezdit do 6 litrů. Když jsem vybíral, Touran se mi zdál drahý, avšak tušil jsem, že bude zachována nějaká úroveň kvality. Zklamalo mě však místo na zadních sedadlech, zejména vysoký tunel jak v mé Fabii. Z pohlednu místa vzadu vedlo Picasso. Zklamal mě však prostor pro nohy ve třetí řadě sedadel, to jsem pochopil, že v tomhle ohledu je Zafira dál a tak jsem skončil u ní. Stejně jsem ji měl vysněnou. Do třetí řady sedadel se vejde dospělý člověk a nemá problém s tím, kam složit nohy, podlaha má před sedaldy prohlubeň. V zafiře se i na delší cestu pohodlně sveze 6 lidí.
Hello my friend.
Our employees wrote to you yesterday maybe…
Can I offer paid advertising on your site?