Volkswagen Touran 1.6 TDI 110 k (2016)

Jedna z nejdražších verzí nového Volkswagenu Touran je výborné rodinné auto, jak ale zvládne své povinnosti o něco lidovější varianta?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.2

Radosti

Solidní rodinné auto, které dělá všechno tak, jak se od něj očekává

Starosti

Výkon nemusí vždy stačit; paradoxně méně komfortní podvozek


Volkswagen Touran jsme tu měli v testu minulý týden v téměř nejvyšší specifikaci, a jelikož má tento vůz v názvu cosi o lidovosti, tentokrát se podíváme na zoubek o něco dostupnější verzi. U turbodieselu zůstaneme, jelikož dává smysl, jen pohonná jednotka bude mít tentokrát objem 1,6 litru, skromnější výkon 110 koní, šestistupňovou manuální převodovku, obyčejný podvozek, menší 17″ kola a také o něco méně výbavy. Bude to ale ještě pořád ono?

Interiér

V interiéru se žádná zásadní změna oproti vybavenějšímu vozu neodehrála, až na absenci panoramatické střechy. Místo ní však dostanete dvojici prostorných stropních schránek a také o něco více prostoru nad hlavou, především na zadních sedadlech. Jinak pořád platí, že je vnitřek Touranu prostorný, variabilní a dobře sestrojený. Tato konkrétní barevná kombinace čalounění možná nemusí vyhovovat každému, ale je dobré vědět, že se můžete trochu odvázat, když budete mít chuť.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Výkon 110 koní a točivý moment 250 Nm není pro půldruhé tuny těžké auto zrovna dost. Při uvolněné jízdě vám větší síla ani tak chybět nebude, na dálnici celkem snadno udržíte i 160 km/h, jen počítejte s tím, že akcelerace i na běžné rychlosti chvíli trvá, takže už jen při samotném nájezdu na dálnici se zapotíte. Zkuste pak ještě naložit dvě děti, tchyni, stokilovou německou dogu, plnou rakev na střechu… a často se budete plahočit za náklaďákem, který nebudete mít šanci předjet. Motor je také pod zátěží méně kultivovaný, a když po něm požadujete nějakou práci, nepůsobí zrovna nadšeným dojmem. Jakmile však na něj přestanete tlačit, neuslyšíte o něm.

„Už jen při samotném nájezdu
na dálnici se zapotíte, potom ale snadno
udržíte i 160 km/h.“

Spotřeba

Menší objem a výkon by mohly mít příznivější vliv na spotřebu paliva, jenže motor se docela nadře. Oproti dvoulitru, který autem hýbe přece jen s větší lehkostí, tak není apetit po naftě tak výrazně menší. Městský režim zvládnete do 6,5 l/100 km, s častějším využíváním obchvatů i za šest litrů, dálniční jízda na zákonném limitu si řekne o stejné množství paliva a nakonec vyloženě výletní tempo srazí spotřebu i pod 5,5 litru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Silnější Volkswagen Touran na větších 18″ kolech sliboval vynikající kompromis mezi výbornou ovladatelností a slušným komfortem, dalo by se tedy předpokládat, že menší kola přinesou ještě větší pohodlí. Jenže v případě tohoto vozu je zásadní adaptivní podvozek, který tu chybí. Bez něj je paradoxně auto méně jisté v zatáčkách a na některých nerovnostech i méně poddajné, přesto však stále jde o dobře nastavený podvozek. Auto zůstává za všech okolností klidné, stabilní a důvěryhodné. Příplatek 23 400,- korun za adaptivní tlumiče se ovšem jeví jako dobrá investice.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Volkswagen Touran je v lidovější verzi stále velmi dobré auto, musíte si však ujasnit svoje priority. Pokud vám nevadí jen stěží průměrná dynamika, ale naopak upřednostňujete německou pečlivost přetavenou v kvalitní interiér, ergonomické pracoviště, střídmý design a jako bonus i velmi příjemnou ovladatelnost, pak mohu tento vůz vřele doporučit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/55 R17
Pneumatiky vzadu205/55 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81 / 110 v 3200 - 4000
Točivý moment (Nm)250 v 1500 - 3000
Výkon/hmotnost (k/t)71
0-100 km/h (s)11,9
Nejvyšší rychlost (km/h)187
Spotřeba paliva (l/100 km)5,2 / 3,9 / 4,4
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4527
Šířka (mm)1829
Výška (mm)1659
Rozvor náprav (mm)2791
Provozní hmotnost (kg)1539
Celková hmotnost (kg)2180
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)neuvedeno
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)neuvedeno
Zavazadlový prostor (l)743 / 1980
Ceny
Základní cena modelu555 900,- (1.2 TSI 110 k Comfortline)
Základní cena test. verze615 900,- (1.6 TDI 110 k Comfortline)
7.3.2016 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist