Volkswagen Polo 1.6 TDI

Má základní dieselová motorizace nového Pola smysl pro šetřílky?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Atraktivní motorizace pod kapotou nového Pola nám zatím unikají, ale aspoň máme příležitost vám představit verze z opačného spektra nabídky. Ostatně, ty budou v našich končinách stejně nejprodávanější.

Volkswagen Polo 1.2 sice nemá ve svém popisu práce bavit řidiče, ale to vynahrazuje solidním zpracováním a kvalitou jízdy. U základní dieselové motorizace 1.6 TDI o výkonu 75 koní platí vesměs to samé, tak pojďme zjistit, zda dává smysl zejména po stránce finanční.

Jak to vypadá?

Volkswagen Polo se nijak svým vzhledem nevymyká z rodiny Volkswagenů. Jeho design není akční ani dravý, ale rozhodně neurazí a ani nepůsobí tak smutně a nudně jako minulé generace VW Polo.

Volkswagen Polo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Polo fotogalerie

Líbí se mi interiér, který patří kvalitou zpracování na špičku kategorie a vyrovná se Fordu Fiesta. Ergonomie ovládání je po vzoru ostatních Volkswagenů znamenitá, všechny páčky či knoflíky mají přesný chod a působí hodnotně. Zamrzí jen delší chod řadící páky a to, že je příliš utopená a musíte se k ní jako by nahýbat.

Jak to jezdí?

Na silnici nemůžete čekat od základní dieselové šestnáctistovky zázraky. Její výkon 75 koní si s 1157 kg vážícím autem poradí horko těžko. Naložte ho po střechu (mimochodem, čtveřice cestujících se zde usadí pohodlně) a budete se muset smířit s tím, že vás budou předjíždět dodávky.

Pětistupňová převodovka, která zrovna v testovaném autě nepatřila k těm nejpřesnějším, má velmi dlouhé odstupňování, takže na dálnici musíte ve stoupáních podřazovat. Pokud ale jezdíte sami nebo maximálně ve dvou, auto dokáže cestovní rychlost udržet lépe než tříválcová dvanáctistovka, která funguje hlavně v městském provozu.

Kvalita odpružení je velmi slušná a i když nemá Volkswagen Polo takový smysl pro legraci jako třeba Ford Fiesta, Mazda 2 či Mitsubishi Colt, jeho ovládání je jisté a bezpečné. Volant aspoň nepůsobí přeposilovaně a nabízí konzistentní odpor, takže se dá s Polem jezdit i docela svižně, snadno odhadnete zbývající přilnavost. A pro případ nouze máte v základní výbavě stabilizační systém.

Důležité je ale to, že čtyřválcový diesel se vstřikováním common-rail je poměrně kultivovaný a pružný. Sice se trochu ozývá, ale rozhodně je to velký pokrok proti traktoroidním tříválcům 1.4 TDI. Rád se také točí a od nějakých 1700 ot./min. odevzdává svůj výkon lineárně.

Kolik to stojí?

Zatím jsme jenom chválili. Popravdě, po stránce kvalitativní či motorické nejde malému Volkswagenu skutečně nic zásadního vytknout. Jenže po pohledu do ceníku se začnou nad dieselovou motorizací zatahovat mračna.

Za motor 1.6 TDI o výkonu 75 koní ve výbavě Trendline zaplatíte 324 600 korun, ve výbavě Comfortline, která je rozhodně lákavější, dáte 337 700 korun. Benzínový tříválec 1,2 l o výkonu 70 koní stojí 260 400 korun v základní výbavě, ve vyšší pak 273 500 korun.

Základní diesel se spokojí se 6 litry nafty na 100 km, benzínový tříválec potřebuje minimálně 8 litrů. Při těchto hodnotách se vám ale začne diesel vyplácet až po přibližně 90 000 km.

Možná si řeknete, že to není nic hrozného, že se pak diesel lépe prodá. Jenže to by nesměl v ceníku figurovat po všech stránkách vynikající motor 1.2 TSI, který ve výbavě Comfortline stojí 333 500 korun…

Verdikt

Volkswagen Polo 1.6 TDI s výkonem 75 koní si své zákazníky určitě najde, ale nejsme si tak úplně jisti, zda dává dost smyslu. Jisté je nicméně to, že ať už si vyberete jakýkoli motor, dostanete velmi dobře postavené, propracované a komfortní auto.

Už se nemůžeme dočkat, až se svezeme nejsilnější benzínovou motorizací. Pomalu totiž začínáme tušit, že dokáže našim oblíbencům – Fiestě a Mazdě 2 – pěkně zatopit.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyVolkswagen Polo 1.6 TDI
0-100 km/h (s)14,0 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)55 kW / 75 k při 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)195 Nm od 1500 do 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)64,8 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)170 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,1 / 3,6 / 4,2 l/100 km
Objem nádrže (l)45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3970
Šířka (mm)1682
Výška (mm)1485
Rozvor náprav (mm)2470
Provozní hmotnost (kg)1157
Celková hmotnost (kg)1650
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)570
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1000
Zavazadlový prostor (l)280 / 952 l
Ceny
Základní cena modeluod 337 700 Kč
16.12.2009 3:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist