Volkswagen Golf VIII (2018) bude opět větší, lehčí a s tříválci prý také úspornější

Jak se potíže s emisemi podepíšou na skladbě příštích motorů Golfu, můžeme jen hádat, každopádně výchozím cílem při jeho konstrukci se stanou emisní limity platné od roku 2020.
volkswagen-golf-viii-2018-bude-opet-vetsi-lehci-a-s-trivalcovymi-motory-pry-take-uspornejsi-1100x618.jpg

S přibývajícím časem jsou postupně upřesňovány informace o připravované osmé generaci nejprodávanějšího a tudíž nejdůležitějšího modelu německého koncernu Volkswagen. Nový Golf dorazí v roce 2018 a tohle je stručný výtah toho, co zatím víme.

VW Golf VIII bude podle očekávání postaven na vylepšené verzi modulární platformy MQB pro modely s napříč uloženými motory, a přestože mezi novinkou a současným modelem již nebudou tak zásadní rozdíly jako mezi minulou generací a Golfem VII, konstruktérům se údajně opět podařilo auto odlehčit.

Podle použité motorizace a výbavy by měla být „osmička“ o 35 až 70 kg lehčí, ačkoli auto opět naroste. Přesněji řečeno naroste rozvor a šířka karoserie, zatím příď vozu má být poněkud kratší při současném navýšení prostoru pro posádku.

Součástí výbavy budoucího Golfu má být digitální přístrojový panel a středová konzole schopná přijímat gesta jako ovládací panely. Pokud jde o pohonné jednotky, tříválce budou stále důležitější. Benzínová litrová jednotka s výkonem 115 koní je pod kapotou VW nižší střední třídy už nyní, následovat budou tříválce 1.4 TDI známé kupříkladu z aktuální Fabie.

Sportovní verze o válce nepřijdou a značně přitom posílí. Už výchozí GTI nabídne 265 koní, zatímco varianta Performance jich bude mít rovných 300. Počítat prý můžeme i s modelem Golf Clubsport s výkonem 326 koňských sil a to by znamenalo, že vůbec nejsilnější VW Golf R bude disponovat 350 až 400 koňmi.

Protože už od roku 2020 začnou platit extrémně přísná pravidla předepisující maximálně 95 g CO2 na kilometr pod hrozbou ještě vyšších pokut, předpokládá se, že právě tohle donutí konstruktéry a stylistické oddělení pracovat na aerodynamice. Mluví se o prodloužení střechy pomocí spoilerů, optimalizovaném tvaru kol a dalším vyhlazování karoserie.

Už ve stejném roce dorazí také Golf Variant, který má oproti hatchbacku díky prodloužené karoserii mírnou výhodu v aerodynamice a v plánu je také Golf VIII Cabriolet, který má většinu komponentů sdílet s Audi A3 Cabrio.

zdroj: Autobild.de, ilustrace: AutoExpress

16.11.2015 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist