Volkswagen Passat B5.5 (2001-2005)

17 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Passat má v naší zemi výsadní postavení. Je opravdu tak dokonalý?

Diskuze

49 komentářů

    w00t

    je to paradni vec, po ceste z olomouce do prahy sem s ni mel spotrebu necelejch 6. ale v rychlosti zhruba 70-90 i po dalnici, z kopce zarazeno bez plynu a do kopce s minimem plynu. ale umi se i vyborne rozjet, dost sily pro svizny predjizdeni i pohodlnej cruising po dalnici… parada

    dalibor

    Prassat je hrozná neforemná bezpáteřní socka, kterou, nevím proč, všichni považují za modlu a nejlepší káru na světe. Hlavní je, aby to bylo ftédéíčku, fkůži a fmetle sklimou a felektrice fplný palbě… Existují lepší a zajímavější auta. Tohle nemá ani trochu charakteru. Český spotřebitel je hlupák a když mu vnutíme něco s tédéíčkem, tak se z toho může hned pos…. Ach jo… 🙁

    Honza U.

    jak na to nadavam a nemam to rad tak je fakt ze Passoun nejaky svy klady skutecne ma….. nebudu rikat spolehlivost protože tou už mě stve… ty napravy odchazeji dle me jeste rychleji a snimace mi taky prijdou ze jsou staveny na pul roku zivota….

    ale na druhou stranu, cena je prijatelna, jako sluzebak se nedivim ze nam to poridili v nafte, kuži tam nemame ale alcantara je dobra a sedi se v ni "celkem" dobře….. to že na svete jsou lepsi auta je tvrdy fakt ale co se dostupnosti tyce tak passik neni zas tak krok vedle..

    ale v zivote bych ho nechtel:)

    Dannny

    Mohu se Vás prosím zeptat v čem jezdíte??

    dalibor

    Yamaha FZS 600, BMW Z3 2,8 Coupé, Opel Signum 2,2 (hrůza, fuj), Škoda Fabia Combi (hrůza, fuj). Asi rok jsem jezdil i se zmíněným Passatem.

    Myšáček

    dost mně překvapuje, jak jste se k těmto vozítkům dostal, když máte ještě čas na takovéto plky…

    Teda pokud nejezdíte na Babetě a ve 105…

    Jura

    Je fakt, že hodně lidí je zaslepeno reklamou. Kdyby si vyzkoušela i konkurenci, je jasný že si to nekoupí.

    Myšáček

    konkrétněji prosím, ať zbytečně nezkouším vše na trhu ….

    gonzales

    cista pravda, aj u nas je to podobne, ked uz konecne opadol kult Octavia Tdi tak nastupil Passat Tdi a ma ho kazdy sedlak, hlavne ti akoze silni chlapci.. Ale myslim ze uz aj to pomaly upada do zabudnutia.. Passat je skor take pekne decentne rodinne auto vo verzii kombi, ale ze by to bol nejaky idol? 🙂

    vally_ny

    tady je srovnání nejprodávánějších vozů ve své kategorii (rok,výkon,typ) a obrázek si udělá každý sám

    http://autokatalog.tiscali.cz/porovnej.php?act=show&id_add=578&id%5B%5D=4365&id%5B%5D=2919

    Myšáček

    Prassat je hrozná neforemná bezpáteřní socka….

    Bravo Daliborku, všechno dost pádné argumenty.

    Jinak s tou Tvou Z3 jsi se moc nepředvedl jako odborník, kdybys autům trochu rozumněl, koupíš za ty peníze zajímavější auto, leda že by Ti šlo o to, aby to nebyla socka…

    Kdo si zkusil Hondu S2000, ten se Ti prostě bude smát a je jedno, co nastrká do oprav, protože kdo si tohle auto s takovou spotřebou koupí, nečeká na výplatu, aby mohl poplatit složenky. A slyšet motor v autě jak točí 10 tisíc otáček,… hmmm, to je paráda.

    Tjjack

    no tak si koupil BMW Z3… proč by měl prodělávat???? chce pořádnej spolehlivej stroj tak si koupí něco dražšího…. a neni p****** y VW jako ty

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Díky za upozornění. Kontroloval jsem to přímo u importéra a pravda je někde uprostřed. Model popisovaný v článku je skutečně model B5 po faceliftu, lidově někdy označovaný jako B5.5.

    Model B6 ovšem oficiálně neexistuje, současná šestá generace už totiž nese označení C. Správě by tedy měla být řeč o "céčkovém Passatu". Označení B6 je pouze neoficiální, lidové.

    Kolegovi, který dával článek dohromady, budiž omluvou, že označení se sice pro faceliftovanou B5 používá sice mylně, ale zato velmi často a objevuje se dokonce i v některých odborných publikacích.

    Za mylnou informaci se samozřejmě omlouváme, už by to mělo být v pořádku.

    tomas.petrla

    je pekne videt, jak redakce funguje, uz v poledne jsem psal email, aby jste chybu opravili (doted bez reakce). V clanku by se naslo vicero spornych terminu, ale obrazek si muze udelat kazdy sam, my co to auto mame vime sve a ostatni at si mysli, ze je to treba z papiru 🙂

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Na váš mail jsem nereagoval, ale začal jsem zjišťovat jak se věci mají. Bohužel, dovolat se skutečně povolané osoby, která dokáže vydat oficiální stanovisko, netrvá dvě minuty, ale pár hodin. Jistě také uznáte, že nemůže být v mých silách odpovědět na každý e-mail, který mi přijde. Dík za upozornění patří pochopitelně všem.

    Honza U.

    par hodin co bych za to dal:D u nas to je par dni…

    the Greek

    Jistě, každý kdo má nějaké auto o něm "ví své" – nebo spíš si myslí, že něco ví, zejména pokud nemá srovnání s jinými auty. Ať se kdokoliv, kdo si troufá nazvat se alespoň slušným řidičem, projede v Passatu a hned potom v Mondeu a zkusí mi tvrdit, že je Passat lepší auto…

    Honza U.

    neni ale ani s chladnou hlavou nereknu ze mondeo je lepsi…. obe auta ma sve pro a proti… ted je otazka kdo co preferuje….

    Anndy

    Ono to nie je take jednoduche, co je lepsie. Treba vzdy povedat co konkretne je lepsie. Lebo v ramci jednej triedy aut nemozno najst take ktore je uplne vo vsetkom na nic a ine naopak vo vsetkom super. A vacsina ludi nehladi na jazdne vlastnosti na limite, lebo ich proste nepouziva. Skor sa orientuju na subjektivne pocity. A su auta kde je subjektivne lepsi pocit/potesenie z jadzy ako u inych, pricom ich objektivne jazdne vlastnosti nepredcia tie ine auta. Atd…

    Napr. priklad ak to zaujima este niekoho :D. Taky nissan maxima vs. A6 nova. Vykonovo aj velkostne porovnatelne auta. A  kazdy by povedal, ze A6 musi byt lepsie. Ja dodam, ako v com. Kym clovek oboma neprejde nejaky kus cesty tak nemoze porovnavat. A6 "vitazi" kde-cim, ale zrovna komfortom jazdy na nasich tankodromoch, ci vyhladom z auta, ci pocitom priestrannosti zase na nissan nema. Atd… Ale zase kadzy xce od auta nieco ine, a taky passat sa podla mna trafil do vsetkeho tak akurat – cize priemer priemerovity (t.j. niektore veci ma nadpriemer, ine podpriemer) a vyhovuje vacsine ludi, ktori, to si povedzme, o autach nemaju ziadne relevantne vedomosti (aj ked si myslia pravy opak).

    Jenyk

    IMHO to jasné je. Porovnat Passat B5.5 1,9TDI 96 kW a Mondeo 2,0 TDCI 96 kW z vlastní praxe mohu a nevím, o čem přemýšlet? Passat mi věru v garáži nestojí.

    Myšáček

    příteli, Vaše Mondeo 2,0 TDCI 96 kW se začalo vyrábět v kterém roce? …abychom nesrovnávali veterána s relativní novinkou…

    Zde se bavíme o voze, který se začal dělat na podzim roku 2000 a na svou dobu byl a zůstává nepřekonatelný.

    Co se týká Mondea, poslední schopný vůz byl druhé generace Mondeo MKII 2,5 24V V6 Ghia, od té doby Mondeo nee.

    w00t

    tak to bych se hádal, Mondeo MKIII 2,5 V6 (vlastní zkušenost) i MKIII 2,2 TDCI sou vyborny auta, i v porovnani s nejnovejsim Passatem.

    Honza U.

    podle toho co preferujes……

    co je lepsi motorola V3x nebo HP iPaq 514?

    s motorolou klidne riznu o zem s chladnou hlavou a vim ze si zavolam s ipaqem bych to zas nikdy neudelal, ale zas ipaq "widle" co je teda lepsi funkce a neomezene moznosti nebo telefon o ktery se clovek bat nemusi…

    co je teda lepsi passoun ktery je ve vsem prumer nebo fordik ktery je lepsi teda v nekterych ohledech a v ostatnich zaostava?

    ja nevim jako sluzebaka bych radeji passouna a domu bych as radeji mondeo…. ale zalezi

    w00t

    tak schvalne, v cem zaostava?

    Honza U.

    zpracovani interieru… a nerikej ze ne… taky ma gumove rizeni.. to znamena clovek snim jede pomaleji… podvozek je nemastny neslany. takze zase auto vyhovuje jen svizna jizda a i dilenske zpracovani mi prijde lepsi… a jinak jak rikam passon je lepsi jako sluzebak ale to už se opakuju asi po desate

    w00t

    ha, tak ted sis pekne nabeh kamarade, jezdil sem pasikem starym i novym aj mondeem. to, ktery kazdej den ridim ma vybornej interier a ani po 6 letech nic nevrze a neklape, coz se o passatovi neda rict. nemastnej neslanej podvozek? passat je cihla na kolech ale fordackej podvozek je proste super, protahnes se jakoukoliv zatackou 2x rychleji, zabavneji a bezpecneji. a o gumovym rizeni si nech zdat, opet rikam ze po 6 letech to jede kam ukazes, zadna vule ve volantu a zatacky muzes rezat na milimetry. a co se tyce "zpracovani interieru," u prvnich mondei mozna, tam si s pasikem nema moc co vycitat ale po faceliftu je to totalne jiny kafe. howgh 🙂

    Honza U.

    hej hej hej….. co to meles….. na fordiky ohledne rizeni mam vytky jen ve srovnani se Subaru a staryma autama s hydraulickym posilovacem tak brzdi…. ty nevyhody v rizeni jsou zamereny na Passouna!! a ve sluzebaku je to vyhoda protzo zamestnavatel nechce aby se v tom zamestnanci honili….

    interie? chlape otevri oci:) pasoun ma lepsi plasty ve vsech smerech a pokud to v Porsche praha nerozebere nejaky kokot kterymu z toho vylitaj vsechny pruzinky a zbytek urve.. pak jasny ze pristrojovka vrze jak jak postel nynfomanky…. a ford ma skutecne horsi pristrojovku srovnavam pasouna B5 s predposlednim mondikem…. samozrejme zalezi jak se k tomu kdo chova..

    ty auta jsou kvalitama na stejne urovni zalezi kdo co preferuje…. ja passouna nemam rad (sluzebak) ale to ze v jistych ohledech je autem na svem miste je proste skutecnost

    Myšáček

    to Honza U. + w00t

    …vypadá to, že si nerozumíte, oba hájíte Mondeo 🙂

    Ale stejně s Vámi nesouhlasím – líbí se mi víc interiér Passata, ale to je už prkotina. V přesnosti řízení – mám to na 17" a kam chci, tam to jede a na suchu jsem to ještě neutrhnul. a to je to B5.5 konec roku 2000 – takže jeden z prvních (rozumněj neodladěných) kousků.

    Celá diskuse se koukám zvrhává v boj mezi Passatistama a Mondeářema, to je asi jako nikdy neutuchající slovní přestřelky mezi benzíňákama a naftařema. Bezesporu každé z těch aut má něco do sebe a každý si hájí to své. Kdyby s ním spokojenej nebyl, už by v garáži stálo něco jiného. Spolehlivost – něco je dané z výroby/konstrukce ale vždycky záleží na způsobu užívání.

    BTW – od kdy montují do Mondea 6-ti kvalt 😉 – Passat 2000.

    Honza U.

    rizeni je lepsi ve fordikovi ale interier je bezesporu lepsi v passounovi. to souhlasim… a ani fordik ani passoun neni ma srdcovka obe auta maj sve pro a proti a rict tohle je lepsi a pokud ne zabiju te je blbost:)

    a nerozumime si:D ale pisu jak prase takže se to da pochopit:) ale rad se virtualne pohadam, obcas je to sranda:)

    Myšáček

    Nový Passat se mi nelíbí stejně, jako nevé Mondeo, pokud se bavíme o tom jak vypadá. S novým Passatem jsem měl to "potěšení" jen s kombíkem naftou 103kW v automatu – to je teda hnus velebnosti… alespoň podle mně, jak motor, tak převodovka… Ale kamarád si ho nemůže vynachválit. Ve srovnání se stejným motorem v Oktávce 2 taky v kombíku ale 6-ti kvaltem manuál je to lenoch. Fakt je, že ta Oktávka je lehčí, ale taky má v ŘJ jiné mapy, zkrátka se motor tváří úplně jinak.

    Teď jsem jel delší trasu s Oktavii 2 2.0 FSI a je to pekny kousek a se svižným stylem jízdy jsme jeli za 7,6 l, je pravda, ze to bylo na úzkejch gumách, ale překvapilo mně to.

    MIchal

    Takvé články mají opravdu vypovídající kvalitu. Autor se svezl tak jednou, max. dvakrát a pak jde psat. Když pominu označení, které je chybné, tak je v tomto článku řada nesmyslů, které by soudný a zkušený novinář nikdy nenapsal, protože zesměšňí celou redakci.

    the Greek

    Můžeš mi prosím objasnit, jakou má v tomto případě souvislost, že se autor s autem svezl jen dvakrát? Pokud jsem dobře četl, o jízdních vlastnostech se tam mnoho nemluví (a když, tak je to chvála). Zato je tam popis nectností, před kterými spousta zaslepených příznivců "passátního kultu" zavírá oči, ale když se zeptáte jakéhokoli zkušeného technika, tak vám je potvrdí. Sám jsem měl ojetý vůz s motorem TDI jako služebáka a už nikdy víc. Porouchalo se na něm skoro všechno, před čím v článku varují.

    Mohl bys mi tedy objasnit, o jaké "řadě nesmyslů" to mluvíš? Vážně mě to zajímá.

    Myšáček

    No, tak vysvětlit výhrady k článku, taho se zdovolením ujmu já.

    Na článku se mi nelíbí už ten začátek, kdy autor bere majitele a ty, kteří si toto auto koupit touží, za magory – naštěstí ale má pro ně pochopení. Tak přesně takhle se nepíše nezaujatý článek, leda že by autor byl placen za počet reakcí v diskusi a místo novinářské etiky mu šlo o cifru na výplatní pásce.

    Opět se dostáváme k nesmyslům – nesrovnávej služebáka a mazla, který ti stojí v garáži, jestli se chováš ke služebáku jako téměř každý, odchází na každém autě něco. Také si k služebnímu autu dovolím víc, než ke svému.

    Pokud bych mněl napsat nezaujatou recenzi (což dost dobře nejde, protože mi Pašík stojí v garáži) napsal bych jako mínusy tu váhu vzduchu a nápravu. Pro někoho těžce zkousnutelný traktorový zvuk, ale to víte, dobré milence odpustíte i křivé nohy… Snad bych asi ještě zmínil ne zcela dobré zabezpečení automobilu – je to nejkradenější (ale i to svědčí o oblibě) zahraniční vůz.

    Michal

    I to mnoho nemluví stačí. Pokud chce někdo dělat dobrou novinařinu, tak se s tou věci musí alespoň trochu seznámit.

    Honza U.

    rekni jake blbosti tam jsou? a neplacej do vetru dekuji… a oznaceni sem netahej to už je vyreseny

    Franko

    Je to celkem slušnej sedan ale za ty prachy opravdu člověk sežene novější a se stejnou cenou jiný vůz!!!! třeba to Mondeo nebo, 5 BMW….jen Passat mi přijde jak nafouklá bublina bez kapky vkusu…

    Myšáček

    Ty jeden vkuse, že ty máš v garáži Fiat Multipla? 😀

    Pro někoho zůstane starší A6 a Passat B5.5 (dobrá, vememe i o něco větší kopii – SuperB) jako nadčasový designérský kousek, který ani po deseti letech neztrácí svou neotřelou decentní eleganci.

    Jiný zase v němém úžasu lapal po dechu, když viděl nové Mondeo s kulatýma záďovýma světlama…

    Patřím k těm prvním a nikdo nemůže očekávat, že si s těmi druhými někdy porozumíme, pokud se budeme bavit o designu. To ale neznamená, že se nemůžeme shodnout na věcech, které se dají změřit nebo zpočítat.

    Já mám motor 1,9 AVF a neměl jsem s ním jediný problém, naštěstí ani tu váhu vzduchu, i když vím, že to jednou přijít musí.

    Onehdá jsem na netu viděl inzerát – taxikář prodával tenhle kousek s najetýma 650 tisíci kilometry (klobouk dolů, že odolal nutkání to nechat přetočit).

    Podívejte se na podíl jednotlivých značek ve vozovém parku taxikářů – oni to nejsou moc chytří kluci, ale náklady na provoz a údržbu si jsou schopni zpočítat překvapivě dobře.

    Franko

    Neřikám že kdyby mi ho někdo dal tak ho vezmu hned ale nelíbila se mi první verze! až po faceliftu už to trošku vylepšili….ale když se podíváš na ceny ojetin Konkrétně VW tak je jedno jestli je to passat nebo jinej wagen a je to TDI tak je to předražený až moc!!!

    Ondresek

    Mě by zajímalo jak všechny tyhle novodobý auta vydrží dlouho- to je spousta technických novinek, spousta super součástek, nejmikrotitěrnější vstřikování a další řekně te mi jak dlouho ty auta vydržej!! dostanete záruku 7 let a pak nic!!! Když se vrátim zpět tak některá auta do roku 1992 jsou spolehlivější třeba než tenhle passat!!! samozřejmě auto je nesmrtelný pokud do něj vrazíte 30 tisíc ročně…ale čím vyspělejší a složitější technika tim hůř!!!!

    Myšáček

    jo, to máš určitě pravdu. Vloni (není to joke!!!) mi ukradli Žigulíka – stavěl jsem a potřeboval jsem auto s koulí. Měli ho i naši, na tom autě jsi si opravil všechno a je fakt nesmrtelný (až na tu rez…) ale není to na dlouhý cesty. Je to tak převést v kufru do sousední vesnice prase na zabijačku nebo si udělat sranda víkend.

    Ale dnes se jezdí výrazně víc než dřív. Tohle auto je pohodlný a podle mé zkušenosti spolehlivý. Jako každé auto má své neduhy, ale ty ceny popsaný v článku je děsný blábol…

    merhold

    Pred 4 mesici jsem shanel 1.8T a vybral jsem az na šestej pokus, dost mi pomohla obyčejná diagnostika k notebooku za sedm stovek http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop/0/0/5/3-KKL-USB-profi-kabel-pro-VAG-COM . Skutečnej stav km se zjistit bohužel nedá, protože ty maníci to už umí přetáčet i v řídicí jednotce, ale vizuální kontrola a diagnostika jsou asi nejspolehlivejsi kontrola…

    merhold

    Pred 4 mesici jsem shanel 1.8T a vybral jsem az na šestej pokus, dost mi pomohla obyčejná diagnostika k notebooku za sedm stovek http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop/0/0/5/3-KKL-USB-profi-kabel-pro-VAG-COM . Skutečnej stav km se zjistit bohužel nedá, protože ty maníci to už umí přetáčet i v řídicí jednotce, ale vizuální kontrola a diagnostika jsou asi nejspolehlivejsi kontrola…

    Gauner

    Od jakživa se říká… Fordem tam a vlakem zpátky.

    Dilino mrokar si asi nan nemas ty socko.

    jarda3337

    nemyslim si ze by byl passat \“bezpaterni socka\“ jak uvadi zde nejaky trotl. nejspis ma v garazi favorita a na nem \“super\“ samolepky z pouti. Stve me kdyz nekdo kritizuje neco o cem nic nevi.

    www.tuning-230.blog.cz

    Dobrý den, co to je za blbost že píšete že Passat měl motor 1.6 MPI….? 😀 to patří do škodovek ale v Passíku jsem to nikdy neviděl..

    Ventou

    dalibor.=.Socka jsi Ty PSYCHPATE HLOUPY nadrženy hovno tomu rozumiš jen VYKALNIKU prudiš vyblitky, ty zavidiš, proto slinty flusaš !!!

    Passat miláček

    Dívej , za 4 měsíce dostanu papíry na B a pujdu si koupit Passata B5.5 v 1.9ýtce je to nejlepší auto na světě a mam polepený celý pokoj passatem a prostě bych vyměnil harem stím že bych mohl mít každej večer tu nejhezčí holku za Passata 😀 když jdou kolem mě pěkný holky a hned vedle nich jede passat tak až po chvíly když už ty holky jsou pryč my dojde že kolem mě prošli nějaký holky 😀
    Až takhle to auto miluju a mam sním už zkušenosti 🙂

    Budu ho kupovat ( doufam v plný palbě ) v sedanu s 1.9 TDI 🙂

    fandapassat

    Tohle muze napsat jen nejakej hlupak co nerozumi autum a chtel by neco poradnyho.Pritom ma mozek ovladat tak leda trikolku nebo max.trabanta

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist