Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion

24 fotografiíTesty automobilů

Není nejzajímavější, peníze lze v této třídě investovat tvořivěji. Ale lepší auto nekoupíte. Pokud vybíráte hlavou, skončíte u VW Group.

Diskuze

13 komentářů

    ebbe

    Protože jste nám všem asi třicetkrát během krátkého testu doporučili, abychom, tedy jsme-li ovšem dostatečně vyzrálí, zamířili k VW Group, dovolím si reagovat. V Tiguanu jsem nejel, ale vlastnil jsem v minulosti několik koncernových aut. Byl jsem hloupý, přiznávám. Dnes už nedám na reklamu, pozlátkový dojem premiovosti apod., chci kvalitní auto, které nebude několikrát za rok v servisu. A tak už pár let jezdím japonskými auty a jsem spokojen. Po tvářích mechaniků z VW, náhradních autech bez klimatizace apod. se mi opravdu nestýská. Japonci jsou v něčem lepší, v něčem horší, ale kvalita a spolehlivost je někde jinde. Hezký den všem.

    naprostý souhlas

    sir

    Tak tak 30 krát auto vychválit a říct, že každý kdo \“dozraje\“ musi jít jedině k VW a přitom ….zrychlení o 10% horší než se uvádí…mávneme nad tím jako že nic…..ještě že se nedovíme, zdali má spotřebu jakou slibují..zdali náhodou maximálku vůbec dosáhne 😀
    Ono vlastně nejduležitější je posaz za volantem…tamtrávíme nejvíc času…ale ten stojí za prd…ikdyž dle testéra…to je jedno 😀
    A že konkurence prej ani v pomalých rychlostech neumí zatáčet no teeeeda :)))
    Neříkám , že to není kvalitní produkt, ale co je moc to je….moc? 😀

    Milan

    Zkrátka další \“povedený\“ článek od AutoVWebu … 🙂

    Michal

    Jistě se jedná o kvalitní produkt, ale \“některá auta konkurence nezatáčejí.\“ Martine, Martine, takový článek by byl neprofesionální od novinářského \“embrya,\“ natož od vás. Takže příště znova a lépe.

    Kyle

    I když jsem už kromě Cayennu ( a popravdě i Tiguanu) jel všemožnými SUV a občas ( a nerad ) využívám k ježdění CRVčko, musím říct, že SUV pandemii jsem nikdy neochopil. Prostě mi to nejde na rozum, proč je někdo schopen vyměnit vyšší posaz ( fakt nevím co jiného se majitelům SUV líbí, ale na dotazy mi většinou argumentují tímto) za příšerné jízdní vlastnosti ( počínaje handlingem přes naklánění a odezvou řízení konče), kterými tako automobilová kategorie disponuje. SUV mi připadají jako kombinace toho špatného, co jednotlivé kategorie vozů poskytují : vnější rozměry dodávky, vnitřní rozměny malého auta, na silnici jízdní vlastnosti offroadu a v terénu jízdní vlastnosti limuzíny.
    Vzít CRV jako bernou minci jízdních vlastností je to samé, jako považovat topinku s volským okem a kečupem jako referenční rámec gastronomie.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Nechci tvrdit, že jsem negativní komentáře nečekal, už když se čerstvě dopsaný text v jednu ráno stěhoval e-mailem do redakce. Ani tehdy, ani teď jsem ho nepovažoval za svůj nejlepší. Přesto mě negativní ohlasy donutily k dalšímu zamyšlení.

    Dospěl jsem k zajímavému názoru, nejprve bych však možná měl upřesnit pár věcí. Neberte následující řádky jako obhajobu článku jako takového – text, který potřebuje doplnit a upřesnit přirozeně není dobrý už z podstaty věci.

    Co tedy nebylo a snad mělo být řečeno? Předně že bych si Tiguan nikdy nekoupil, protože nemám rád SUV. Že množství (uznávám, přehnané) narážek na \“vyzrálost\“ zákazníků neměla být v žádném případě skrytou kritikou lidí, kterým se Volkswagen a jeho produkty nelíbí. Naopak. Sám se za takto \“vyzrálého\“ (někdo odvážnější by napsal \“starého a nudného\“, ale to by bylo příliš zjednodušující) v žádném případě nepokládám a děsím se dne, kdy budu životem omletý natolik, abych chtěl auto nudné jako Volkswagen Tiguan. Být nevyzrálý pokládám za dar, nikoli nectnost. Některé věty tedy nejsou myšleny zdaleka tak pozitivně, jak se možná domníváte.

    Na druhou stranu znám a uznávám spoustu lidí, kteří v sobě vyzrálost cítí a o nákupu auta se nerozhodují srdcem, nýbrž hlavou. Jim je určen Volkswagen Tiguan a je pro ně jednou z nejlepších možností v segmentu, když jako součet průměrných částí daleko převyšuje většinu konkurence. Právě temto lidem nevadí jediný skutečný problém Tiguanu: totální absence nápaditosti.

    A takový jako Tiguan je nejspíš také článek (jen ne tak dobrý). Pokud se vám text líbí, je malé SUV od Volkswagenu (možná) zbožím pro vás. Pokud vás článek uráží – což jsem nezamýšlel – Tiguan si nekupujte, nejste jeho cílovou skupinou.

    Právě proto nemůžu přes všechny zjevné chyby test Tiguanu označit za vyloženě špatný, svoji roli totiž nejspíš splní. Že při tom naštve pár lidí, kteří by si auto stejně nekoupili, je nešťastné, nikoli však fatální. Přesto přijměte mou omluvu.

    Martin Plaštiak

    P.S.: Tiguan opravdu zatáčí (a kontroluje pohyby karoserie) daleko, daleko lépe než CR-V, Outlander, Freelander a 90 % SUV, která vás napadnou. Zda jsou CX-7 nebo Kuga výrazně lepší, si bez přímého srovnání netroufnu tvrdit, ale nejspíš nikoli. Pozice za volantem sice nepatří na špičku, ale také není v žádném smyslu špatná, konkurence si opět vede zhusta hůř. Co se narážek na spolehlivost týče, tu mi u nového auta nepřísluší hodnotit. A dokud bude Volkswagen dělat objektivně (neplést s \“emotivně\“) nejlepší auta ve svých třídách, narážek na AutoVWeb bude spíš přibývat. Pokud vám vadí, pište své oblíbené automobilce, ne nám. Do té doby nám prostě musíte věřit, že nejsme zvlášť velci fanoušci skupiny VW.

    ebbe

    Každopádně díky za reakci, na své názory máte jistě právo jako ostatně každý. Spolehlivost u nového auta hodnotit nemůžete, to je pravda, ale nežijeme ve vzduchoprázdnu a solidní novinář by se o tom zmínit mohl, vždyť je to pro zákazníky dost podstatné. V této souvislosti doporučuji americký opravdu nezávislý Consumer Reports (všechny výrobky k testování si kupují za vlastní peníze) – je až groteskní, jak si v kvalitě třeba \“prémiové\“ Audi vede špatně.

    Aut už jsem pár vlastnil a tak jsem pochopil, že s autem si kupujete i jeho servis a vše, co s tím souvisí. A zde mě koncern opakovaně naprosto zklamal i díky chronické nespolehlivosti svých produktů ve srovnání s Japonci. Ono je rozdíl být v servisu neplánovaně pětkrát do roka nebo jen měnit olej, filtry a destičky. A to jsem kupoval všechna koncernová auta jako nová od střední třídy až po velké MPV v ceně cca 1,2 milionu (se kterým bylo problémů nejvíc). Jízdní vlastnosti taky celkem ubohé, u Tiguanu už je to možná jinak, nevím. Dnes už je mi celkem jedno, jak auto vypadá a zda má měkčenou palubní desku, tedy pokud na mne nepůsobí vysloveně odpudivě. Moje zatím zdaleka nejspolehlivější auto je sedmimístné Subaru Tribeca a pokud se podíváme na hodnocení téhle značky v Evropě i zámoří, asi to není náhoda. Tribeca není dokonalá, ale do puntíku plní to, na co je určená, žádné pitomé nesplněné marketingové sliby, naopak solidní servis a naprostá spolehlivost. A právě absence těchto vlastností mě odrazuje od nákupu jak VW tak evropských premiových značek. Prostě si myslím, že za ty peníze je spolehlivost v řadě případů mizerná a ostatní vlastnosti naopak srovnatelné, v něčem lepší, v něčem horší (testoval jsem všechna auta této kategorie od XC90, přes M-B R, Q7 až po X5 – ta byla se sportovním podvozkem, tedy obzvlášť \“vhodná\“ na české silnice…). Opravdu prémiové auto, tedy i spolehlivé, bych si nicméně velmi rád koupil. Takže je možné, že moje další bude… Infiniti.

    Moik

    Měl jsem delší dobu doma Forester a k němu vždy něco, jak se vyvíjela situace. Od 3dv. Focuse I na svezení, po Mondeo 2008 na dálnice. Pak se situace ale změnila úplně a druhé auto nebylo potřeba, žijeme vě městě. Co teď. Chci něco tichého na dálnice, ty jezdím pořád….chci něco 4×4 a na polňačky a pole jako náhradu Forestera… – to taky jezdíme pořád..No opravdu SUV. Kuga je maličká, Forester kačena, Tiguan to vyhrál. Jestli mají náhradní auto s klimou nebo bez mě zatím netrápí. Jestli se někdo na auta dívá skrz prémiovost je mi teda totálně u zadnice, jestli se někdo dívá na výběr auta výhradně podle toho, co jím vyjádří ostatním, lituju ho, ale taky to nejsem. Chci se pěkné svézt, chci se pěkně cítit, chci se dostat v zimě do lesa a chci si občas zablbnout v terénu. A tajně doufám, že zas přijde doma, kdy bude mít u mě v garáži místo i něco opravdu zábavného na řízení.

    Jo

    no., Kuga není opravdu o mnoho menší než Tiguan, a jízdní vlastnosti včetně řízení jsou rozhodně dále (POKUD JEŠTĚ BEREME SVEZENÍ V AUTĚ JAKO ŘÍZENÍ A RADOST). Takže, díky Martine, za další PR…-)

    Vlasta

    Tiguana vlastním,autíčko se chová jak je napsáno v článku.Je pohodlný,dobrý výhled,má tvar který nepodléhá módě,s velmi příjemnou spotřebou.Kdo chce velké malé (SUV)s pocitem \“bezpečí\“, tak je to dobrá volba.Píši o 2.0 TDI 4Motion s benzinem nemám zkušenost.Každý ocení jízdní vlastnosti především v zimě,ale i jízda k moři je také příjemná,nebo silničky kdesi na horách.

    VCH

    Mám VW Tiguan 125kw r.v. 2011. Ve 20ti tis. km odešly stabilizační tyčky a unikal olej z tlakové trubky mazání turba. Ve 30ti tis. km praskla pružina na zadní nápravě a ve 34 tis km odešla baterka po dvou letech. Auto jsem koupil jako nové a při každé záruční opravě musíte mít náhradní vozidlo na své náklady.

    Petr

    Mám Tiguana krátce auto se chová dobře, ovládání je příjemné, ale navigace nestojí za nic.
    Mapy jsou špatné, spoustu silnic nezná. Pokud na základě obj힡ky nebo z jiného důvodu změníte trasu, tak to nepochopí a je schopna vám desítky km nadávat a trasu nepřepočítá. Každý levný čínský telefon toho umí víc.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist