Volkswagen Passat Combi 1.8T, 1996-2000

Nejprodávanější model ve střední třídě v Evropě vyniká i po šesti letech provozu nesmírnou spolehlivostí.

Byl to skvělý rozjezd. Volkswagen Passat první generace se na trhu uvedl poprvé v květnu 1973 a již během pár měsíců se stal v Evropě velkým hitem. V průběhu následujících desetiletí svoji pozici dále posiloval a dodnes je neojoblíbenějším vozem střední třídy v Evropě. Nejnovější (již sedmá) generace tohoto modelu přišla na trh v tomto roce. Testovaný vůz z roku 1999 zapůjčený společností AAA AUTO patří do páté generace. 

Spolehlivost především

Čím si Passat vysloužil tak vysokou oblibu? V prvé řadě je to jeho nesmírnou spolehlivostí, Passat patří mezi nejodolnější a nejtrvanlivější vozy. Karoserie je robustní a bytelná, na všech dílech je vidět vysoký standard řemeslného zpracování. Passat se stabilně umisťoval a umisťuje na předních místech v žebříčcích spolehlivosti.

Střízlivé tvary

Design páté generace Passatu je usedlý a vyvážený, rozměrná karosérie působí dojmem, že pochází z vyšší třídy, než z té, do které podle klasického třídění patří. Velké světlomety a souměrné tvary bez výstřelků podtrhují reprezentativnost automobilu.

Praktická rozměrnost

Velkou výhodou Passatu je prostornost interiéru, například místo pro nohy na zadních sedačkách je opravdu luxusní, velice rozměrný je ve verzi kombi zavazadelník, který patří ve své třídě mezi špičku. Kufr je dobře přístupný díky rovné nakládací hraně a rozměrným výklopným pátým dveřím.

Benzínové turbo je druhé nejoblíbenější

Motor s turbem o objemu 1, 78 litrů poskytuje výkon 150 koní (110 kW) a je dobrým kompromisem mezi výkonem a spotřebou, která dosahuje zhruba 10 litrů na 100 km. Motor dobře táhne již od nízkých otáček, má klidný a vyrovnaný chod a je také dobře odhlučněný. 1.8T je v Passatu nejžádanější benzínovou variantou, absolutně nejoblíbenější motorovou verzí je ovšem přirozeně dieselový 1.9 TDi. U motoru 1.8T občas může dojít k prosakování oleje do turba, čímž se zvýší kouřivost i spotřeba oleje.

Popularita se odráží ve vyšší ceně

Nevýhodou Passatu je jeho vysoká cena na trhu ojetin. Bohužel se také často stává objektem krádeží. Vzhledem k tomu, že se na trhu vyskytují spousty bouraných passatů dovezených ze západní Evropy, je zde zvýšené riziko, že na takový vůz zákazník v tuzemsku narazí.

Tradiční spolehlivost

Passaty prakticky nemají žádné chronické závady. Snad jen u verzí s dieselovými motory se občas objevují problémy s váhami vzduchu. Ve srovnání s konkurenty je Passat jedním z nejspolehlivějších vozů. Platí to například i ve srovnání s koncernovou sestrou Škodou Octavií, protože v případě Passatu se používá vyšší procento kvalitnějších dílů.

Jeho slabiny lze hledat jen v detailech, například v malém rozměru dobově poplatného pravého zpětného zrcátka či ve vrzající sedačce spolujezdce. Účinnost brzd je sice dobrá, nicméně při déletrvajícím zatížení vadnou.

autoweb.cz

29.11.2005 10:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist