Volkswagen Golf VIII (2018) bude opět větší, lehčí a s tříválci prý také úspornější

Jak se potíže s emisemi podepíšou na skladbě příštích motorů Golfu, můžeme jen hádat, každopádně výchozím cílem při jeho konstrukci se stanou emisní limity platné od roku 2020.

S přibývajícím časem jsou postupně upřesňovány informace o připravované osmé generaci nejprodávanějšího a tudíž nejdůležitějšího modelu německého koncernu Volkswagen. Nový Golf dorazí v roce 2018 a tohle je stručný výtah toho, co zatím víme.

VW Golf VIII bude podle očekávání postaven na vylepšené verzi modulární platformy MQB pro modely s napříč uloženými motory, a přestože mezi novinkou a současným modelem již nebudou tak zásadní rozdíly jako mezi minulou generací a Golfem VII, konstruktérům se údajně opět podařilo auto odlehčit.

Podle použité motorizace a výbavy by měla být „osmička“ o 35 až 70 kg lehčí, ačkoli auto opět naroste. Přesněji řečeno naroste rozvor a šířka karoserie, zatím příď vozu má být poněkud kratší při současném navýšení prostoru pro posádku.

Součástí výbavy budoucího Golfu má být digitální přístrojový panel a středová konzole schopná přijímat gesta jako ovládací panely. Pokud jde o pohonné jednotky, tříválce budou stále důležitější. Benzínová litrová jednotka s výkonem 115 koní je pod kapotou VW nižší střední třídy už nyní, následovat budou tříválce 1.4 TDI známé kupříkladu z aktuální Fabie.

Sportovní verze o válce nepřijdou a značně přitom posílí. Už výchozí GTI nabídne 265 koní, zatímco varianta Performance jich bude mít rovných 300. Počítat prý můžeme i s modelem Golf Clubsport s výkonem 326 koňských sil a to by znamenalo, že vůbec nejsilnější VW Golf R bude disponovat 350 až 400 koňmi.

Protože už od roku 2020 začnou platit extrémně přísná pravidla předepisující maximálně 95 g CO2 na kilometr pod hrozbou ještě vyšších pokut, předpokládá se, že právě tohle donutí konstruktéry a stylistické oddělení pracovat na aerodynamice. Mluví se o prodloužení střechy pomocí spoilerů, optimalizovaném tvaru kol a dalším vyhlazování karoserie.

Už ve stejném roce dorazí také Golf Variant, který má oproti hatchbacku díky prodloužené karoserii mírnou výhodu v aerodynamice a v plánu je také Golf VIII Cabriolet, který má většinu komponentů sdílet s Audi A3 Cabrio.

zdroj: Autobild.de, ilustrace: AutoExpress

16.11.2015 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist