Volkswagen Jetta 1.4 TSI

30 fotografiíTesty automobilů

Benzínová čtrnáctistovka TSI je stále vynikající motor. Dokáže ale pod kapotou sedanu Volkswagen Jetta oslovit šetřílky?

Diskuze

13 komentářů

    ebbe

    A tyhle motory od VW ma jeste nekdo odvahu koupit? Proc nepisete o znicenych motorech VW kvuli mizernym rozvodovym retezum? Nebo je pro vas koncern prilis dulezitym inzerentem? Vsem doporucuji diskuzi pod clankem na auto.cz, to by mohlo nekterym otevrit oci. O TDI mluvit ani nebudu, takovy 2,0 TDI je vazne klenot. A nerikejte alibisticky, ze takove informace do testu konkretniho auta nepatri, protoze to, jestli se mi motor napr. po 50 000 km rozsype, je mnohem dulezitejsi, nez jestli to jezdi za sest nebo za sedm na sto, voe Franto, kopec nekopec. Trochu vice odvahy, panove.

    vzteklej pes

    na služebním Golfu TSI máme 128 000 km. A drží. Vono se s tim jen musí jezdit do servisu jednou za rok a chce aspoň trochu k motoru přistupovat tak, že je malej a s turbem – takže pečlivě ohřát a pak dochladit. Když se k tomu člověk chová jak dement, rozpadne se to logicky hned, jako každej motor.

    Problémy s řetězem má jen mizivé procento z počtu vyrobených motorů, jehož příčinou je špatně vyrobená série od dodavatele. VW dává na případné opravy kulanci Špatný řetěz se včas hlásí zvukem po studeném startu, takže normální řidič má dost času výměnu vyřešit a k žádné škodě na motoru nemusí dojít.

    vzteklej pes

    Přesně tak, jenže plno českých dementů jezdí furt, dokud se auto nerozpadne. Ani klepající se motor jim nenapoví, že je něco špatně.

    ebbe

    Fajn, klidne tem cislum a takovemu zduvodneni verte. Muzete dokonce pristup VW povazovat i za spravny. Ale jiste ze je to ojedinely problem za ktery navic muze subdodavatel (mizera jeden) nebo debil zakaznik, ktery nevi, ze nema s timto motorem jezdit kratke trasy atd. Takze asi proto prechazeji od retezu zpet k remenum, ze? Ja uz ovsem po vlastnich zkusenostech dekuji, nechci. U meho Sharanu (koupen jako novy) odesly velmi brzy stabilizatory predni napravy, predni tlumice, byly problemy s klimatizaci. Tehdy byla zaruka pouhy rok, ale o kulanci nemohla byt rec, prestoze takove zavady byly u techto aut chronicky zname. VW hral mrtveho brouka, bylo koneckoncu po zaruce, tak co, ze? Pristup k zbliti, tim spise, uvazime-li, ze takove auto stalo tehdy pres milion. U VW jsem si pripadal, ze ze me jen tahaji penize a delaji vola a kauza s motory ukazuje, ze se nezmenili.
    Ted uz par let jezdim v Subaru a prestoze jezdim stale stejnym stylem, svete div se, auto je bez jakychkoli problemu. A dokonce mam v motoru i ten retez. Neni nad osobni zkusenost, ze?

    ebbe

    Jasne peclive ohrat, dochladit. Jen nevim, jak souvisi zahrivani a dochlazovani s problemy s retezem? A taky je fajn nejezdit kratke trasy, ne? Proto se koneckoncu tenhle maly motor montuje do malych aut, ktere hopsaji po meste, ze? A problemy jsou to samozrejme ojedinele. Asi proto jsou i u 1,2 turbo… Vite, nevadi mi, kdyz se nekomu neco nepovede jako napr. tento motor VW, ale vadi mi, kdyz to neumi cestne priznat sam, ale az po natlaku a ze si drze stanovuje podminky opravy. Korejce jsem nikdy nevlastnil a asi ani nebudu, ale v tomto segmentu bych velmi uvazoval napr. nad dle testu velmi povedenou atmo 1,6 od Hyundai

    Moje osobní zkušenost s VW a motory TSI je dobrá, tak co teď mám dělat?

    To taky záleží na tom kam s tím jezdíš na servis. Každá záruční oprava a kulance je pro toho dealera práce navíc a potencionální problém. A někteří nejmenování dealeři dokonce na jedné opravě dokážou skásnout zákazníka a potom ještě VW za záruku. A Sharan byl zmrd. To se vědělo už když byl nový.

    ebbe

    Ano, zalezi na tom, kam clovek jezdi na servis. Kvalitu autorizovanych servisu si ma znacka hlidat, o tom jsem presvedcen. Zatimco u VW jsem si pripadal jako ten osel v Oslicku, otres se, v Subaru jsem tento dojem nikdy nemel. Ano, Sharan byl nekvalitni. Tak proc VW neco s temi typickymi opakujicimi se zavadami neco nedelal? Tomu rikam delat ze zakaznika vola. Dik, ale VW fakt uz ne.

    Pawouk

    Hm,to sis tento blud od zástupců VW přečetl v AutoBildu,že? Tak tomu se musím smát. Jeden z těchto zázraků VW techniky mám doma(OII 1.4 TSI) a druhý v práci (FII 1.2 TSI). S 1.4 zatím žádný problém,ovšem 1.2 TSI to je \“bomba\“ – vyměněné turbo,vyměněný řetěz+napínák,montáž distanční podložky pod regulaci turba (je na to servisní akce,montuje se to každému)… A to podle vyjádření managerů VW byl prý problém s řetězem jen u prvních 5000 ks motorů 1.2 TSI. Haha,já mám info o 100 000ks 1.2 TSI. To jako chceš věřit,že dodavatel těch řetězů měl opotřebený nástroj při zahájení výroby,jak tvrdí VW? Nenech se vysmát! Projdi si nějaká VW a Škoda fora,stačí i česká/slovenská,najdeš tam mraky lidí co s tím mají potíže a dokonce dost případů,kdy se již vyměněný rozvodový řetěz (1.2 TSI) opět hlásí o výměnu rachtáním při startu!

    John

    Ahoj. Je to pořád to samé. Hloupí český lidičky.Pořád se to škube a sype, pořád to všichni vědí – ale stejně jako hloupé ovce ahlupáci koupí opět Škodu. Hlupák zůstane hlupákem a český národ bandou posluhovačů. To vše. Hezký den těm pořádným lidem.

    tom

    zdravim,taky vlastním 1,4 TSI,a problém mám už po ujetí 30000 km.Další problém je řetěz sehnat,autorizovaný servis ho \“shání\“ už 4 týdny a nic,prý není ani v německu,tak nevím,\“žeby bylo potřeba nějaké všimné?\“

    danel

    ja mam seat leon 1.8tsi rv 2010 78.000km zere to olej 1lna1000km a teraz my mechanik zhana polomotor na vymenu,a vsetky casti do toho ,turbo oprava 3000e. nemecke sajze nikdy viac.doporucujem p.petrika ten pozna motory wv.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist