Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel
22 fotografiíTesty automobilů
Máte u kanceláře či bydliště čerpací stanici na CNG? Tak potom nemá smysl toužit po jiném autě než po tomto.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
22 fotografiíTesty automobilů
Máte u kanceláře či bydliště čerpací stanici na CNG? Tak potom nemá smysl toužit po jiném autě než po tomto.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jezdím v HK s opelem na CNG a většinou jsem rád,když do nádrže dostanu víc jak 50%, jelikož na čerpací stanici je neustále malý tlak bez ohledu na to,jestli tam jsem v 6 ráno nebo večer :-/
Musím souhlasit s Daliborem Žákem, Passat CNG byl pro mě velkým překvapením. Náklady jsou opravdu až směšně nízké a hlavně nejsou vykoupeny žádnými specifickými nároky na ovládání nebo provoz – mimo zmiňované hustoty čerpacích stanic. I s manuálem šlo jezdit za 4,4kg/100km, což je v podstatě zadarmo. Snad brzy pump na CNG přibude, byla by škoda, kdyby jen kvůli tomu zůstalo tak povedené auto nedoceněno.
Jazdim s Fordom na CNG.
Vyhoda tohto Passatu je, ze nema "nudzovu" 10-15 L nadrz na benzin, ako to robi VOLVO, FIAT a dalsie znacky, cim uzitkovost vozu uplne zabiju… 30 L nadrz super napad.
Co mi vadi je nemoznost prepinat manualne medzi CNG-benzinom. Motor ma na CNG mensi vykon (preco to nie je spomenute???) a tak ja mam rad, ked si mozem prepnut na benzin…
Mam 2 benzinky skoro za barakom, takze pre mna to vyznam ma, ale ak by som byval inde, CNG nema zmysel. Takze bud postavit este aspon 10-20 stanic alebo zabudnut… Je to fakt pre uzku skupinu obyvatelov byvajucich/pracujucich pri pumpe. Zase ale taka dovolenka do Talianska, Nemecka, Francuzska, kde su CNG na kazdom rohu je radost za par drobnych :)))
Co se týče nižšího výkonu, tak si právě nejsem u tohoto modelu tím zase tak jist. Jelikož zde velkou práci odvádí turbo, které snad má pro provoz na plyn upravený chod… sám sem jezdil s Touranem (ale 1.6), a tam se mi ten výkonový rozdíl nejevil tak znatelný (bez turba).
Jinak to auto je na svoji cílovku stavěné především na německo, kde je k dispozici více jak 400 čepracích stanic CNG. Bohužel u nás jich je do 30… až jich tu bude dvakrát tolik, tak nad podobným pohonem začnu uvažovat…
S tim vykonem nemate pravdu. Tedy prave v pripade VW 1.4 TSI ecofuel. Je to snad prvni motor, ktery ma na CNG vetsi vykon nez na benzin. A zasluhou kompresoru toci od 1500 otacek. To Opel se svou Zafirou 1.6 Turbo CNG je o dva rady zpet.
A nevyrábí se už náhodou malá čerpací stanice, kterou si namontujete doma do své garáže na přípojku plynu?
Pokud vím (informace 1/5 roku stará) tak domácí plnicí stanice nejsou pro ČR atestovány. Ani TPG normy pro plynaře, s nimy nepočítají. Pokud nějakou seženete, bude to patrně černý dovoz ze zahraničí.
Domaci stanice existuji a je je mozno normalne pripojit na vedeni plynu. Musi se udelat napojeni pred regulator tlaku a ma to svuj merak. Je to ale celkem dost drahe. Je otazka jestli se to vyplati. Zalezi na ujetych km. Pokud bychom pocitali velmi hrubym odhadem, ze cena plnicky spadne na 60000 Kc, usetrime na kilogramu 3 kc, tak se ta plnicka zaplati az po 500 000 km. Takze na doma je to imho blbost.
Taky o něm uvažuji v horizontu roku, i když v současné době mám k plnicí stanici asi 20 km, ale vzhledem k trendům to může být snad už jenom lepší. Doufám, že investice do CNG nebude znehodnocena nějakou formou spotřební daně.