Volkswagen Golf Plus vs. Toyota Verso

26 fotografiíSrovnávací test

Které z těchto kompaktních MPV dokáže lépe spojit prostor a všestrannost s řidičskou přitažlivostí?

Diskuze

11 komentářů

    Honza

    Když se podívám na cenu, tak bych řekl, že moc ne … dnes se za podobné peníze dá sehnat S-Max a Citroeny a Renaulty jsou nejméně o 150 tisíc levnější. Nedivím se, že jich moc nejezdí.

    Ale možná by stálo za to srovnávat jablka s jablky, diesel s dieselem, dvoulitr s dvoulitrem.

    zabiják dětských snů

    Bez mučení přiznáme, že tento srovnávací test nebyl plánován, byl nám vnucen kalendářem testovacích vozů a zastoupením VW.

    Vlado

    Bez nučenia priznávam, že s golfom plus(ešte pred týmto faceliftom) som mal tu česť a nadšený som z neho nebol…a z interiéru už vôbec nie, na druhú stranu tú toyotu verso som ešte nevyskúšal.

    kk

    Taky , aniž bych to četl, jsem odhadl už dopředu, jak tento nesmyslný a rádoby srovnávací test dopadne…čím to asi bude? Motor 1,4 TSI mám v seati leon a tudíž o jeho kvalitách nepochybuji. Takovéto spotřeby jsem ale ještě nedosáhl a to ten seat je o dost lehčí.

    Tomáš Kutej

    Tak to neviem ako jazdíš, ale ja mám Octaviu 1,4 tsi a spotrebu som taku dosiahol a to nie som na ceste nie som žiadnou brzdou. To má asi niekto tažkú alebo necitlivú nohu…

    Čičo

    Golf Plus je len taký nafúknutý Golf, kompaktné MPV (a teda konkurent Versa) je Touran.

    Čičo

    A čo sa týka ceny – Toyota má síce nevýhodu v potrebe platenia cla, ale nad svojou cenovou politikou v ČR a SR by sa mala aj tak zamyslieť…

    mato

    golf plus je daleko viac porovnanetelny stavbou karoserie s aurisom, zadna naprava versa je jednoduchsia kvoli miestu pre sedacky schovane v podlahe, a ku spotrebe sa ani neoplati vyjadrovat, po tyzdni mali priemer 6,2l u versa ale jednu jazdu na golfe urobili za 5,8l a potom jazdili chvilu dokonca za 5l, z toho to vyzera, ze golf ma super usporny motor, pricom kombinovana spotreba je u golfa o 0,9l vyssia, dalsia otazka je co znamena "ponekud tupy motor" u versa, ze plynulo zrychluje a nekope ako tdi?

    snickim

    Hmm, tak mám celkem podivný pocit z tohoto \“vynuceného\“ srovnání. V první řadě se tu srovnává mírně zvýšené auto nižší střední třídy (Golf Plus) s MPV kategorie C. Zadruhé je jedno auto s malým benzínovým motorem a to druhé zase s dieslem. Rozměrově se autor snaží Golfa Plus přirovnat k něčemu, co je delší, širší (např. vnitřní rozměr na zadních sedadlech je u Versa o 6cm větší, což je pro pohodlí obrovský rozdíl) a vyšší (vnitřní výška je u Versa o 2-5 cm vyšší). Navíc Verso váží s naftovým motorem asi tak o 250kg více, takže i celková dynamika auta bude logicky odlišná. Pravda je, že motoricky bude nejspíš Golf lepší. Měl jsem tu čest jet s Versem v provedení 1,8 benzín i 2,0 a 2,2 diesel a musím říci, že opravdu dynamické akcelerace se člověk dočká až s tou 180 koňovou 2,2 diesel, nicméně ani ta 2,0 nebyla špatná. Je to však MPV a ne sporťák a z toho nejsíš plyne výběr pohonných jednotek. Autor se jaksi zapomněl ale zmínit, že pro 5 dospělých lidí je v Golfu Plus prostě málo místa. Oněch 1460cm na šířku na zadních sedadlech je totiž dobré tak pro kombi nižší střední třídy, ale v rámci dostupných kompaktních MPV je to prostě hluboký podprůměr.

    snickim

    Na základě vlastní zkušenosti s Versem bych řekl, že \“poněkud tupý motor\“ znamená, že to auto zvláště v nízkých otáčkách při rozjezdu moc rychle neakceleruje. Prostě sešlápnete pedál plynu a to auto se začne rozjíždět, ale chybí tam takový ten přímý \“kontakt\“ s vozidlem. Prostě ono si zrychluje podle sebe a nekopíruje úplně přesně hloubku sešlápnutí plynového pedálu.

    snickim

    Ano, máte pravdu. Jedna věc je, že francouzská auta jsou o dost levnější než konkurence. Daší a velmi důležitý bod je výbava daného modelu. Moje zkušenost s koncernem VW (a Škoda je snad nejhorší) je, že na seznamu výbavy pro daný model mají napsané i úplné samozřejmosti (a to některé i 2x :)), ale když přijde na lámání chleba, tak pro stejné vybavení auta jako u konkurence budete muset sáhnout dost hluboko do kapsy. Toyota se na první pohled jeví jako drahá (a rozhodně nijak levná není), ale zase má většinu výbavy v základu nebo nejhůř v druhé výbavě. Tento přístup samozřejmě nevyhovuje lidem, kteří si chtějí koupit \“ořezané\“ auto na minimum.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist