Volkswagen T-Prime GTE (2016): vrcholné SUV představeno zatím jako koncept pro Peking

Vypadalo to, že německý koncern Volkswagen odhalí v Číně předzvěst budoucího Touaregu, prezentovaný koncept však míří ještě o třídu výš.
volkswagen-t-prime-gte-2016-novy-touareg-predstaven-zatim-jako-koncept-pro-peking.jpgCelá galerie 48 Zdroj: archiv redakce

Přes pět metrů dlouhý Mercedes třídy GLS má mít v příštích letech přímého konkurenta v podobě připravovaného BMW X7, vypadá to ale, že se o slovo hlásí další hráč. Volkswagen už několik svých velkých luxusních SUV má, vzpomeňme Bentley Bentayga, Audi Q7 či Porsche Cayenne, tím ale jeho portfolio největších přizvednutých modelů s pohonem 4×4 zřejmě nekončí. VW právě představilo v Pekingu studii nazvanou T-Prime GTE, která je ještě větší než Touareg.

Koncept je postaven na modulární platformě MLB pro motory uložené podélně a na délku měří až 5070 mm, což znamená, že je přibližně o centimetr delší než limuzína Phaeton a o celých 275 milimetrů delší, než současná druhá generace Volkswagenu Touareg. Pro úplnost dodáváme, že T-Prime má na šířku 1999 mm a je vysoký 1707 mm.

Uvnitř novinka připomíná další letošní studii – elektrickou dodávku Budd-e. Většina konvenčních tlačítek zde byla nahrazena povrchovými panely citlivými na dotyk, nechybí ovládání gesty, zatímco klasické analogové budíky nahradily rozměrné displeje. Chybí dokonce i tradiční volič automatické převodovky, místo něj je zde elektronický přepínač s ovládáním drive-by-wire.

Navzdory své velikosti je základem hybridního pohonu SUV T-Prime pouze benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litru dopovaný turbodmychadlem, který produkuje 251 koňských sil a 370 newtonmetrů, nezůstává však osamocen. Do osmistupňové automatické převodovky byl integrován elektromotor se 136 koňmi a celkový výkon benzín-elektrické sestavy činí 381 koní a 700 Nm.

T-Prime je i díky pohonu všech kol 4Motion schopen akcelerovat z místa na stovku za rovných šest sekund a jezdit by měl maximální rychlostí 224 kilometrů v hodině. Čistě na dobíjecí lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh má vůz zvládnout ujet 50 km a v závislosti na příkonu se akumulátory plně nabijí za 8 (z 220 V zásuvky) anebo 2,5 hodiny z výkonnější nabíjecí stanice. VW udává průměrnou spotřebu podle NEDC s vybitými baterkami 8,1 l/100 km, zatímco po jejich nabití to má být pouze 2,7 litru na 100 km.

25.4.2016 7:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist