Volkswagen T-Prime GTE (2016): vrcholné SUV představeno zatím jako koncept pro Peking

Vypadalo to, že německý koncern Volkswagen odhalí v Číně předzvěst budoucího Touaregu, prezentovaný koncept však míří ještě o třídu výš.
volkswagen-t-prime-gte-2016-novy-touareg-predstaven-zatim-jako-koncept-pro-peking.jpgCelá galerie 48 Zdroj: archiv redakce

Přes pět metrů dlouhý Mercedes třídy GLS má mít v příštích letech přímého konkurenta v podobě připravovaného BMW X7, vypadá to ale, že se o slovo hlásí další hráč. Volkswagen už několik svých velkých luxusních SUV má, vzpomeňme Bentley Bentayga, Audi Q7 či Porsche Cayenne, tím ale jeho portfolio největších přizvednutých modelů s pohonem 4×4 zřejmě nekončí. VW právě představilo v Pekingu studii nazvanou T-Prime GTE, která je ještě větší než Touareg.

Koncept je postaven na modulární platformě MLB pro motory uložené podélně a na délku měří až 5070 mm, což znamená, že je přibližně o centimetr delší než limuzína Phaeton a o celých 275 milimetrů delší, než současná druhá generace Volkswagenu Touareg. Pro úplnost dodáváme, že T-Prime má na šířku 1999 mm a je vysoký 1707 mm.

Uvnitř novinka připomíná další letošní studii – elektrickou dodávku Budd-e. Většina konvenčních tlačítek zde byla nahrazena povrchovými panely citlivými na dotyk, nechybí ovládání gesty, zatímco klasické analogové budíky nahradily rozměrné displeje. Chybí dokonce i tradiční volič automatické převodovky, místo něj je zde elektronický přepínač s ovládáním drive-by-wire.

Navzdory své velikosti je základem hybridního pohonu SUV T-Prime pouze benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litru dopovaný turbodmychadlem, který produkuje 251 koňských sil a 370 newtonmetrů, nezůstává však osamocen. Do osmistupňové automatické převodovky byl integrován elektromotor se 136 koňmi a celkový výkon benzín-elektrické sestavy činí 381 koní a 700 Nm.

T-Prime je i díky pohonu všech kol 4Motion schopen akcelerovat z místa na stovku za rovných šest sekund a jezdit by měl maximální rychlostí 224 kilometrů v hodině. Čistě na dobíjecí lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh má vůz zvládnout ujet 50 km a v závislosti na příkonu se akumulátory plně nabijí za 8 (z 220 V zásuvky) anebo 2,5 hodiny z výkonnější nabíjecí stanice. VW udává průměrnou spotřebu podle NEDC s vybitými baterkami 8,1 l/100 km, zatímco po jejich nabití to má být pouze 2,7 litru na 100 km.

25.4.2016 7:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist