Volkswagen Golf GTE skutečností, slibuje spotřebu 1,8 l/100 km

Wolfsburská automobilka nabízí sportovní Golf s benzínovou, dieselovou a teď už také hybridní pohonnou jednotkou. Golf GTE produkuje 204 koní a jezdit má za necelé dva litry.

Palčivou otázku, jestli dát přednost lepšímu zážitku se zážehovým motorem v Golfu GTI, nebo upřednostnit nižší spotřebu za volantem GTD by teď mohl vyřešit nový sportovní model. Volkswagen Golf GTE je třetím do party sportovních Golfů a jako takový by měl poskytnout zážitky benzinového motoru se spotřebou vlastní spíše tomu naftovému.

Wolfsburské perpetuum mobile představuje přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 150 koní, ke kterému se přidává elektromotor o výkonu 105 koní. Kombinací obou jednotek směřuje skrze šestistupňovou automatickou převodovku DSG na kola 204 koní, se kterými Golf GTE dosprintuje na stovku za 7,6 sekundy od startu a rozjede se až na 217 km/h. Jen v elektrickém režimu se auto zvládne rozjet na 130 km/h a s bateriemi o kapacitě 8,8 kWh má ujet až 50 kilometrů. Maximální dojezd je při kombinaci obou pohonů až 940 kilometrů.

A teď se konečně dostáváme k té zajímavé spotřebě zmiňované v titulku. Ano, Golf GTE opravdu umí v kombinovaném režimu jet za 1,8 l/100 km, respektive vypustit jen 35 g/km emisí CO2. Bavíme se ale o normovaném cyklu, kdy jsou akumulátory zcela nabité, takže velkou část měření absolvuje Golf čistě na elektřinu. V reálu bude spotřeba samozřejmě vyšší, ale ve srovnání se stejným zážehovým motorem bude plug-in hybrid o nějaký ten litr úspornější. A to se hodí hlavně ve chvíli, kdy nebrousíte asfalt někde za městem, ale poskakujete třeba v koloně.


Design spojuje jednak Golf GTI, tak i elektrifikovaný e-Golf. Výsledkem je denní svícení ve tvaru litery písmene C, žebrování naopak pochází ze sportovní verze. V interiéru provází namísto tradiční červené barvy modrá, která je bližší elektrickým modelům automobilky. Kárované sedačky, obšití volantu nebo řadicí páky, tady všude najdete akcenty modré, stejně jako v lince předních světlometů navazující až na mřížku chladiče.

Auto standardně stojí na šestnáctipalcových kolech, na výběr jsou ale sedmnácti nebo osmnáctipalcové disky, všechny přímo navržené s ohledem na aerodynamiku. Multimediální systém v základu s displejem o úhlopříčce 6,5 palce disponuje hned několika aplikacemi, mezi kterými nechybí akční rádius auta výhradně na baterie nebo statistika ujetých kilometrů bez jediného gramu emisí.

20.2.2014 6:11| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist