autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf: Ferrari se klepe strachy
Volkswagen Golf: Ferrari se klepe strachy
Zapomeňte na GTI a R, zdaleka nejrychlejší Volkswagen má pod kapotou šestiválec. Upravený Golf třetí generace s motorem VR6 překonal při posledním ročníku Texas Mile hranici tří set kilometrů za hodinu. Třináct let staré auto Jeremyho Freedmana se na jediné míli (1609 m) rozjelo na 334,9 kilometru v hodině.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Volkswagen přitom prodělal jen relativně skromné úpravy. Osvědčený šestiválec pod kapotou dostal dvě desetiny litru navíc a díky přeplňování má nyní výkon asi osm set koní, ale většina jeho dílů je zcela sériových. Beze změn zůstala i převodovka, Freedman dosáhl potřebného dlouhého zpřevodování jednoduše použitím kol o větším průměru. Enormní sílu by samozřejmě nešlo přenést přes přední kola bez samosvorného diferenciálu a nová je také spojka, ale tím výčet úprav končí.Golf Jeremyho Freedmana jel daleko víc než kterýkoli sériový Volkswagen v historii. I ty nejsilnější vozy z Wolfsburgu mají omezovače na 250 km/h. To se týká také Golfu R, který by však ani bez elektroniky nejel výrazně rychleji. Nejrychlejším Volkswagenem posledních desetiletí byl koncept supersportu W12 z roku 1997. Všechna čtyři kola studie navržené u Italdesignu poháněl dvanáctiválec o výkonu 420 koní.Stroj se znovu objevil v roce 2001 na autosalonu v Tokiu, tentokrát dokonce se šesti stovkami koní. V této podobě zvládnul zrychlit z nuly na sto za tři a půl sekundy a mohl jet až 350 kilometrů za hodinu. W12 s karoserií z karbonu o pár měsíců později stanovil na okruhu Nardó hned několik světových rekordů, když ujel 7749,4 kilometru průměrnou rychlostí 322,89 km/h. Sérové výroby se však fanoušci nedočkali, v rámci koncernu dostal přednost vývoj Lamborghini Gallardo a Bugatti Veyron, a tak prozatím zůstane nejrychlejším Volkswagenem obyčejný Golf VR6.
autoweb.cz