autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Polo BlueGT – na dva nebo na čtyři?
Volkswagen Polo BlueGT – na dva nebo na čtyři?
Hatchback segmentu B Volkswagen Polo dostal modernizovanou benzínovou jednotku 1.4 TSI, která disponuje systémem vypíná válců při částečném zatížení. Volkswagen tomu říká ACT a slibuje o 0,4 litru nižší kombinovanou spotřebu při výkonu zvýšeném na 140 koní ze současných 122 koní.
Čtěte také: Speciál o spotřebě paliva – vše, co musíte vědět
Motor prošel rozsáhlou revizí a především odlehčením. Díky širokému použití hliníku váží jen 114 kg (o 22 kg méně než ocelový předchůdce) a při výkonu 140 koní (mezi 4500 a 6000 ot./min.) spotřebuje jen 4,5 litru na 100 km, pokud máte převodovku DSG, nebo 4,6 litru, když věříte manuálnímu řazení.
Volkswagen Polo fotogalerie – vše co potřebujete vidět
I přes vypínání válců má Polo BlueGT velmi slušný točivý moment 250 Nm v 1500 ot./min., takže mu nedělá problém se rozjet na 210 km/h a stovku zvládne za 7,9 sekundy. Je to vlastně takový „warmhatch“…Ptáte se, jak bude vypíná válců fungovat v reálném provozu a ne na měřící stolici? Volkswagen tvrdí, že při konstantní rychlosti 70 km/h na pětku je spotřeba nižší o 0,7 litru na 100 km. Podle zkoušek Volkswagenu je prý spotřeba ve městě nižší až o litr. Systém ACT totiž funguje mezi 1400 a 4000 ot./min. a při zatížení mezi 25 a 100 Nm, takže prý pokryje asi 70 % potřeb zákazníků.
Uvidíme, jak to bude fungovat ve skutečnosti. Na prezentaci nového Pola BlueGT se totiž už chystáme, takže vás budeme informovat.
Dalibor Žák