autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen I.D. R se snaží dobýt Nürburgring. Už pilně testuje
Volkswagen I.D. R se snaží dobýt Nürburgring. Už pilně testuje
Současný rekord elektrických vozidel na severní smyčce drží čínské Nio EP9 s časem 6:45.90, je tedy jasné, že to speciál z dílny výrobce lidových vozů nebude mít jednoduché. S tím ale Němci počítali a oproti konfiguraci použité na Pikes Peak podstatně upravili aerodynamiku.
Přítlak sice hraje na okruhu svou roli, na rozdíl od proslulého závodu do vrchu odehrávajícím se v řídkém vzduchu ve výšce 4302 metrů nad hladinou moře není v zeleném pekle položeném relativně drobném pohoří Eifel potřeba zacházet až do takových extrémů.
Nordschleife je navíc plná rychlých zatáček a dlouhých rovinek, kde je odpor masivního křídla spíše na obtíž. Volkswagen tedy vybavil ID. R výrazně níže položeným křídlem generujícím menší přítlak, které navíc vybavil aktivním systémem DRS (Drag Reduction System – systém redukce aerodynamického odporu). Při jeho aktivaci dokáže vůz snížit svůj aerodynamický odpor až o 20%.
Celkem nepochybujeme, že se Volkswagenu podaří získat rekord elektrických vozidel, bude ale zajímavé sledovat, zda se vůz alespoň přiblíží času 5:19.55, který loni zajel prototyp pro Le Mans Porsche 919 Hybrid Evo – na něj ale ztrácí výkonově i váhově.