Volkswagen Polo (1994 – 2001)
Třetí generace modelu Polo byla řadu let snem zájemců o malý vůz. Dnes patří k levným ojetinám, proti stejně starým konkurentů ale stále přijde dráž.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Třetí generace modelu Polo byla řadu let snem zájemců o malý vůz. Dnes patří k levným ojetinám, proti stejně starým konkurentů ale stále přijde dráž.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Do precteni posledniho pismena se mi nechtelo ani verit ze takto tendencne psany text vysel na autowebu. Tento skvely vuz jsem vlastnil od noveho do 130tkm a tak si nalejme cisteho vina…
Antikorozni ochrana – do faceliftu v roce 99 katastrofa, auto hnije na takovych mistech jako jsou horni ram zadnich dveri, zadni celo, kapsy prednich blatniku. Po faceliftu snad uz pozink. Dovolim si srovnani s pozink Punto 1.gen mych rodicu
0:1 pro Polo.
Motory porovnam 1.0 8v oproti 1.1 8v fire
Polo hlucnejsi motor s o 0,5 – 1 litr vetsi spotrebou nez Punto 1,1 55S, na hranici 145km/h dosel polu dech, Punto jelo i pres 160 (dle tacho, navigace jeste nebyly 🙂
0:2 pro Polo
Interier Polo vyrazne mensi, vzadu kratsi sedaky, mensi uhel otevreni zadnich dveri, na vyplnich dveri u zakladni verze nebyl kousek latky. Odkladaci prostory 0, Kufr radeji nebudu srovnavat 235 litru polo ktere bylo spise na vysku oproti 275 u Punta
0:3 pro Polo
Bezny servis u Pola TOP CENTRUM CAR Hodonin, nebylo faktury pod 5tKč (podotykam psal se rok 1997), Punto i ve znackovem servisu max 3,5tKč za prohlidku po 15tkm
0:4 pro Polo
Image faktor
Polo mi každý záviděl a když jsem ten šunt po olakovani rezavých částí prodával tak si ho vzal 1.zájemce
1:4 pro Polo
Jeste bych si dovolil srovnani ostatnich motoru
1.9SDi – v aute neskutecny kraval, nestihaji predni tlumice, na snehu jede akorat rovne, auto ze zacatku neslo objednat s klimou protoze nebylo kam dat kompresor, nastesti ho kamosce ukradli
1.4 16v 100k – papirove fantasticky motor, v reale nejede ani dole ani nahore, rozvodova sada obsahuje tolik remenu a kladek ze Vas rozvody vyjdou jak na V6, daleko lepsi 16v je 55kW pokud se tyka jizdy – servis stejny
1.6 16v – podle vseho asi nej motor do Pola – ale zkuste jej sehnat
Já bych neřekl, že ten test to auto nějak extra chválí, jízdní vlastnosti, (které jsou konkrétně pro mně dost důležité), má auto slabé, co se týká těch motorů, nevím, s autem jsem nejel, nicméně zákl. motory většinou bůhvíjakou dynamikou neoplývají a u osmiventilů to platí dvojnásob, to už je dnes hodně zastaralá koncepce, co používá z důvodu ceny snad už jen Dacia. Pokud v první části výrobního cyklu auta rezla, je to samozřejmě obrovská ostuda.
Na konkurenci by většina zdejších novinářů nenechala \“nit suchou,\“ ale co se týká předminulé generace Pola, nevěděl jsem o tom.
Polo GTI v roce 99-2000 mělo motor 1.6 92KW. Bylo to jediné Polo, které mělo originál xenony. Tedy velká rarita.
Neřekl bych že tohle Polo bylo někdy považováno za nejlepší auto ve třídě…osobně si myslím že v 90. letech ho docela solidně převálcoval Fiat s prvním Puntem, které je mnohem prostornější, designově povedenější a i motory mělo zajímavější. A i dnes po letech je to vidět, možná mnohem víc. První Punta mají velice dobrou antikorozní ochranu, zatímco Pola před faceliftem jsou většinou totálně prohnilá. Malé motory jsou u Pola líné, navíc celkem nezajímavé. Litrovka je málo, 1,4 není moc oblíbený obsah u aut této velikosti a 1,6 zase parametry pod konkurencí. Interiér Pola je děs. Kamarád ho má a sám chválí moje Punto, kde je místa mnohem víc, všecko přehlednější, lépe při ruce. Prostě z Pola nejsem a nikdy jsem nebyl nadšený.
Punto v té době bylo asi opravdu lepší. O to zajímavější je srovnání současných generací, momentálně je Punto za Polem hodně vzadu.
Neřekl bych že je Punto vyloženě vzadu. Hlavně Punto díky špatnému stavu Fiatu (a také věčně neschopnému ignorantskému vedení) o generaci zaostalo. Třeba Grande Punto bylo při uvedení mnohem dál než tehdejší Polo a i proti tomu dnešnímu je prostornější a rozhodně hezčí. Bohužel po technické stránce je horší než to staré, ale to je trend u všech automobilek (srazit náklady a tím i kupní cenu a vše dělat tak aby to vydrželo akorát tak dokud je záruka). Doufám že se fiat probudí a příští Punťa bude stát za to.
S prostorností jsou na tom obě auta podobně, vzhled je otázkou vkusu, ale většině lidí, které znám, se nové Polo líbí určitě víc než Punto Evo, nebo jak se to teď vlastně jmenuje. Po technické stránce je Polo také lepší, takže když to shrnu, tak je současné Putno prostě pozadu.
VW Polo není špatný auto, ale už z jeho určení jako druhe nebo třeti auto do rodiny je jasny, ze nema takovou antikorozni ochranu a kvalitu zpracovani + materialy jako passat. Když jsem před rokem kupoval polo pro přitelkyni vybiral jsem snad z dvaceti kusů. Slušný kousky měli v Auto ESA a potom na Proseku, jenže asi o 30tis dražší. Kdo od pola nečeká přepravu čtyřčlené rodiny na chalupu, tak bude spokojenej.