Volkswagen Golf VII R s výkonem 290 koní ještě letos

Na jednom z čínských letišť byl zachycen testovací prototyp špičkové varianty aktuálního Golfu, která bude technicky spřízněna s 300koňovým Audi S3.

Bývalo zvykem a většinou tomu tak stále je, představovat další karosářské varianty nějaké novinky velmi pozvolna, s rozvahou a celou modelovou řadu gradovat ke konci životního cyklu špičkovými motorizacemi či novou technikou. V případě sedmé generace jednoho z nejprodávanějších evropských vozů však koncern Volkswagen postupoval poněkud jinak.

Žádné zdlouhavé odhalování fotografickými upoutávkami či videosnímky Golfu VII se nekonalo, ale loni na podzim rovnou nastoupily před návštěvníky pařížského autosalonu tří a pětidveřový hatchback společně s předprodukčním konceptem GTI, jen pár týdnů poté dorazil pohon všech kol 4Motion a hned v prvních měsících letošního roku se ukázaly sériové GTIGTD. V březnu v Ženevě pak byl venku Golf Variant.

Tímto tempem VW svůj střelný prach rozhodně nevyplýtvalo a chystá ještě oplastovanou verzi s přizvednutým podvozkem pojmenovanou Alltrack vycházející z kombíku, v provozu byly zachyceny testovací muly Golfu Plus a mluví se rovněž o přípravách designového modelu CC, který by byl přímou odpovědí na Mercedes CLA.Co ve výčtu chybí? V podstatě asi už jen kabriolet, elektrický E-Golf a špičkové provedení Golf R, zatímco paket R-Line (umožňující individualizaci zevnějšku, kabiny i podvozku) je již nějakou dobu na trhu. Kdy bude sedmé vydání německého bestseleru jezdit na baterky anebo bez střechy, přesně nevíme, každopádně vrcholné „eRko“ se již rýsuje. Volkswagen jej intenzivně testuje třeba na Nordschleife a zachycen byl rovněž v Číně, odkud pochází i tyto záběry.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Podle dostupných informací byly pořízeny ve skladu na letišti desetimilionového města Tianjin na severu země a autor fotografií si kromě čtyř koncovek výfuků zasazených do plastu naznačujícího difuzor a agresivnějšího předního nárazníku povšiml také tachometr cejchovaný do 300 km/h.

Tolik asi VW Golf R jezdit nebude, každopádně jeho koncernové dvoulitrové turbo série EA888 má být údajně vyladěno až na 290 koní a 380 newtonmetrů (symbolicky o 10 k méně než technicky spřízněné Audi S3), přičemž síla pohonné jednotky bude skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG přenášena na kola obou náprav. Dynamické parametry neznáme, ale špitá se, že vůz s hmotností kolem 1350 kg by neměl mít potíže akcelerovat na stovku za něco málo přes pět sekund a dosáhnout nejvyšší rychlost 250 km/h.

Volkswagen termín nástupu vozu do prodeje dosud neupřesnil, domníváme se však, že by mohl být venku před koncem letošního roku, a to by znamenalo výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Autoweb.cz

27.5.2013 11:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist