Volkswagen Golf osmé generace přijíždí do ČR. Stejný, ale přece jiný.

Osmá generace nejpopulárnějšího kompaktního hatchbacku přijíždí na český trh. Vypadá téměř stejně, přináší však podstatné změny pod kapotou i nové technologie usnadňující život.

Pokud vám připadá zvláštní nazývat nový Volkswagen Golf osmou generací, když zvenku sotva vypadá jako facelift, vězte, ačkoliv to tak na první pohled vůbec nevypadá, pod povrchem se odehrály celkem podstatné změny.

Golf VIII tedy nejen moderněji vypadá, především uvnitř najdete mnoho nového. V první řadě digitální přístrojový panel společně s dotykovým infotainmentem, který může mít displej až o úhlopříčce 9,2 a lze jej ovládat gesty, což je v této třídě unikátní funkce.

Chybět nesmí ani propojení se světem pomocí WiFi hot-spotu či zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, který můžete dobíjet indukčně. Pro méně sebevědomé řidiče je připrpavý i asistent couvání s přívěsem, parkovací asistent třetí generace s funkcí příčného zaparkování popředu nebo asistent jízdy v koloně.

Hotová revoluce se odehrála pod kapotou. Benzinové motory zastupují po novém tříválec 1.0 TSI o výkonu 110 koní, 1.4 TSI ve verzích 125 či 150 koní a nové motory 1.5 TSI EVO o výkonech 130 a 150 koní, naftové jednotky pak 1.6 TDI a 2.0 TDI o výkonech 115, resp. 150 koní.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nechybí ani verze spalující CNG s označením 1.4 TGI o výkonu 110 koní ani deriváty jako outdoorový Alltrack, čistě elektrický e-Golf (136 koní s dojezdem až 300 km), plug-in hybridní GTE (204 koní), legendární GTI (230 koní) a GTI Performance (245 koní) jako jediné modely s možností třídveřové karoserie, naftová alternativa GTD (184 koní) ani vrcholné R (310 koní).

Zajímavostí je zbrusu nový čtyřválec 1.5 TSI EVO, který využívá Millerův cyklus, variabilní geometrii lopatek turbodmychadla či vypínání válců. Naopak vrcholný Volkswagen Golf R nejenže posílil o 10 koní, na přání je možné zvýšit omezovač rychlosti až na 270 km/h, třešničkou na dortu je pak o 7 kg lehčí a o mnoho hlučnější titanový výfuk Akrapovič.

Základní cena startuje na částce 411 900,- korun za Golf 1.0 TSI 110 koní ve výbavě Trendline. Více detailních informací se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

1.3.2017 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist