Volkswagen Passat nové generace

První pohled na šestou generaci odhaluje větší rozměry a vzhled připomínající Phaeton a Audi A6. S nimi však toho sdílí víc, než jen tvary.

Nový Passat připomíná vedle větších limuzín ještě jedno auto, a to taktéž zatím neprodávanou příští generaci VW Bora, jejíž fotografie se objevily teprve před několika týdny. S ní sdílí ostře řezané tvary zadních partií, ale také to, že mezi charakterem přední a zadní části je viditelný rozdíl, který snad bude ve skutečnosti vypadat lépe než na fotkách.

Některé detaily pro změnu přebírá ze studií Concept R a Concept T, zadní světla tvoří LED diody a jejich tvar je zrcadlovým obrazem předních světlometů.

Stejně jako většina nových aut, podlehl i Passat trendu nekonečného zvětšování a je rozměrnější než předchůdce. Na délku narostl o 62 milimetrů, na šířku o 74 mm a na výšku o 10 mm. Přesnější míry v centimetrech jsou 477 x 182 x 147. Rozvor 2,71 metru má kupodivu téměř identický a šestimilimetrový nárůst je zanedbatelný, což jen potvrzuje optický dojem, že se o hodně zvětšil hlavně za zadními koly.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Tisková zpráva však píše o nadprůměrné prostornosti mimořádně kvalitního interiéru (uvnitř připomíná Audi), dané většími rozměry a příčným uložením motorů.. Karoserie má být o 57 procent pevnější a zvětšil se i zavazadlový prostor, a to o devadesát litrů na slušný objem 565 l. Tím překonává například Audi A6, jež má objem 545 litrů.

Volkswagen si opět neodpustil dát do Passatu už poněkud zastaralý čtyřválec 1,6 litru s osmiventilovým rozvodem a výkonem 102 koní, který bude plnit úlohu základního motoru. Ostatní jednotky budou nové, přesněji nové pro Passat. Jsou známy z novějších koncernových aut a jde o benzínové motory s přímým vstřikem 1,6 FSI/115 koní, 2,0 FSI/150k a dvousetkoňovou přeplňovanou verzi dvoulitru 2,0 TFSI. Ke konci roku dorazí vrcholný dvěstěpadesátikoňový šestiválec 3,2 V6 FSI. 

Přirozeně nebudou chybět úsporné turbodiesely TDI, díky kterým je Passat stálicí firemnních flotil. Půjde o motory s přímým vstřikem; čtyřválce 1,9 TDI/105 k a 2,0 TDI/140 k a stosedmdesátikoňový šestiválec 2,5 TDI s piezoelektrickými injektory a dvojicí vyvažovacích hřídelí.

Kromě základní šestnáctistovky, spřažené s pětistupňovou manuální převodovkou, bude mít Passat šestirychlostní skříně, v případě benzínových motorů manuální, nebo automatické Tiptronic. Silnější turbodiesely půjdou zkombinovat se dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem dorazí i pohon všech kol 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex.

Stejně jako pátá generace golfu se i Passat dočkal čtyřprvkové zadní nápravy, díky které by měl mít mnohem lepší jízdní vlastnosti. Dalšími novinkami jsou elektrická parkovací brzda, bezklíčové odemykání, startovací tlačítko, inteligentní tempomat z Phaetonu, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, adaptivní bixenony natáčející se do zatáček, bluetooth a lahůdka pro audiofily, šestisetwattová aparatura od renomované firmy Dynaudio.

Premiéru má nový Passat naplánovanou na únor na ženevském autosalonu, na český trh by měl dorazit v průběhu dubna 2005.

redakce autoweb.cz

16.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist