autoweb.cz > rally > Volkswagen mění strategii aktivit v motorsportu. A končí v rally, ve WRC!
Volkswagen mění strategii aktivit v motorsportu. A končí v rally, ve WRC!
Rádi bychom předešli spekulacím, z jakého důvodu „skutečně“ VW končí ve WRC a jestli to souvisí s tzv. aférou dieselgate. Nevíme. Jakkoli si umíme představit, že vývoj závodního speciálu na nejvyšší úrovni je nákladný, a pokud ho nezaplatíte, tak ušetříte. Ale do spekulací se zatlačit nedáme. Prostě je tady oznámení, že VW končí ve FIA WRC a bude se specializovat na přípravu klientských aut a další aktivity, viz tisková zpráva.
Volkswagen mění zaměření svých aktivit v motoristickém sportu
Tisková zpráva
- Nejvyšší prioritu má vývoj nové techniky společně s aktivitami v oblasti zákaznického sportu
- Konec účasti v mistrovství světa v rallye (FIA WRC) po 12 získaných titulech mistra světa v řadě
- Zaměstnanci mají záruku dalšího zaměstnání
Značka Volkswagen mění zaměření svých aktivit v motoristickém sportu. Od roku 2017 se bude Volkswagen soustředit na vývoj nové techniky a na aktivity v oblasti zákaznického sportu. Účast v mistrovství světa v rallye (FIA WRC) bude ukončena po čtyřech historicky nejúspěšnějších letech. Volkswagen během nich získal s vozem Polo R WRC po čtyřech titulech v řadě v hodnoceních jezdců, spolujezdců i konstruktérů.
„Značka Volkswagen stojí před obrovskými výzvami. Kvůli nadcházejícímu procesu elektrifikace našich modelů musíme veškeré své úsilí soustředit na vývoj důležité budoucí techniky. Ve WRC jsme dalece překonali vytčené sportovní cíle. Volkswagen Motorsport se proto nyní vydá novým směrem, ale i v něm bude automobilové technice budoucnosti věnováno více pozornosti,“ prohlásil Frank Welsch, člen představenstva, zodpovědný za vývoj, před 200 zaměstnanci oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru. „Volkswagen se zároveň bude ještě intenzivněji věnovat zákaznickému sportu. Kromě vozů Golf GTI TCR pro okruhové závody a Beetle GRC pro rallyecross bychom rádi i v oblasti soutěžního sportu nabízeli zákazníkům produkty nejvyšší úrovně a za tím účelem vyvineme nové Polo podle předpisů kategorie R5.“
Volkswagen Motorsport nabízí od sezony 2016 vůz Golf GTI TCR pro zákaznický sport s technikou blízkou sériové výrobě ambiciózním jezdcům a týmům, kteří se účastní rychle rostoucí kategorie závodů cestovních vozů TCR na globální i národní úrovni. Volkswagen of America v USA úspěšně nasazuje dva vozy Beetle v seriálu Global Rallycross. Tyto vozy vyvinulo oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž již probíhají přípravy na sezonu 2017. Scott Speed získal tituly v hodnocení jezdců v oblíbeném americkém rallyecrossovém seriálu v letech 2015 a 2016. Volkswagen v letošní sezoně navíc vybojoval titul také v hodnocení konstruktérů. Vzhledem k získaným zkušenostem v rallyecrossu se bude značka Volkswagen zabývat možnostmi rozšíření těchto aktivit. Volkswagen kromě toho zahájí v roce 2017 vývoj nového soutěžního vozidla kategorie R5 na základě nové generace modelu Polo, aby mohl být tento vůz nabídnut zákazníkům ke koupi od roku 2018.
V tomto novém vozidle budou využity veškeré zkušenosti z úspěšné účasti ve WRC s vozem Polo, s nímž posádky továrního týmu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Anders Jæger dosáhly v 51 soutěžích 42 vítězství a zajely 621 nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách – žádný jiný vůz v historii mistrovství světa v rallye se nemůže pochlubit lepší úspěšností. Volkswagen během uplynulého víkendu ve Velké Británii získal čtvrtý titul v hodnocení konstruktérů* v mistrovství světa v rallye v řadě.
„Chtěl bych srdečně poděkovat našim jezdcům a spolujezdcům za jejich vynikající výkony. Jsou nejen mimořádně rychlými, ale i nesmírně sympatickými tvářemi značky Volkswagen. Celý tým ředitele oddělení Motorsport Svena Smeetse vytvořil enormním nasazením každého jednotlivce předpoklady k dosažení těchto úspěchů. S tímto excelentním týmem bychom i nadále rádi spolupracovali a realizovali novou strategii. Právě tak budeme rozšiřovat úzkou spolupráci mezi vývojem sériových vozů a oddělením motoristického sportu, z níž v uplynulých letech vždy profitovaly obě strany. Zaměstnancům oddělení Volkswagen Motorsport nabízíme záruku zaměstnání,“ řekl Frank Welsch, člen představenstva, zodpovědný za vývoj.
Ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets k tomu uvedl: „Samozřejmě nás velmi mrzí odchod z WRC – pro značku Volkswagen to byla dosud nejúspěšnější kapitola její historie v motoristickém sportu. Náš tým odvedl velkolepou práci. Zároveň směřujeme svůj pohled dopředu, protože si jsme vědomi velkých výzev, před nimiž stojí celá naše společnost. S naším novým zaměřením bychom chtěli přispět k dalším úspěchům značky Volkswagen. Od tohoto okamžiku se budeme soustředit na vývoj budoucí techniky v motoristickém sportu a na naši nabídku v zákaznickém sportu, která bude ještě širší a atraktivnější.“