Volkswagen Golf R GTI

Ne, neradujte se, tohle přiostřené gtičko se vyrábět nebude. Bylo by ale škoda si ho pořádně neprohlédnout, protože přesně tímhle směrem by se měl ubírat správný tuning.

Tenhle koncept má premiéru na právě probíhajícím veletrhu všech tunerů a úpravců, SEMA show v Las Vegas. Za jeho koncepcí stojí šéfdesigner Volkswagenu Derek Jenkins a jeho tým z kalifornského design centra Volkswagenu v Santa Monice. Tedy ti samí lidé, kteří minulý rok přišli s tou úchvatnou tříkolkou GX3, která se také neměla vyrábět a teď se o ní možná uvažuje.

Nicméně, jak už bylo řečeno – raději se moc netěšme. Golf R GTI je podle Volkswagenu pohledem do blízké budoucnosti sportovních hatchbacků. Písmeno R poukazuje na to, že je potomkem loňských prototypů R Concept, které debutovaly právě na SEMA show.

Jenkins zvolil postup „odlehčením k rychlosti“, který se už od začátků motoristického sportu ukazuje jako jeden z nejsprávnějších. Ve spolupráci s firmou OSIR Design, která se specializuje na ruční výrobu karbonových dílů karoserie, vyměnil sériovou přední kapotu, přední blatníky, prahy i třetí dveře za lehké díly z karbonové tkaniny. Mnohé z nich zůstaly nenabarvené, takže vizuálně doplňují lesklý černý lak vozu.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Tím ale výčet dílů z tohoto moderního a čím dál oblíbenějšího materiálu neskončil. Karbonový je také přední snížený spoiler, rám masky chladiče, zadní střešní spoiler a nová zpětná zrcátka. Když zůstaneme u vizuálních úprav, přehlédnout se nedají ani vyčerněná přední světla, zadní lampy z R32 s kouřovými kryty a dvojitá hranatá koncovka výfuku umístěná uprostřed zadního nárazníku.

Černočervená devatenáctipalcová kola jsou speciálně vyrobené hliníkové kousky, vyvinuté zejména s ohledem na odlehčení neodpružené hmoty. Obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 265/30-19. Větší šířka je skutečně potřeba, protože úpravám se nevyhnul ani motor.

Za základ mu posloužila už tak výborná sériová jednotka z GTI, dvoulitr s přímým vstřikováním a turbem. Firma APR ale dmychadlo vyměnila za větší od firmy Garrett. To má kuličková ložiska a dvojnácobnou průtočnost, než původní kousek. Zvýšen byl pochopitelně i plnící tlak. Stlačený vzduch z turba se chladí v novém mezichladiči – také se zdvojnásobenou průtočností. Všechno by to bylo k ničemu, kdyby si motor nemohl pořádně vydechnout. O to se stará výfukové potrubí APR z nerezové oceli.

Celá přestavba je maximálně efektivní, ale víceméně nenápadná a působí téměř jako by byla tovární. Jejím výsledkem je ale výkon 375 koní (400 koní v případě použití 100 oktanového benzínu, který v Americe už považují za závodní) a točivý moment 462 Nm. Při první zkoušce na trati zvládlo posílené GTI stovku za necelých pět sekund.

Když se přidává výkon, pochopitelně se nesmí zapomenout na podvozek. O ten se postarala firma H&R Tuning. Golf klesnul o 3,8 cm vzadu a 6,3 cm vpředu, na nápravách se objevily tužší tlumiče RSS Club Sport a nastavitelné stabilizátory. Přesto všechno se ale prý podařilo zachovat ucházející jízdní komfort a auto vám nevyrazí zuby na každé dilatační spáře.

Na předních kolech najdete brzdové komponenty Brembo se čtyřpístkovými třmeny a odvrtávanými kotouči. Vzadu jsou kotouče také odvrtávané.

Uvnitř najdete černé kožené čalounění s jasně červeným obšíváním, sportovní sedačky Recaro Pole Position a zakázkové zadní skořepinové sedačky a spoustu karbonových doplňků.

Honza Koubek

1.11.2006 9:39

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist