Volkswagen Polo 1.6 TDI
12 fotografiíTesty automobilů
Má základní dieselová motorizace nového Pola smysl pro šetřílky?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
12 fotografiíTesty automobilů
Má základní dieselová motorizace nového Pola smysl pro šetřílky?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tak nejak je to slabe, ale som prekvapeny ze vazi az 1180Kg.. To je uz dost na male auto. Design pekny, ale sudruhovia, ten volant je otrasny. Ako z pola r.v. 96…
Mne sa práveže ten volant páči a rozhodne je lepší, ako v Pole z minulej generácie (štvorramenný). Rovnako sa mi páči aj stredový panel s klimatizáciou a budíky.
Kvalita autowebu je čím dál tím horší… Kde jsou ty časy co tu psával Honza Koubek. Aspoň ty ceny si opravte takhle "málo" stojí třídvéřák!
Řídíme se základními cenami uváděnými zastoupením Volkswagenu. Páté dveře jsou "součástí příplatkové výbavy".
Nás stejně zajímá především rozdíl cen jednotlivých motorů a ten je pro tří nebo pětidveřovou variantu stejný.
Mnohokrat dekuji ze jste otestovali motor,ktery je z opacne strany nabidky,protoze sem se bude divat 90% kupujicich. Sice test nejakyho dvoulitru je zajimavy,ale je k nicemu,protoze neukazuje vubec jak jezdi a i vypadaji klasicky verze o 100tis levnejsi!!!
No a diky za to ze jste rekli,ze ten motor je vlastne k ho_nu. Sice muze automobilka rikat neco ze je usporny,ale ja ty nizkoobjemovy nemusim,protoze to nejede,musi se to brutalne vytacet(a uz vidim nejakyho dedu jak toci 5tis-viz Octavia 1.2) a maji spotrebu 10 litru. Pak nechapu v cem jsou usporny.
Bez ohledu na to ze spotreba je jen jednim z parametru auta, tak me vase udaje zvedli ze zidle. napsat ze 1.2 si vezme MINIMALNE 8l muze snad jen opravdu ignorant. To byste s tim useli jezdit na na plnej kotel nekde na okruhu. Neznam nikoho kdo by mel prumernou spotrebu u koncernovy 1.2 8l nebo nejdeboze vic. Vetsinou se to pohybuje mezi 6-7 l. To same zde testovane TDI. Ten motor jezdi v realu od 4,5, napsat ze prumer je 6l je stejna hovadina. Ta nasledna pseudokalkulace o cene a spotrebe je jak z pera zaka zakladni skoly.
Jezdil jsem s ní 5 let a prakticky pořád po městě, i když většinou sám a ekonomicky a s krátkou Fabkou. Zima 6,2, léto 5,7
Problém VW Polo 1.2 je v tom, že má strašně dlouhé převodové stupně. Takže když se chcete dostat na dálniční rychlost, musíte motor točit a točit a točit. Akcelerace z 90 km/h na 120 km/h ale trvá asi 14 dní a během té doby, co máte pedál plynu na podlaze, do motoru nateče asi půl nádrže…
Ne, teď vážně. S Polem 1.2 jsem se dostal při denním dojíždění na 7 litrů, jen když jsem se hodně snažil. Ale také jsem nechtěl brzdit nervózní autobusáky a řidiče dodávek. Pokud nechcete být brzdou provozu, musíte se spokojit s údajem kolem 8 litrů. Ovšem do toho se projevila i skutečnost, že trávím denně kolem 2 hodin v pražských zácpách. Při jízdě jen mimo město a dálnice by spotřeba tříválce 1,2 l klesla určitě na 6 litrů benzínu na 100 km.
Kdo chce úsporný motor, musí si koupit motor výkonný. Motor, který na auto nestačí, nikdy nebude úsporný. To je taky důvod proč má 1.2 TSI menší spotřebu než 1.2 HTP (při shodném neloudavém tempu) a přitom jejich parametry jsou nebe a dudy (no abychom byli spravedliví, možná s tím bude mít i co dělat 6 st. převodovka u TSI). Maloobjemový diesel je podle mě největší nesmysl co si člověk může do auta koupit. Když už diesel tak minimálně dvoulitr. Ono to ostatně už vychází z faktu, že diesel v malém městském autě je hovadina, vzhledem k tomu jak dlouhá bude většina jeho denních tras. Kdo bude jezdit takové vzdálenosti, aby se diesel netrápil a zároveň se opravdu vyplatil, ten už bude koukat po autě z jiného segmentu.
Jo btw, ta vysoká hmotnost jde pochopitelně na vrub těžkému dieslu. 1.2 TSI má 1088 kg, takže rozdíl cca 70 kg na čumáku (chudák přední náprava). 1.2 HTP je o dalších 20 kg lehčí. Když se podíváte do nabídky současných modelů jiných automobilek z této třídy, jde o běžnou hodnotu. Pod tunu už se dneska nedostane prakticky žádný model této třídy.
Pan redaktor zřejmě nemá představu o objektivním testu, pokud vím průměrná spotřeba se uvádí vždy v kombinovaném provozu. Mimo město se dá jet se zajetým Polem 1,2HTP 51kw za 5-5,5L na dálnici 120-140km/h lehce přes 6L a ve městě ve velmi hustou dopravou okolo 7,5L. Spotřeba kterou uváděl jako průměrnou dosahuji pouze se studeným motorem a na krátké vzdálenosti. Uváděná Spotřeba naftového 1,6TDI mi také připadá přehnaná. Další věc která mě v testu zarazila je autorovo hodnocení designu. Každý má sice jiný vkus, ale po dobu dvou let co jezdím s Polem jsem slyšel pouze chválu na design a osobně si myslím, že je to jedno z nejpovedenějších aut v segmentu i v celé VW group.
Poslední věc, které nerozumím je srovnávání jízdních vlastností s mitsubishi Colt. Ford Fiesta, nebo Mazda 2 budiž, ale jestli pan redaktor někdy s Coltem jezdil, ať mi vysvětlí co je to ten smysl pro legraci? Je to snad to nervozní poskakování Coltu na nerovnostech a rány o od podvozku? Colt je konstrukčně o jednu generaci starší a je to na jeho chování na silnici dost poznat.
S přáním mnoha objektivních testů.
Jakub