autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Volkswagen Golf dostal pohon všech kol
Volkswagen Golf dostal pohon všech kol
Nový Volkswagen Golf je nyní k dispozici i s pohonem všech kol 4Motion, který zajišťuje mezinápravová spojka Haldex páté generace. Podle automobilky je o 1,4 kg lehčí a samozřejmě efektivnější, rychlejší, přesnější a tak dále. Hlavní ale je, že se zasněženým kopcem teď bude mít Golf (a jeho řidič) mnohem méně práce.
DOPORUČUJEME: Volkswagen Golf VII 1.4 TSI DSG – redakční test
Pohon všech kol 4Motion je k dispozici k dieselům 1.6 TDI (105 koní) a 2.0 TDI (150 koní). I přes přidanou hmotnost a ztráty v mechanismu je spotřeba obou verzí 4,5, respektive 4,7 litru na 100 km a v případě dvoulitrového dieselu je to dokonce o 0,8 litru méně, než tomu bylo u minulé generace Golfu 2.0 TDI 4Motion.
Čtěte také: Pravda o čtyřkolkách – skutečně potřebujete pohon 4×4?
Podle tiskové zprávy automobilky vůz disponuje elektronicky „uzavíratelným“ diferenciálem vpředu i vzadu a systémem XDS na obou nápravách. Příplatek za čtyřkolku činí 66 000 korun v případě motoru 2.0 TDI a 60 000 korun pro motor 1.6 TDI. Zatím nemáme informaci, jestli bude čtyřkolka k mání i s benzínovým motorem, případně v kombinaci s automatem DSG.