Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI (2015)

43 fotografiíVolkswagen Polo

Volkswagen Polo GTI dostalo s faceliftem větší motor a konečně také manuál. Dokáže si ale vyšlápnout na své soupeře, nebo je odsouzeno k hraní druhých houslí?

Diskuze

4 komentáře

    XXX

    Jak se mezi novináři vždycky vžije nějaký klišééé a to pak opakuje jeden od druhýho a všichni vyrobí novinářskou normu. V minulosti to byly měkčený plasty pod palubkou (důkaz kvality vozidla), o 1-3cm nižší nakládací hrana (to je prostě pohoda a s pětikilovou taškou se při nakládání do auta nenadřete), atd. atd. A potom jako v tomto případě dlouhé převody, kdy už konečně pochopíte že to není točivá atmosféra, co má uzoučkou výkonovou špičku, ale poměrné velký (vzhledem k vozidlu) přeplňovaný motor s velkým krouťákem i výkonem s velmi plochou charakteristikou. A k výpočtu se používá tzv. pilový diagram a ne pocit jakéhosi max. průměrného řidiče. Takže v praxi by krátce poskládaná převodovka nebyla výhodou, ale díky ztrátám při častém řazení spíše naopak.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Přeji dobrý den a děkuji za reakci. Chápu, kam tím míříte, jenže v Polu GTI jsou kvalty vážně nesmyslně dlouhé, to neříkám jako klišé, které se všude opakuje. A nakonec se možná opakuje proto, že na tom bude něco pravdy. Osobně s tím mám u tohoto auta dva zásadní problémy – jednak dost ubírá na síle motoru, už na Golf GTI nebo Octavii RS jsou dost dlouhé, zadruhé projet celou okresnu na trojku je vážně nuda. Protože okreska je místo, kde neřeším, jestli budu o tři sekundy rychlejší, nebo o deset minut pomalejší, prostě si to chci užít, často i zbytečně řadit, vytáčet každý kvalt až nahoru, i když už to nemá smysl, což na rozdíl od spousty jiných turbomotorů tady jde hladce a není úplně kontraproduktivní. Naštěstí je to věc, kterou lze změnou koncového převodu relativně snadno změnit, takže když to bude někoho výrazně omezovat, dá se s tím něco dělat.

    XXX

    No jde-li vám především o pocit a ne o čas, tak se to snad dá trošku chápat, ale nejsem si jist, zda většina uživatelů bude mít stejný názor a nebude jim vadit že jsou pomalejší s tím že si můžou hezky zařadit. Nejsem si ale jist jak mám chápat, že ubírá sílu motoru, jako myslíte pocitově? A další bod, já sice v současném polu nejel, ale podle konkurenčních autorů, je právě tento motor apatický na vytáčení a postrádá špičku, čímž už je v poslední době koncern nechvalně proslulý, tak vytáčení je opravdu jen o pocitu. Já třeba preferuji delší převody, ale je fakt že jezdím převážně se svým autem.

    vikot

    Mám to auto doma týden a musím říci, že je naprosto skvělé.Za 450 tis. jsem si nemohl nic lepšího přát. A řešit dlouhé kvalty nebo výkonové špičky je holý nesmysl.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist