Volkswagen I.D. R se snaží dobýt Nürburgring. Už pilně testuje

Po loňském úspěchu na Pikes Peak se Volkswagern rozhodl se svým elektrickým speciálem zabodovat i na domácí půdě.
titulka_vw_id.r_nurbuirgring-1100x618.jpg Zdroj: CarPix

Současný rekord elektrických vozidel na severní smyčce drží čínské Nio EP9 s časem 6:45.90, je tedy jasné, že to speciál z dílny výrobce lidových vozů nebude mít jednoduché. S tím ale Němci počítali a oproti konfiguraci použité na Pikes Peak podstatně upravili aerodynamiku.

Přítlak sice hraje na okruhu svou roli, na rozdíl od proslulého závodu do vrchu odehrávajícím se v řídkém vzduchu ve výšce 4302 metrů nad hladinou moře není v zeleném pekle položeném relativně drobném pohoří Eifel potřeba zacházet až do takových extrémů.

Nordschleife je navíc plná rychlých zatáček a dlouhých rovinek, kde je odpor masivního křídla spíše na obtíž.  Volkswagen tedy vybavil ID. R výrazně níže položeným křídlem generujícím menší přítlak, které navíc vybavil aktivním systémem DRS (Drag Reduction System – systém redukce aerodynamického odporu). Při jeho aktivaci dokáže vůz snížit svůj aerodynamický odpor až o 20%.

Celkem nepochybujeme, že se Volkswagenu podaří získat rekord elektrických vozidel, bude ale zajímavé sledovat, zda se vůz alespoň přiblíží času 5:19.55, který loni zajel prototyp pro Le Mans Porsche 919 Hybrid Evo – na něj ale ztrácí výkonově i váhově.

30.4.2019 7:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Carthrottle
Více o tématu: PorscheVolkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist