Volkswagen Touran 1.6 TDI 110 k (2016)

Jedna z nejdražších verzí nového Volkswagenu Touran je výborné rodinné auto, jak ale zvládne své povinnosti o něco lidovější varianta?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.2

Radosti

Solidní rodinné auto, které dělá všechno tak, jak se od něj očekává

Starosti

Výkon nemusí vždy stačit; paradoxně méně komfortní podvozek


Volkswagen Touran jsme tu měli v testu minulý týden v téměř nejvyšší specifikaci, a jelikož má tento vůz v názvu cosi o lidovosti, tentokrát se podíváme na zoubek o něco dostupnější verzi. U turbodieselu zůstaneme, jelikož dává smysl, jen pohonná jednotka bude mít tentokrát objem 1,6 litru, skromnější výkon 110 koní, šestistupňovou manuální převodovku, obyčejný podvozek, menší 17″ kola a také o něco méně výbavy. Bude to ale ještě pořád ono?

Interiér

V interiéru se žádná zásadní změna oproti vybavenějšímu vozu neodehrála, až na absenci panoramatické střechy. Místo ní však dostanete dvojici prostorných stropních schránek a také o něco více prostoru nad hlavou, především na zadních sedadlech. Jinak pořád platí, že je vnitřek Touranu prostorný, variabilní a dobře sestrojený. Tato konkrétní barevná kombinace čalounění možná nemusí vyhovovat každému, ale je dobré vědět, že se můžete trochu odvázat, když budete mít chuť.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Výkon 110 koní a točivý moment 250 Nm není pro půldruhé tuny těžké auto zrovna dost. Při uvolněné jízdě vám větší síla ani tak chybět nebude, na dálnici celkem snadno udržíte i 160 km/h, jen počítejte s tím, že akcelerace i na běžné rychlosti chvíli trvá, takže už jen při samotném nájezdu na dálnici se zapotíte. Zkuste pak ještě naložit dvě děti, tchyni, stokilovou německou dogu, plnou rakev na střechu… a často se budete plahočit za náklaďákem, který nebudete mít šanci předjet. Motor je také pod zátěží méně kultivovaný, a když po něm požadujete nějakou práci, nepůsobí zrovna nadšeným dojmem. Jakmile však na něj přestanete tlačit, neuslyšíte o něm.

„Už jen při samotném nájezdu
na dálnici se zapotíte, potom ale snadno
udržíte i 160 km/h.“

Spotřeba

Menší objem a výkon by mohly mít příznivější vliv na spotřebu paliva, jenže motor se docela nadře. Oproti dvoulitru, který autem hýbe přece jen s větší lehkostí, tak není apetit po naftě tak výrazně menší. Městský režim zvládnete do 6,5 l/100 km, s častějším využíváním obchvatů i za šest litrů, dálniční jízda na zákonném limitu si řekne o stejné množství paliva a nakonec vyloženě výletní tempo srazí spotřebu i pod 5,5 litru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Silnější Volkswagen Touran na větších 18″ kolech sliboval vynikající kompromis mezi výbornou ovladatelností a slušným komfortem, dalo by se tedy předpokládat, že menší kola přinesou ještě větší pohodlí. Jenže v případě tohoto vozu je zásadní adaptivní podvozek, který tu chybí. Bez něj je paradoxně auto méně jisté v zatáčkách a na některých nerovnostech i méně poddajné, přesto však stále jde o dobře nastavený podvozek. Auto zůstává za všech okolností klidné, stabilní a důvěryhodné. Příplatek 23 400,- korun za adaptivní tlumiče se ovšem jeví jako dobrá investice.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Volkswagen Touran je v lidovější verzi stále velmi dobré auto, musíte si však ujasnit svoje priority. Pokud vám nevadí jen stěží průměrná dynamika, ale naopak upřednostňujete německou pečlivost přetavenou v kvalitní interiér, ergonomické pracoviště, střídmý design a jako bonus i velmi příjemnou ovladatelnost, pak mohu tento vůz vřele doporučit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/55 R17
Pneumatiky vzadu205/55 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81 / 110 v 3200 - 4000
Točivý moment (Nm)250 v 1500 - 3000
Výkon/hmotnost (k/t)71
0-100 km/h (s)11,9
Nejvyšší rychlost (km/h)187
Spotřeba paliva (l/100 km)5,2 / 3,9 / 4,4
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4527
Šířka (mm)1829
Výška (mm)1659
Rozvor náprav (mm)2791
Provozní hmotnost (kg)1539
Celková hmotnost (kg)2180
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)neuvedeno
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)neuvedeno
Zavazadlový prostor (l)743 / 1980
Ceny
Základní cena modelu555 900,- (1.2 TSI 110 k Comfortline)
Základní cena test. verze615 900,- (1.6 TDI 110 k Comfortline)
7.3.2016 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist