Volkswagen New Midsize Coupé: koncern zaútočí na Mercedes CLA také „zespodu“

Automobilka Volkswagen připravuje další čtyřdveřové pseudo-kupé, společně s Audi A3 sedan má znepříjemňovat pozici Mercedesu CLA.
volkswagen-new-midsize-coupe-koncern-zautoci-na-mercedes-cla-take-zespodu-1100x618.jpgCelá galerie 23 Zdroj: archiv redakce

Zatímco se německý Daimler soustředil na vývoj přímého rivala pro Audi A3 sedan a vzešel z něj Mercedes CLA, stejný koncern pro něj na platformě MQB připravil druhého konkurenta, který by měl časem zaútočit na čtyřdveřové pseudo-kupé s třícípou hvězdou zespodu. Náznakem dalšího dotírajícího stroje z wolfsburgské centrály je koncept New Midsize Coupé.

Volkswagen jej představil na autosalonu v čínském Pekingu, což je poměrně logické vzhledem k tomu, že tamější klientela je společně se severoamerickým trhem největším odběratelem automobilů této koncepce.

Na rozdíl od mladoboleslavské studie Škoda Vision C vsadili návrháři VW na poněkud méně ostré hrany a linie a stvořili cosi, co sice může vzdáleně vypadat jako nový Passat, rozměrově však NMC připomíná spíše Jettu a pochopitelně také Mercedes CLA. Vůz je dlouhý 4597 mm, na šířku má 1838 mm a výška činí 1422 mm.

Volkswagen svou novinku v názvu popisuje jako auto „střední třídy“, v tiskové zprávě se však tento rozpor snaží (poněkud zvláštním způsobem) vysvětlit. „Střední třída je za normálních okolností termín používaný pro auta jako je Passat, nicméně studie je dlouhá pouze 4,6 metru a je proto kratší než Passat i Jetta. Nicméně pokud jde o šířku, obě auta překonává, a z tohoto důvodu jej považujeme za vůz střední velikosti.“

Podobně jako vnější design působí velmi uvěřitelně také použitá technika pod přední kapotou. NMC má mezi předními koly benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 220 koní, tedy to samé, co pohání také Škodu Octavia RS. V tomto případě je motor spojen se sedmistupňovým DSG a VW říká, že tato kombinace zvládne akceleraci na stovku za 6,5 sekundy a maximální rychlost 244 km/h.

Že vůz postavený na dvacetipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 245/40 R20 opravdu vypadá jako předprodukční prototyp, dokazuje rovněž fakt, že Volkswagen má již změřenou i jeho průměrnou spotřebu. Ta podle normy vychází na 6,4 litru na 100 kilometrů.

Pokud můžeme věřit předběžným informacím, výroba novinky se zavazadelníkem o objemu až 500 litrů by mohla probíhat v Mexiku a ve společném joint-venture v Číně.

22.4.2014 8:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist