autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Polo > Volkswagen Polo R WRC Wimmer: 420 koní na přední nápravě a maximálka 280 km/h
Volkswagen Polo R WRC Wimmer: 420 koní na přední nápravě a maximálka 280 km/h
Limitovaná edice Volkswagenu Polo R WRC s přeplňovaným dvoulitrem z Golfu GTI byla k mání pouze v omezené sérii 2500 kusů a už v tomto provedení dokázala na silnici předvádět zajímavé kousky. S maximálním výkonem 220 koní a točivým momentem 350 Nm dokázal malý nabroušený hatchback akcelerovat na stovku za 6,4 sekundy a rozjet se na 243 km/h. Pro společnost Wimmer Rennsporttechnik ze Solingenu to však byla evidentně příliš skromná čísla.
Za mrzkých 10 200 eur, v přepočtu asi 275 tisíc korun, vymění turbodmychadlo, použije benzínovou pumpu pracující s vyššími tlaky paliva, přepracuje nasávání i výfukový systém, namontuje katalyzátor s lepším průtokem plynů a instaluje mezichladič stlačeného vzduchu. Ve výsledku umí tyto změny společně s přeprogramováním řídicí jednotky vyprodukovat pozoruhodná čísla.
Wimmer uvádí nejvyšší výkon až 420 koňských sil a k tomu točivý moment vrcholící hodnotou 480 newtonmetrů. Jak si přední náprava doplněná elektronickou náhražkou samosvorného diferenciálá poradí s touto porcí síly, můžeme jen hádat, čas zrychlení z místa na 100 km/h firma neuvádí, pochlubila se však maximálkou – upravené Polo R WRC by mělo při výkonové hmotnosti 3,15 k/kg zvládnout 280 kilometrů v hodině.
Aby vůz snadněji snášel vyšší výkony, může si majitel objednat zakázkový sportovní podvozek značky KW za 1669 eur a k tomu odlehčená kola OZ s pneumatikami o 215/40 R17, docela by nás ale zajímalo, jak se s téměř dvojnásobnou silou vypořádá přední náprava, řízení, především ale sériový brzdový systém.