Volkswagen Scirocco: do detailu!

Volkswagen zveřejnil podrobné informace o své novince. Připravili jsem pro vás podrobný výpis všech technických detailů.

V polovině listopadu se na trhu objeví všemi netrpělivě očekávaný Volkswagen Scirocco. Podle Volkswagenu jde o dostupný sportovně zaměřený model určený pro každodenní použití. Jestli si Scirocco vzalo aspoň něco z genů Golfu GTI, není důvod nevěřit. Scirocco chce navázat na úspěch první a druhé generace, kterých se prodalo okolo 800 000 kusů.

Původní Scirocco z roku 1974, které navrhl Giorgio Giugiaro, se stalo velmi populárním, protože oproti svým soupeřům bylo nejen použitelné pro každý den, ale i poměrně levné a velmi snadno ovladatelné díky pohonu předních kol.

Nový Volkswagen Scirocco chce udělat stejný průlom jako jeho předchůdce. Nabízí spoustu nejnovějších technologií, které Volkswagen uvádí na trh. Mezi hlavní patří DCC (adaptivní tlumiče), sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG a přepracované přeplňované motory o výkonech až do 200 koní.

Volkswagen se vyhnul módní retro vlně a po vzoru prvního Scirocca přišel s novým designovým a technologickým směrem. Očekávejte tedy podobné rysy u všech nových Volkswagenů.

Volkswagen ve své tiskové zprávě sáhodlouze popisuje design. Nám se ale stačí podívat na obrázky, aby bylo hned jasné, že nové Scirocco je opravdu zajímavé auto. Délka je 4256 mm, šířka 1810 mm a výška 1404 mm, proporce jsou tedy velmi kompaktní. Velikost kufru, jistě velmi důležitý parametr, je od 292 litrů až do 755 litrů po sklopení sedadel.

Teď ale honem k tomu nejdůležitějšímu a to jsou motory. Volkswagen Scirocco bude používat pouze přeplňované motory a stává se tak první modelem Volkswagenu, který se podrobil downsizingu (více výkonu z menšího objemu motoru). V nabídce budou pro začátek tři benzínové jednotky a jeden diesel.

Základní bude 1.4 TSI o výkonu 122 koní, točivém momentu 200 Nm od 1500 ot/min a spotřebě 6,1 l/100 km. Následuje motor 1.8 TSI o výkonu 160 koní, točivém momentu 240 Nm a spotřebě 6,5 l/100 km. Nejsilnější benzín 2.0 TSI bude produkovat 200 koní a 280 Nm Udávaná spotřeba je 7,7 l/100 km. Diesel TDI bude používat technologii Common-rail a má výkon 140 koní a točivý moment 320 Nm. Spotřebu udrží na 5.4 l/100 km. Všechny motory kromě 2.0 TSI splňují emisní normu Euro 5.

K dispozici bude buď šestistupňová manuální převodovka a nebo šestirychlostní DSG pro 2.0 TSI a 2.0 TDI a sedmirychlostní DSG pro 1.8 TSI.

Novinkou je též adaptivní podvozek, který se automaticky přizpůsobuje stylu jízdy. Bude možné si zvolit tři režimy a to normální, sportovní nebo komfortní. Ve sportovním režimu se též omezí funkce elektrohydraulického posilovače a přiostří se reakce na plyn.

V interiéru bude k dispozici všechno, na co si jen vzpomenete. Kůže, sportovní sedadla, navigace a audiosystém jsou jen některé vyjmenované. Z bezpečnostních prvků bude v základní výbavě šestice airbagů, ESP a další elektronické samozřejmosti.

Model se představí 29. srpna v Německu a Velké Británii, my si počkáme na listopad. Doufejme, že nám Volkswagen nějaké Scirocco zapůjčí, abychom se mohli přesvědčit, že Scirocco není jen převlečený třídveřový Golf. Na tom by z hlediska konstrukce nebylo nic špatného, protože Golf je velmi dobré auto, jenže naprosto bez emocí. A těch nové Scirocco slibuje hodně.

zdroj: Volkswagen

autoweb.cz

18.6.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist