Volkswagen Phaeton 3.0 TDI

26 fotografiíTesty automobilů

Ano, tohle auto se ještě vyrábí a dokonce nedávno podstoupilo modernizaci. Že jste ho ještě nepotkali? Potkali, jenom jste ho nepoznali.

Diskuze

8 komentářů

    Dinar

    čiší na mě z toho testu. Eskláda to není, sedmička je nová takže ergonomii má dotaženější, ale zmíněné výtky mi připadají až hnidopišské, rozhodně jsem nikdy nečetl nic podobného v testu třeba lexuse LS, který má nelogická a různě rozčudlíkovaná ovládání mnoha funkcí a proti esklasse nebo sedmičce působí mnohem zastaraleji než faceliftovaný Phaeton. Phaeton je těžké a nezáživné auto s pozůstatky ovladačů počátku minulé dekády, ale za peníze, za které se teď prodává to alternativa je, to zmíněný lexus s výzorem stejně nudným a stejně připomínajícím své menší mainstreamové příbuzné dává za svou cenu méně smyslu, jenom v jeho testech nečtu podobné stesky. Jak to je, nakonec nejlíp ukazuje trh, v prodejích si nemají co vyčítat, otázkou je, pro koho je to větší průser.

    Pepa

    Zoufalství je pouze tato kritika testu.Lexus vám pane zřejmě přejel kuří oko.
    Jak to je ukazuje nejlépe trh a to jen u nás v ČR či globálně?
    Ono Lexus je prémie,VW je mainstream (na prémii má VW Audi),s tím nic moc nenaděláš.
    Phaeton není špatné auto,to jistě,ale na Lexe nemá ničím.

    audi

    Na prémii má VW možná Audi, což je ale zase VW s přelepeným znáčkem na olympiádu.) …přijde mi to furt to samé, co taky čekat.

    Michal

    Celkově to asi špatné auto nebude, ale takové ergonomické nešvary v autě za 1.4m? Ovládání zrcátek na středovém tunelu nemám ani já ve své staré Hondě. A když uvážíme, že se pořád jedná \“jen\“ o Volkswagen cca. 700.000,- za příplatkovou výbavu? 300 – 400 t bych pochopil, ale cena příplatkové výbavy v hodnotě dvou plnně vybavených Mazd 2? Cena testovaného vozu, 2.1m, to už je teritorium přece jen trochu exkluzivnějších značek než VW, (např. Jaguar), konkrétně Jaguar XJ, 3.0, ve výbavě Premium Luxury, motor 3.0 V6 Diesel, který se s VW co do luxusu a výkonu motoru, (který je u Jaguaru vyšší) může více než rovnat.

    Dinar

    Proč by mi měl lexus něco přejíždět? Reaguju na konkrétní test, kde se např. kritizuje údajně neergonomické řešení ovládání zpětných zrcátek kolíkem na středovém tunelu. Co je na tom neergonomického nevím, při nastavení zrcátek jde primárně o to, abych seděl v pozici stejné, jako když řídím. To jde u phaetonu naprosto bez obtíží a tedy ergonomicky, u mnou zmíněného lexuse (LS) je to horší, je třeba se rukou natáhnout vlevo pod volant, což znamená mírný předklon, ergonomicky špatné řešení. Uznávám, že nepříliš podstatná věc, ale nikdy jsem v testu lexe na tohle kritiku nečetl, v testu phaetonu ji čtu, přitom jeho řešení není možná obvyklé, ale není neergonomické. To je vše.

    Jinak s premiovostí lexe je to tak, že do Evropy nastoupil coby premiová značka, tj. ceny s premií srovnatelné, výsledkem jsou marginální prodeje. VW si se svou hrou na premii phaetonem naběhnul, reakcí je po fl neprémiová cena. Lexus jde tímto směrem také, viz. aktuálně oznámené sto tis. slevy na LS. S postavením na u.s. trhu, který jsi měl asi na mysli větou o globálnosti je to tak, že lexus prodává svá auta ve srovnání s německou prémií výrazně levněji, rozdíl mezi Sklasse a LS je na u.s. trhu podobný jako mezi Sklasse a Phaetonem na trhu evropském. Jinými slovy, lexus svou premiovost v USA nějak neumí vyjádřit v ceně, je tedy otázkou zda je phaeton na evr. trhu větším mainstreamem než LS v USA.

    Grinch

    toto je Volkswagen Phaeton – 6.0i W12 (do 2004)

    Peter

    …prepáčte za ostré slová, ale jazdil som už aj smiešne Lexusy-tie najdrahšie aj lacné, ktoré majú ďaleko od kvality nemeckých áut-myslím hlavne jazdné schopnosti a vlastnosti na východoeuropských cestách…v Lexuse treba moji zlatý sa nechať voziť na zadnom sedadle, tam vám to príde ako slušný pocit ako v každej limke nad 100-tis. eur…
    No ale k Phaetonu…je to výnimočné auto so všetkými kvalitami a verte mi, že ked tomu Ferdinandovi P.-bilionárovi to vyhovuje na 100% tak nejakým čurákom\“ z redakcie ešte treba sa zopár krát narodiť, aby dokázali vnímať okolitý svet automobilov bez predsudkov!!!
    Jazdil som aj Phaetona 8-ročného… najazdených cca. 400.000 km, ktorý mal najmenej 10 čudných bezohľadných majiteľov, nešetrili to auto… tak to vám kludne môžem potvrdiť, že v živote v kvalitnejšom aute ste nesedeli a sedieť ani nebudete!!! Kvalitný interier, všetko na jeden dotyk..čo v iných limkách pri pružnej jazde cez tie smiešne džojstiky (pre nedozreté deti) nedokážete nastaviť ani tvrdosť pruženia…
    prenos hnacej sily cez 4 EDS-ka na vozovku s pneu-pružením vám určite vytrie oči kvalitou bezkonkurenčnou!!!(AUDI 8) vynímajúc, lebo tie žiguláky\“ so zadným pohonom ako bmw alebo mercedes potrebujú kvalitný 4-pohon, ktorý ešte nedomysleli v porovnávanej kvalite…
    …to, že ste ako chudobná redakcia dostali radový 3 liter svedčí o niečom…treba sa zobudiť a vyskúšať aj prémiového Phaetona a testovať v normálnych podmienkach!!!
    v snehu sa vám žiguláky\“ ani nepohnú, tak čo ste tu šaškovali…asi je to o tom, kto kolko platí…

    az zabavne sa cita ak znalci komentuju auto ktore poznaju mozno z obrazkov a vycitaju mu v triede neprislusne vlastnosti, lebo raz niekto povedal ze etalon je S/7/A8 a toto sa nepodoba ani na jeden z nich.ano, je to cista pravda, phaeton vozi svoju posadku na podvozku rovnakom ako Bentley a to ze ma vzhladom na rozmery/tuhost/ocel skelet svoju hmotnost je len vysledok malej nasobilky.s tym nikto nic neurobi, zrejme pri tychto vyrobnych cislach by bolo postavenie ASF/hlinik/ pre VW rovnako nerentabilne ako VEYRON.tomuto autu podla mna najviac uskodil sam vyrobca tym ze nedoriesil konverziu jedinej vhodnej pohonnej jednotky 5.0tdi PD na system common rail /eu4/ ale ho jednoducho /koli emisiam/nahradil 3litrom.toto za Ferdinanda by sa urcite nestalo, auto sa aj preto predava vyrazne podhodnotene.vyhoda pre siroku verejnost je ze vzhladom na velky casovy pokles ceny /v testo triede je obzvlast velky/ sa da uzivat /si/ a prevadzkovat neblebejsku triedu s rozpoctom pre novu oktavku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist