autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf VI TwinDrive
Volkswagen Golf VI TwinDrive
Volkswagen nechce zůstat pozadu za Chevroletem a Toyotou a přichází s vlastní vizí hybridního automobilu, jehož baterie si můžete dobíjet ze zásuvky – tzv. „plug-in“ hybrid. Volkswagen již představil svůj projekt v minulé generaci Golfu, ale tehdy se jednalo o nepříliš funkční vozidlo. Nyní však Golf VI TwinDrive jezdí tak, jak osobní auto jezdit má.
Volkswagen dokonce pro svůj projekt získal dotaci od německé vlády ve výši pár desítek milionů eur. Automobilka ale zatím postavila jen dvacet aut, takže se díváte na pravděpodobně nejdražší Volkswagen Golf v historii, který stojí skoro stejně jako Veyron.
VW Golf TwinDrive patří mezi inteligentní hybridní vozidla, která používají ten „nejvýhodnější“ pohon, jaký se pro danou situaci hodí. Systém tak automaticky přepíná mezi bateriemi a spalovacím motorem a v případě potřeby nechá pracovat obě dvě možnosti najednou. Systém upřednostňuje elektromotor, který má vydržet až na 50 km městského ježdění, na delší vzdálenosti pak přijde vhod motor spalovací. Ten funguje jako elektrárna a nepohání přední kola přímo, pouze dodává energii bateriím a ty ji pak posílají do elektromotoru. Podobně funguje například Chevrolet Volt.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Výkon prototypu může být – pokud se zapojí spalovací motor i elektromotor naplno – až 176 koní, ale produkční verze bude pravděpodobně dosahovat jiných hodnot. Působivá je spotřeba paliva, při testovací jízdě dlouhé 100 km v příměstském provozu spotřeboval vůz pouze 2,5 l paliva a 8 kWh elektrické energie.
Dvacítka Golfů TwinDrive bude celý rok 2009 jezdit v okolí Berlína a sbírat potřebná data. Do roku 2010 by měla být známa přesná specifikace produkční verze (očekává se nový diesel 1.6 TDI jako motor pomocný), termín uvedení na trh a předpokládaná cena. Jestli si GM se svým Voltem do Evropy nepospíší, Volkswagen s Toyotou mu vypálí rybník. A pak se nikdo nebude ptát na to, jestli byl Volt opravdu „první“.
autoweb.cz