Volkswagen Taxi Concept

Londýnské taxíky budou z Německa. A ty v New Yorku také. Studie elektromobilu představuje produkční Up, ale v roce 2013 by mohla vyrazit do ulic.

Londýnská Taxi by mohla brzy vyjíždět z továrny Volkswagenu. Největší německý výrobce totiž v Londýně představil studii Taxi Concept, oblečenou do tradiční černé barvy. Hlavním úkolem auta je připravit širokou veřejnost na nový model Volkswagenu, sériovou podobu konceptu Up! z frankfurtského autosalonu roku 2007. Výroba má začít už příští rok. Volkswagen však vážně uvažuje o velkém útoku na trh s taxíky v Londýně, New Yorku a dalších městech.


Jestliže karoserie vozu by měla odrážet produkční realitu, na pohonné ústrojí si ještě pár let počkáme. Taxi Concept pohání elektromotor o výkonu 115 koní, rychlostmi do 120 kilometrů v hodině. Tvůrci auta slibují dojezd tři sta kilometrů, ale jako vždy půjde o optimistický odhad. Pokud by auto ujelo na jedno nabití dvě stě kilometrů, vyhoví potřebám většiny taxikářů. Nabít baterie na osmdesát procent kapacity trvá pouhou hodinu.Černé miniauto není lehké, váží tunu a půl. Na silnici však zabírá méně místa než malý Fox – přesně 373 cm na délku, 166 cm na šířku a 160 centimetrů na výšku. Pojme „dva platící zákazníky s místem pro nohy jako v luxusní limuzíně“ a sadu zavazadel. Pokud by se stroj dočkal sériové výroby – a Němci naprosto vážně mluví o roce 2013, měl by zřejmě v předním prostoru pro zavazadla nouzové rozkládací sedadlo otočené proti směru jízdy.Dvě sedadla by podle Volkswagenu měla v drtivé většině případů stačit. Malý výzkum mezi taxikáři v New Yorku odhalil, že za průměrnou desetihodinovou směnu odvezou 42 lidí v rámci 30 zakázek na průměrnou vzdálenost čtyři kilometry (celkem 120 km – vzpomeňte na dojezd). Tři cestující v New Yorku jezdí zcela výjimečně. Hloubka těchto úvah ukazuje, jak vážně se Volkswagen zaobírá myšlenkou sériové produkce konceptu Taxi.

Volkswagen Up velká fotogalerie

Volkswagen Up fotogalerie

Šéfdesignér interiéru auta, Tomaz Bachorski, prozradil, že na prvním místě byla vyrobitelnost, až pak moderní technika. Dotykové displeje se samoobslužným terminálem na placení kartami jsou stále špičkovou elektronikou, dávno však nejde o sci-fi technologii. Bachorski si je také jistý, že se Volkswagenu podaří splnit požadavky Londýňanů a upravit interiér například pro přepravu vozíčkářů.

autoweb.cz

20.12.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist