autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122 k (2013)
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122 k (2013)
Dynamika 6
Chování na silnici 9
Provozní náklady 8
Praktičnost 10
X-Factor 7
Celkové hodnocení 8
RADOSTI:
Jedno z nejkomplexnějších a nejdůstojnější obyčejných aut
STAROSTI:
Museli bychom hledat maličkosti
Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, a vybalím to dřív, než by stihla vystydnout. Volkswagen Golf z neotřesitelné pozice lídra nižší střední třídy jen tak něco nedostane. A platí to i pro tento konkrétní kus, přestože postrádá tradiční, nebo spíše tradičně vyzdvihovaný, turbodiesel. Navíc s karoserií kombi přináší další silný argument, který krátkému Golfu poněkud podlamoval kolena, alespoň v koncernové bitvě se Škodou Octavia Combi – velký kufr o objemu 605 litrů.
Přestože je i Golf Variant na platformě MQB relativně lehké konstrukce, přeplňovaná jednotka 1.4 TSI se 122 koňmi a 200 Nm je na spodní hranici motorů, se kterými je auto ještě příjemně použitelné. I přes přítomnost turbodmychadla motor trochu postrádá schopnost pružně zrychlovat a je třeba se uchýlit v častějšímu vytáčení, k čemuž jeho poněkud lineární projev přímo vybízí.
Při klidnější jízdě se však odmění velmi tichým a kultivovaným chodem. A slušnou spotřebou, která se tabulkovým hodnotám ve všech třech režimech vzdaluje maximálně o litr, ale není třeba se nějak příliš snažit jezdit spořivě. Jakkoliv je utlumená reakce na plyn – daň za honbu za nižšími emisemi – při běžné jízdě trochu nepříjemná, napomáhá spořivé jízdě.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou na nerovnostech o sobě dá místy vědět, ale jen velmi decentně. Podvozek je jinak dobře odhlučněný a na 15“ kolech nerovnosti jednoduše polyká. Je tedy velmi pohodlný, zároveň bezpečně stabilní a přilnavý natolik, nakolik můžete od tohoto auta očekávat. Zkrátka odladěný bez kompromisů.
Přestože byl Golf odjakživa racionální volbou, autem, které je spíš chladným kalkulem než srdcovou záležitostí, potěší i nadšeného řidiče. Za jeho volantem nenajdete nespoutanou zábavu, ale způsob, jakým se v autě sedí, jak jsou všechny ovladače chytře navržené a řízení i řazení mají ten správný chod, mají za následek, že se Golf velmi dobře řídí.
Pozice za volantem je tedy příkladná díky široce nastavitelnému volantu, který navíc dobře padne do ruky, a útulná vlivem nízkého posezu a na řidiče orientované palubní desky.
Občas v interiéru zavane náznak sterility, nejsou tu žádné designové výstřelky, jen funkční prvky, ze kterých ale ve výsledku vyzařuje solidní nádech. Trochu to připomíná období funkcionalismu v architektuře. Všude převládají kvalitní materiály a uspořádaná ergonomie. Budíky jsou jednoduše čitelné a tlačítka ovladatelná.
Fotogalerie Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI
Příkladná pozice za volantem a příjemný chod všech ovladačů znamená, že se Golf velmi dobře řídí.
Interiéru tedy není příliš co vytknout. Abych se mohl uchýlit ke kritice, musel bych si všímat takových maličkostí, jako umístění zdířky na 12 V až vzadu za řadicí pákou, což trochu znesnadňuje používání externích spotřebičů.
Ve všech ohledech je tedy Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI komplexní vůz. Svým způsobem dostává lidovosti, kterou nosí ve svém názvu, jelikož je etalonem důstojného rodinného auta pro masy. Že je Golf stále docela drahý a nedostupný? Základní cenovka za tuto specifikaci 457 900 korun se může stále jevit jako vysoká částka, když za ni dostanete docela spoře vybavené auto.
První dojmy: Volkswagen Golf Variant
Autonovinky | vydáno 1. 7. 2013
Překvapivě však ve vyšších specifikacích může být cena Golfu Variant dokonce nižší než v případě Octavie Combi, oproti které je tak nějak prostě na výši. Z Golfu vyzařuje větší aura neprůstřelnosti, prestiže a smyslu pro detail. Určitým pohledem je Golf Variant daleko lidovější auto. Chybějících pět litrů v kufru na tom nemá šanci nic změnit.
Verdikt
Volkswagen Golf Variant na mě působí jako natolik komplexní auto, že je jen těžké jej z nějakého pragmatického důvodu odmítnou. Nebývá časté, abyste v případě obyčejných rodinných aut projevovali touhu po jeho vlastnictví, ale Golf touto vlastností oplývá.
Je to jedno z těch mála obyčejných rodinných aut, které ve mně zanechává pocit důstojnosti a přesvědčení, že každá vynaložená koruna za tohle auto prostě stojí. Z tohoto pohledu je tak vlastně docela levným autem.
Aktualizováno: Opravena informace o jendoduché zadní nápravě, která nebyla správná. H. K.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1395 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 195/65 R15 |
Pneumatiky vzadu | 195/65 R15 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 90 / 122 v 5000 |
Točivý moment (Nm) | 200 v 1500 - 4000 |
0-100 km/h (s) | 9,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 204 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9 / 4,4 / 5,3 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4657 |
Šířka (mm) | 1799 |
Výška (mm) | 1481 |
Rozvor náprav (mm) | 2635 |
Provozní hmotnost (kg) | 1329 |
Celková hmotnost (kg) | 1860 |
Zavazadlový prostor (l) | 605 / 1620 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 378 900 Kč |
Základní cena test. verze | 457 900 Kč |