Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion
6 fotografiíTesty automobilů
Passat s pohonem všech kol funguje skvěle, ale není trochu zbytečný?
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
6 fotografiíTesty automobilů
Passat s pohonem všech kol funguje skvěle, ale není trochu zbytečný?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
No, Passat B5 nebyl žádný zázrak, ale pokud chcete postavit auto s pohonem všech kol, tak je motor podélně dost velká výhoda. Však taky Passat B5 měl v podstatě Quattro, jen se tomu tak nesmělo říkat… Na druhou stranu ho VW nemontoval spolu s nejlepším motorem Passatu B5, kterým byl 1.8 Turbo, zatímco A4 v téhle kombinaci existovalo. Ach jo…
Myslim si ze ten kdo to psal so nevidi do pusy. PASSAT je proste dalsi VW auto, klidne jej muzeme srovnavat s MAZDOU, nebo FORDEM, zadne takove ze PASSAT je odlisna kategorie.
Proboha co to tady ten pan autor plácá o Passatu B5? Zastaralý, bez vkusu a pokažení řidičského stylu? Prominte tohle bych od seriózního motoristického novináře nečekal, ale jak šla dolů úroveň celého serveru autoweb.cz, stejně je to s úrovní pracujících novinářů…promiňtě, ale s touhle formulací se jděte vycpat. To pak člověk ani nemá chuť číst dál….
pan Daniel se chova zcela dle uvodu: K recenzi Volkswagen Passat prostě nemůžete přistupovat stejně, jako byste psali o Mazdě, Renaultu nebo třeba BMW. V podmínkách České republiky je Passat mnohem víc než časté služební auto, je to sociální fenomén a proto i citlivé téma.
PASSAT RULEZ, Danieli, zkuste se svezt v novem Mondeu;)ja myslim, ze prave odkryvanim techto pravd je autoweb jedinym serioznim periodikem, ktery nepise podle toho, kdo u nej zrovna inzeruje. muj nazor.
Skoda, ze ten genialni autoweb nedokaze aspon priznat, ze Passat (pres vsechny demonicke pohadky, ktere se o nem baji), patri stale ke spicce stredni tridy.
Ano, je tu taky skvele Mondeo, velmi dobra Laguna, temer dokonala Mazda 6, ale tri roky stary Passat porad patri ke spicce. To je jeden z duvodu jeho popularity. A nejen u nas.
Ono to patri k charakteristice tohoto media, rikat "pravdu" o Audi, VW a Skode a "jinou pravdu" o BMW a spol.
A on to nepriznava? Ja jsem z tohoto minitestu pochopil ze ano.
Souhlasím, že Passat k absolutní špičce nepatří. Motory TDI v minulé generaci kultivované rozhodně nebyly (v B6 jsem zatím nejel). Totálně stupidní mi však přijde konec recenze kde se autor projevil jako pravý PRAŽSKÝ PEPÍK, když píše: "Otázkou je jestli to (4kolku) někdo opravdu v našich šířkách využije. Pokud někdo bydlí ve vesnici na kopečku (můj případ), nebo pracuje na horách a přitom nepotřebuje SUV nebo offroad tak tohle je jasná volba. Až se někdy podíváte třeba do Švýcarska, uvidíte, že nejčastějšími auty nejsou ani toliky SUV a offroady, ale i k ménu údivu jsou to BMW 3..x a 5..x (nemyslím X5 a X3), samozřejmě také Subaru, Audi a k mému překvapení i Oktávky ve čtyřkolce (je tam na ně všude plno reklam a použivá je Švýcarská policie).
To si děláte srandu ne? Já taky bydlím v horách, k domu kde bydlím je to velký kopec, ale když má člověk kvalitní zimní pneumatiky tak vůbec nějaký pohon všech kol nepotřebuje. Takže bych vůbec neurážel autora, ale zamyslel se sám nad sebou. Taky ovšem nikdo neví jestli na sněhu umíte jezdit žeano…to je potom pohon všech kol pro Vás jediná možná volba.
Než začnete řvát nepodložené argumenty, zkuste si přečíst některé starší testy Passatu. Podle mě je tam jasně naznačeno že mezi špičku patří. I když se najdou i dvě, možná tři lepší auta
re: Ono to patri k charakteristice tohoto media, rikat "pravdu" o Audi, VW a Skode a "jinou pravdu" o BMW a spol.
… ktery (mozna az na audi) vyrabeji auta pro naprosto stejnou cilovou skupinu v naprosto stejne kvalite, ze? ve vetsine pripadu dostanes to, za co si zaplatis. a pokud pak chces brecet ze vyjde BMW z testu lip nez Skodovka… smula, nikdo te nenuti si to ktery auto kupovat
obavam se, ze passat neni nijak lepsi, nez avensis, accord, mondeo, ani mazda 6 sve doby. proto je zarazejici, proc v tak drtive prevaze je prave passat videt na nasich silnicich, kdyz konkurence nabizi minimalne to same, spise ale muj subjektivni nazor, ze z vyse jmenovanych je jen prumerem. ostatne o tom, ze passat opravdu je ceskym fenomenem, svedci pocet passatu v jinych zemich evropy. nikde jsem nevidel takovou koncentraci, jako u nas.
má to soused, musím to mít taky!:)
A co jiného než zastaralé, nevkusné a řidičsky špatné auto Passat B5 je?
Vidíte, tohle autor přesně předpovídal…:)
Preco sa nepodpisete pod clanok menom? Nevadi mi to nejak extremne, len mi je viac sympaticke a posobi to osobnejsie, ak je pod clankom meno autora a nie len autoweb.cz. A nemyslim ze sa hanbite priznat sa k clanku, to nie je vas styl.
Viem ze sa to uz 100x diskutovalo a nie som ani odbornik cez techniku, ale myslim ze vzhladom na konstrukciu Haldexu nie je mozne poslat dozadu 100% kroutaku, resp. predna naprava ostava vzdy v zabere aspon 50%. Pretacavy smyk na snehu nemusi znamenat viac vykonu na zadku, 50:50 na ten smyk staci, neńechajte sa oklamat.
a) 50:50 sa u automaticky pripojitelneho 4×4 neda; VZDY musi byt viac otc. montu na prednej naprave [inak by sa ten system nemohol pripajat/odpajat automaticky]
b) okrem rozdelenia toc. momentu na stredovom diferaku, vzdy ide len o pripajanie napravy = prenasanie tociv. momentu aj na druhu napravu
c) teoreticky u napr MB G je 100% toc. momentu/sily na jednom kolese – ALE iba v pripade, ze OSTATNE 3 kolesa nemaju zidnu trakciu [=> cista teoria, bez praktickeho vyuzitia, uz len koli polohe hmotneho bodu]
osobny favorit awd:
terenaky, zameranie na cestu a jazdne vlastnosti [inak 1. MB w463]
1. Mitsubishi Pajero
2. Porsche Cayenne
3. Infinity FX, EX
4. ML 63AMG
osobaky:
1.,2. EVO 8,9
1.,2. STI [nova WRX] [STI je v beznej prevacke praktickejsie ako EVO]
3. GT-R
4. Gallardo, R8
5. infiniti _35x
5,6,7 Quattro [40:60], minuly MB awd [40:60], x-Drive
vsetky RWD+F
…
haldex a ine FRW+R
…
Honda unreal lie "Reatl time awd"
🙂
U viskózní spojky je možné poslat 100% na zadní kola, pokud je dobře udělaná.:-)…což novější generace haldexu jsou…
suhlas;
ale narozdiel od awd, na pripojenie pohonu, potrebuju spojky trochu presmyku [casu] + 100% uzamknutie bude iba pri urcitych podmienkach [plny plyn, kolesa rovno, atd.]
=> nedotacava charakteristika
Ještě jeden problém, který se diskutoval na jiných fórech – v případě zapojení ESP se haldex vypne, což považuji za nejhorší možnou variantu…