Volkswagen Touareg W12 Sport

S výkonem 450 koní se staví na roveň Cayennu Turbo, ale s motorem W12 má o čtyři válce navíc. Vzdáleně tak hraje roli moderního nástupce off-roadu Lamborghini LM.

Pokud byste měli mezi současnými SUV vybrat to nejsportovnější z nich, museli byste chtě nechtě zvolit Porsche Cayenne Turbo. Na jeho design existují velmi rozporuplné názory, ale výjimečné jízdní výkony a schopnosti v terénu mu nemůže nikdo upřít. Jeho nejbližším příbuzným je Volkswagen Touareg, jehož vývoj probíhal souběžně s Cayennem a který se s ním i dnes částečně vyrábí u Volkswagenu v Bratislavě.

Nová speciální verze Touaregu W12 vznikla pravděpodobně ze dvou důvodů – jednak proto, aby se Volkswagen vyrovnal síle a jízdním výkonům Cayennu, ale také proto, aby vzniknul další model s jeho výjimečně kompaktním dvanáctiválcem, který se dnes objevuje nejen u Audi A8, ale i v Bentleyi Continental GT či VW Phaetonu. Po dlouhé době se tak na trhu opět představuje dvanáctiválcový off-road, shodou okolností v rámci jedné skupiny. Poslední terénní auto s dvanáctiválcem neslo znak Lamborghini, který dnes patří do koncernu VW.

Touareg W12 má výkon 450 koní a točivý moment 600 Nm (Cayenne Turbo 450 koní a 621 Nm) a svými jízdními výkony se téměř vyrovnává Porschi – 5,9 s proti 5,6 s a omezených 250 km/h proti 265 km/h. Alespoň rychloměr je v Touaregu očíslovaný až ke třístovce, i když ani i bez omezovače by se Volkswagen určitě nedostal nad maximálku Cayennu.

Touareg se však s tímto motorem stává jediným autem svého druhu na světě, u kterého máte na výběr ze dvou obřích motorů, z nichž jeden jezdí na benzín a druhý na naftu (V10 TDi). Oba jsou spojeny s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Verze Sport představená v Paříži nese řadu úprav z příplatkového programu Volkswagen Individual. Vedle sytě modrého laku to jsou hlavně dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/40, odlišný tvar nárazníků, zatmavená skla, rozšířené lemy blatníků a chromované výfukové koncovky.

V interiéru vynikají hlavně sportovní sedačky potažené alcantarou, hliníkové doplňky na palubní desce a prahové lišty s nápisem W12 Sport.

Vrcholný model v řadě Touareg se v Evropě začíná prodávat tento měsíc, ale jeho cenovka se po všech úpravách pravděpodobně nebude příliš lišit od Cayennu Turbo, který stojí 3,1 miliony korun.

redakce autoweb.cz

1.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist