Volkswagen představil platformu příštího Golfu

NOVÁ FOTOGALERIE Modulární architektura MQB bude základem vozů s motorem napříč od Pola po Passat. Je o pětinu lehčí než stávající podvozek a díky unifikaci levnější na výrobu.

V galerii najdete obrázky z prezentace Volkswagenu.

Svět se za poslední čtvrtstoletí změnil k nepoznání. Počítače už nejsou velké strojovny zaklínané tajemnými šamany v bílých pláštích a slušný automobilový kostruktér pamatuje tužku a rýsovací prkno jen ze studií. Přístup k vývoji aut se změnil. Složitější jsou pevnostní výpočty, automobilky zkoumají vlastní frekvence a složitě modelují ještě neexistující stroje, aby odhadly jejich chování při nehodě.

Auta jsou dnes lepší, jenže také daleko dražší na vývoj. Proto nastoupila unifikace platforem. Experty na ni odjakživa byli inženýři Volkswagenu, kteří dokázali na několika málo podvozcích vybudovat nabídku o desítkách modelů. Nyní přichází další krok. MQB – Modular Querbaukasten – není platforma v pravém slova smyslu, jde o modulární architekturu, která umožňuje postavit jednotným způsobem celou rodinu platforem. Všechny jsou asi o dvacet procent lehčí než stávající podvozky, přesto bezpečné a pevné.Jediná architektura bude základem budoucích modelů skupiny Volkswagen od Pola až po Passat. Všechna auta zvládne teoreticky stavět stejná výrobní linka – přestože v praxi Volkswagen tuto možnost naplno nevyužije, jeho možnosti racionalizace výroby se značně rozšíří.

Pomůže také fakt, že MQB bude vozit nové motory navržené rovněž modulárně. Za písmeny MOB se ukrývá rodina chystaných benzínových čtyřválců EA211 s výkony od 90 do 150 koní systémem vypínání válců, který se na čtyřválcové jednotce objeví poprvé v historii. Projekt MDB dá světu podobně koncipované diesely s označením EA288 a výkonem mezi 60 a 190 koňskými silami.

Volkswagen díky nové technice zredukuje počet různých uspořádání svých pohonných ústrojí na desetinu. Všechna jeho auta segmentů B, C a D s motorem napříč budou mít stejné jednotky se stejnými převodovkami. Myslelo se i na elektrická pohonná ústrojí, zemní plyn a další alternativy – unifikace zasáhne i tato ústrojí.Prvním autem na nové platformě z rodiny MQB bude chystané Audi A3, následované Golfem – o datu jeho premiéry se stále spekuluje, ale tisková zpráva slibuje elektrický Golf Blue-e-Motion už s novou architekturou na rok 2013. Není jasné, zda na nové platformě vyjede také třetí generace Octavie, kterou jsme púvodně čekali před sedmým Golfem. Je pravda, že durhá Fabia dostala jako poslední malý model VW Group starší platformu PQ24 pouhý rok před tím, než Polo vyjelo s architekturou PQ25. Octavia by se mohla tohoto příkladu podržet.

Zjednodušování nabídky skupiny Volkswagen bude pokračovat směrem k roku 2018, k němuž směřují krátkodobé plány automobilky. Do té doby MQB s motorem napříč doplní skupina platforem MLB, vyvíjená u Audi (má motor podélně), a technika MSB (sportovní auta) od Porsche. Samostatnou skupinou zůstanou nejmenší auta jako UpCitigo, jejichž technika zůstane unikátní.

2.2.2012 12:50| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist