Volkswagen Polo 2014: facelift ve znamení tříválců a papírově nižší spotřeby od 3,2 l/100 km

(+ videa) Koncern VW představí v Ženevě modernizovanou verzi hatchbacku Polo, změny se soustředily na rozsáhlé nasazení nových tříválců o objemu 1,0 a 1,4 litru.

V našem obsáhlém přehledu automobilových novinek pro rok 2014 jsme v souvislosti se značkou Volkswagen zmínili hned několik modelů, které letos čeká mezigenerační modernizace. Do konce ledna chybí už jen pár dní a první z nich je tady – facelift má za sebou Polo uvedené na trh pod interním označením 6R v roce 2009.

Díky svému lehce konzervativnímu designu, pod kterým je podepsán návrhář Walter de’Silva, nevypadá pátá generace Pola obstarožně ani dnes, nepsaná pravidla povinné technické a stylistické obměny jsou však neúprosná.

Než se dostaneme k tomu skutečně důležitému, což jsou tentokrát změny pod přední kapotou, podívejme se nejdříve na vizuální úpravy. Jak vidíte i sami, transformace je to vskutku evoluční. Auto dostalo především jiné nárazníky, které nepatrně mění vnější rozměry. Polo narostlo do délky o dva milimetry, a zatímco přední převis byl prodloužen o pět milimetrů, ten zadní se zkrátil o tři milimetry. Výška hatchbacku se nemění, stejně jako rozvor náprav měřící 2470 mm.

Upraven byl tvar mlhovek a nová je též vnitřní struktura předních i zadních světel, z nichž ta první budou za příplatek anebo u vyšších výbav doplněná o LED. Abychom měli výčet vnějších modifikací kompletní, za zmínku stojí také nenápadně jiná přední maska a pět typů nových hliníkových kol.

Nepochybujeme, že dílčí změny proběhly také u podvozku, tady však Volkswagen zmiňuje pouze nové řízení s elektrickým posilovačem a na přání dodávané adaptivní tlumiče, které bude možné pomocí systému Sport Select přepínat do jednoho ze dvou dostupných režimů.

Modernizované Polo bude standardně vybaveno automatickým brzděním před překážkou v rychlostech do 30 km/h a sériově dostane i takzvaného post-kolizního asistenta, který bezprostředně po vážné nehodě aktivuje brzdy a zajistí co nejrychlejší zastavení, respektive se bude snažit zabránit sekundárním nárazům. K dalším prvkům převzatým z většího Golfu patří radarový tempomat pracující od 30 do 160 km/h či techniku upozorňující na únavu řidiče.

V kabině se objevil nový tříramenný volant, přepracovaná středová konzole s jinými ovladači klimatizace a ventilace a v závislosti na výbavě bude mít posádka k dispozici jeden ze dvou dotykových displejů s uhlopříčkou 5,0 a 6,5 palce či výstup ze zadní parkovací kamery.

Dosud nejmenším benzínovým motorem ve Volkswagenu Polo byla tříválcová dvanáctistovka s výkonem 60 a 69 koní, po downsizingu jde však objem ještě níž. Základem se stává litrový tříválec s 60 a 75 koňmi. Přesná data jednotlivých verzí zatím chybí, podle automobilky by však měla průměrná spotřeba spadnout díky instalaci stop-startu a aktivně řízenému alternátoru z 5,5 na 4,6 l/100 km.

Mezi předními koly se objeví také třetí alternativa zážehového litrového tříválce, která ale dostane turbodmychadlo, označení TSI BlueMotion a nabídne výkon 90 koní při papírové průměrné spotřebě jen 4,1 litru na 100 kilometrů. Wolfsburg poněkud překvapivě říká, že v Británii tato jednotka nahradí model BlueMotion s dieselovým tříválcem 1.2 TDI (75 k) a spotřebou 3,3 l.

Co v nabídce nadále zůstává, jsou přeplňované čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 90 a 110 koní (silnější agregát měl původně 105 k) a stejně tak bude možné v provedení Polo Blue GT objednat motor 1.4 TSI se systémem deaktivace dvou válců. Co přesně se u těchto motorů mění po konstrukční stránce, momentálně nevíme, čtrnáctistovka nicméně také posílí ze 140 na 150 koní.

K významným změnám došlo také mezi naftovými motory. Dosavadní 1.2 TDI s výkonem 75 koní a 1.6 TDI s 90 a 105 koňmi nahradí tři tříválcové jednotky 1.4 TDI. Na bližší technický popis budeme muset počkat do ženevské světové premiéry, víme ale, že čtrnáctistovky budou výkonově korespondovat s výběhovými agregáty a zčásti navýší točivý moment (ze 180 na 210 Nm v nejslabší variantě oproti dvanáctistovce) při současném snížení tabulkové spotřeby na 3,2 l (75 k), respektive 3,4 litru (90 k).

V závislosti na použité pohonné jednotce budou mít zákazníci možnost výběru mezi pěti a šestistupňovými manuály a k mání bude také sedmistupňové DSG, které se v příštím roce objeví v posíleném VW Polo GTI. Koncern jeho parametry zatím nepotvrdil, doneslo se k nám ale, že jeho výkon naroste ze 180 na 190 koní.

„Osvěžené“ Polo s tří a pětidveřovou karoserií se – jak už bylo řečeno – ukáže na ženevském autosalonu, prodej a dodávky zákazníkům se však mírně opozdí. S objednávkami počítejte až někdy v dubnu, případně květnu a první auta dostane klientela až během pár dalších měsíců.

28.1.2014 5:22| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist