Volkswagen Golf Plus

Je vyšší a prostornější a... než nad ním mávnete rukou jako nad dalším klonem, berte v úvahu i verzi N1.

Golf Plus má ve srovnání s klasickým Golfem, na jehož základu staví VW tři další modelové řady, identickou délku i rozvor a rozchod kol, ale přesto s ním nesdílí žádný karosářský díl a díky navýšení o 9,5 centimetru se uvnitř i zvenčí projevuje dostatečně odlišným způsobem na to, aby mu případní zájemci věnovali větší pozornost než jen povrchní shlédnutí, ke kterému svádí jeho název a původ.

Pravda, pokud se na tuto část trhu díváte například s povznesených výšin sportovních sedanů a kupátek, teorie rozdílů mezi Golfem a Golfem Plus ve vás mohou vzbudit jen tichý úsměv. Na druhou stranu se sluší uznat, že při praktickém srovnání se Golf Plus natolik odlišuje od základní verze, že si místo na slunci určitě zaslouží.

Podvozek a velkou část motorů přebírá od klasického Golfu, ale to vše zabaluje do karosérie, která sice je na první pohled podobná, ale ve všech větších i menších detailech odlišná, o to více, čím déle se na ní koukáte. Se zvýšením střechy se zvedly i boky a prosklená plocha, i když světlá výška zůstala stejná a ve verzi Sportline je s tvrdším podvozkem dokonce o 15 mm nižší.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Přední i zadní světlomety mají odlišný tvar, zadní světla jsou diodová.

Palubní deska není přímo převzatá z Golfu, i když jednotlivé prvky výbavy přirozeně ano. Největší rozdíl najdete na středovém panelu, který je v Golfu Plus umístěný do vyšší polohy, a také ve ventilaci s celkem osmi malými kulatými průduchy (jen si je spočítejte) s otočnými středy á la Alfa Romeo.

Jízdní projevy jsou srovnatelné s klasickou řadou, i když s přiblížením k limitům o sobě bude vyšší karosérie určitě dávat vědět. Pro řidiče je citelnou změnou poloha za volantem, která je o 7,5 cm vyšší a také vzpřímenější. Stejný, a nutno dodat že velice příjemný efekt předvádí například Ford u Focusu a Focusu C-Max. Prostor nad hlavou je vyšší o dva centimetry.

Není možné si nevšimnout také výrazně většího místa na zadních sedadlech, a to jak nad hlavou, tak hlavně pro nohy. Na zadní místa se pohodlně složí i opravdu vysoké postavy.

Zadní opěradla jsou polohovatelná a v závislosti na jejich sklonu se objem pro zavazadla pohybuje od 395 do 1450 litrů. Kufr má dvojité dno a pod spodním krytem skrývá i dojezdové rezervní kolo.

Nabídka Golfu Plus zahrnuje následující motory:

1,4 – 75 koní

1,4 FSI – 90 koní

1,6 – 102 koní

1,6 FSI – 115 koní

2,0 FSI – 150 koní

1,9 TDI – 105 koní

2,0 TDI – 140 koní

 

Podle typu motoru a výkonu jsou v nabídce pěti- a šestistupňové převodovky, automat Tiptronic a také převodovka DSG.

Cena základní verze 1,4 l s výbavou Trendline je 489 900 korun.

V základní výbavě figuruje šest airbagů, poloautomatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, pylový filtr, výškově a podélně stavitelný volant a litá patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65.

Pro řadu zákazníků bude přesvědčivým argumentem i možnost přestavby na verzi N1 s odpočtem DPH, na které se právě pracuje a která má být připravená během několika týdnů. Například cena základního provedení Trendline 1,9 TDI by v úpravě N1 vycházela na 521 tisíc korun.

Ve srovnání s klasickým Golfem s tímto motorem a pětistupňovou převodovkou je cena Golfu Plus o 48 700 korun vyšší.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 643 400 Kč
27.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist