Volkswagen přestane dělat 1.4 TSI Twincharger

Dvakrát přeplňovaná jednotka se Volkswagenu už nevyplácí. Je drahá na výrobu i servis a s novými turbodmychadly lze dosáhnout podobných výsledků.

Velmi zajímavý zážehový motor 1.4 TSI s dvojitým přeplňováním turbem a kompresorem je zřejmě na svém posledním tažení. V příštích generacích vozů od VW se ho už nedočkáme. Neznamená to ale, že by Volkswagen přestal dělat benzínovou jednačtyřku, jen změní způsob plnění válců.

DOPORUČUJEME: Škoda Fabia RS vs VW Polo GTI

Automobilka totiž údajně pracuje na podobném systému vícekomorového turba, který teď používá BMW (nazývá ho TwinPower Turbo). Je to sice jedno turbo, ale má dvě komory a turbíny, takže dokáže úspěšně fungovat jako sekvenční přeplňování dvěma turby. Volkswagen údajně pracuje na vlastním řešení, které pomůže eliminovat turboefekt a zlepšit reakce.Právě eliminace turboefektu byl hlavní důvod, proč Volkswagen přišel s  revolučním motorem „twincharger“, ale technologie výroby jde dopředu a  dnes už lze podobných výsledků dosáhnout i bez kompresoru. Vícekomorové turbo je nejen lehčí, ale také nemá takové ztráty jako kompresor a není tolik náročné na výrobu, takže na něm VW ušetří.

Příští Volkswagen Golf, který uvidíme už velmi brzy, tak přijde s  motorem 1.4 TSI, který bude mít jedno turbo a ještě systém vypíná válců, takže při částečném zatížení poběží jen na dva válce. Vrcholná verze motoru 1.4 TSI s novým systémem přeplňování by měla být schopna dosahovat výkonu až 200 koní.

Dalibor Žák

22.5.2012 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist