Volkswagen Golf: Vyrobeno už 30 milionů vozů

Ano, je to událost, která si zaslouží pozornost. VW překonal po téměř čtyřiceti letech produkce výrobní rekord.

Co víme? Produkce Golfu první generace byla zahájena v roce 1974, je to už neuvěřitelných devětatřicet let. A od té doby, pokud si pohrajeme s čísly, se pro Golf rozhodlo každý den přes dva tisíce zákazníků. Teď byl tedy vyroben Golf s pořadovým 30 000 000.

Pro zajímavost, jaká specifikace byla ta jubilejní? GTI, GTD, R…? Ale kdež. Třiceti miliontým exemplářem se stal Golf TDI BlueMotion, který automobilka prezentuje jako nejúspornější dosud vyrobený Golf, se spotřebou 3,2 l/100 km.Historie v rámci předchozích 29 999 999 vyrobených Golfů eviduje už sedm generací Volkswagenu Golf, a tady je máme jednu po druhé tak, jak je prezentuje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.

Golf I (1974 až 1983)
„Všechno začalo v roce 1974 revolucí,krok od Brouka ke Golfu byl revoluční. Nové uspořádání vozidla vzniklo přechodem ze vzduchem chlazeného motoru vzadu na kapalinou chlazený motor uložený vpředu a z pohonu zadních kol na pohon předních kol. Z hlediska designu přešli designéři Volkswagenu – díky legendárnímu návrhu Giorgia Giugiara – od kulatých k hranatým tvarům.“

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Golf II (1983 až 1991)
Byl to Golf, s nímž Volkswagen přinesl na silnice technologie, jako je řízený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všech kol (1986). Kromě toho se Golf stal v této generaci definitivně ikonou: „Jedním z nejdůležitějších okamžiků v historii Golfu bylo tehdejší rozhodnutí členů představenstva,“ říká Marc Lichte, vedoucí vnějšího designu Volkswagenu, „rozvinout design Golfu I a na základě jeho vizuální DNA koncipovat Golf II. Tím všechno začalo, Volkswagen tak vytvořil základy pro nepřetržitý vývoj této modelové řady.“Golf III (1991 až 1997)
S třetí generací zahájil Volkswagen v roce 1991 novou éru bezpečnosti. Golf III byl jednak prvním typem této modelové řady, který se vyráběl od roku 1992 s čelními airbagy, a za druhé vedl velký pokrok v oblasti konstrukce karoserie k dalšímu zdokonalení pasivní bezpečnosti. V tomto Golfu se navíc poprvé objevil motor TDI (1993).

Golf IV (1997 až 2003)
Pod vedením tehdejšího koncernového šéfdesignéra Hartmuta Warkuße vykrystalizoval onen precizní design, který nastavil výhybky pro budoucí rozvoj Volkswagenu. Golf IV je v současnosti považován odborníky za stylistickou ikonu, která určila další směr vývoje této modelové řady. Nicméně tento Golf byl pokrokový i po konstrukční stránce díky technologiím, jako je ESC (1998) nebo dvouspojková převodovka (2002).

Golf V (2003 až 2008)
Byl to Golf, který svým komfortem, dynamikou a především kvalitou překonával leckteré konkurenty vyšší střední třídy. Hodnotou, která podtrhovala pevnost laserem svařované karoserie, bylo v roce 2003 při debutu Golfu V udávané zvýšení torzní tuhosti o 35 procent. První Golf BlueMotion (4,5 l/100 km) vznikl v roce 2007 rovněž na základě Golfu V.Golf VI (2008 až 2012)
Opět laserem svařovaná karoserie byla tak bezpečná, že Golf VI získal díky bravurním výsledkům v nárazových testech maximální pětihvězdičkové hodnocení od organizace Euro NCAP. Více dynamiky při nižší spotřebě přineslo vítězné tažení motorů TSI (technicky vyspělý zážehový motor) a přechod turbodieselů TDI na systém common rail. Na úplném vrcholu stál v tomto ohledu druhý Golf BlueMotion s průměrnou spotřebou pouhých 3,8 l/100 km.

DOPORUČUJEME: Velký test Škoda Octavia 2.0 TDI

Golf VII (od roku 2012)
Hmotnost sedmého Golfu byla snížena až o 100 kg, čímž byla obrácena mnohokrát citovaná spirála neustále se zvyšující hmotnosti u nových automobilů. V závislosti na motoru klesla spotřeba paliva v porovnání s předchůdcem o více než 23 procent. Rekordmanem v oblasti hospodárnosti je Golf TDI BlueMotion s průměrnou spotřebou pouhých 3,2 l/100 km. Na sedmou generaci Golfu se navíc bude zajisté vzpomínat také jako na model, v němž oslavila debut celá řada asistenčních systémů. Patří mezi ně například systém preventivní ochrany cestujících a multikolizní brzda.

Autoweb.cz

14.6.2013 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist