Volkswagen Race Touareg 3 Qatar: Pouštní krysa

Má motor 2.5 TDI s pěti válci, 310 koní a zlatou medaili z Dakaru 2011. A pokud vedení VW kývne, objeví se karbonový Touareg se stovkou za šest sekund v oficiálním ceníku.

Silniční Volkswagen Touareg není dobrým tématem na stránku nadepranou velkým SuperSports. Zvlášť ne s dvouapůllitrovým dieselem pod kapotou. Jenže co když má onen silniční Touareg přeci jen něco společného s monstrem, které před pár dny vyhrálo Dakar? Volkswagen totiž přivezl na autosalon v Kataru jeho silniční verzi, pojmenovanou Race Touareg 3 Qatar. Zatím jde jen o koncept, ale Volkswagenu tato póza jistě nevydrží dlouho.

Pokud hledáte nejšílenější Volkswagen, máte vítěze. Silničnímu Race Touaregu zůstal pětiválec 2.5 TDI s 310 koňskými silami. Dvoumístné SUV by mělo zvládnout stovku za šest sekund, stejně jako jeho závodní příbuzní. Na svém místě najou návštěvníci také podvozek závodního auta a přes dva metry širokou kompozitovou karoserii.

Panely ovšem dostaly šejkovsky nevkusné barevné provedení se spoustou zlaté. Auto má také o dva palce větší (zlatá) kola z dílen BBS – šestnáctipalcové ráfky uvolnily místo osmnáctipalcovým. Tím výčet exteriérových změn končí, zato v interiéru překopali u Volkswagenu co mohli. Na svém místě zůstal jen ochranný rám. Nová jsou také sedadla, byť u VW sáhli po skořepinách od Recara. Němci se snažili nahradit spartánský závodní kokpit komfortním pracovištěm, hodným jistě neskromné ceny auta. Volkswagen mluví o inspiraci nejmodernější vojenskou technikou a letady typu stealth.

Předpisy ropných rájů blízkého východu se s těmi Evropskými bohužel značně rozcházejí. Znamená to, že Race Touareg 3 Qatar si u svého dealera dost možná nikdy nepořídíte. Sériová produkce vůbec není tak nepravděpodobná jak se zdá, koncept není pouhou jednorázovou ruční prací, Volkswagen má hotovou veškerou dokumentaci. Stačí vyrobit nástroje a začít stavět. Projekt však zatím nemá požehnání vedení.

Pokud se vám Katar nezdá jako vhodné místo k představení závodního speciálu s registrační značkou, Volkswagen má pro své rozhodnutí hned několik důvodů. Předně auto, který protlo cíl letošního dakaru jako první, pilotoval Katařan Nasser Al-Attiyah. Důležitý je také fakt, že blízký východ shlíží na podobně šílené stroje daleko benevolentněji než Evropa a zdejší elita je ochotna za podobné auto zaplatit. Na rozdíl od většiny Evropanů, což je bohužel jen další důvod auto na starý kontinent nevozit.

28.1.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist