Volkswagen Golf blue-e-motion

Wolfsburg chytá ekologický vlak. Směrem k lepší budoucnosti vyráží s dojezdem slušných 150 kilometrů.

Jedna z mnoha vizí Evropské Unie maluje silnice roku 2020 plné elektromobilů. Pokud se však má vidění naplnit, je třeba jednat už dnes. Jako první to v roce 2008 pochopili u BMW a ukázali světu elektrické Mini E, které pak v počtu pěti set kusů pronajali vybraným zákazníkům v rámci veřejného zkušebního programu. Konkurenci tím vyrazili dech, a tak než první ze soupeřů zareagoval, stihli letos v lednu představit další testovací model – Concept ActivE vycházející z BMW řady 1.

Volkswagen Golf blue-e-motion bude mít na startovní čáře nemalé zpoždění, přesto je po dvojici BMW teprve třetím autem, které se ve velkém postaví nástrahám každodenního provozu. Učiní tak přesně stejným způsobem jako soupeři z Mnichova: Omezená série pěti set kusů zamíří do ulic počátkem příštího roku.

Nasbíraná data vývojáři využijí při konstrukci celé řady produkčních elektromobilů. První z nich by se měly u prodejců objevit už v roce 2013. To zní ambiciózně, ne však nereálně. Zkušenosti sbírá automobilka již nyní s hybridními Touaregy a parametry čistě elektrického Golfu působí více než důvěryhodně, stejně jako jeho konstrukce. Celé pohonné ústrojí se vejde tam, kde má hnací skupiny každý Golf: Motor je pod kapotou, stejně jako převodovka, která jediným stupněm roztáčí přední kola. Akumulátory našly útočiště v tunelu převodovky, pod zadním sedadlem a v kufru.

Dojezd až sto padesát kilometrů pokryje běžné potřeby uživatelů, ačkoli pozdější produkční vozy budou potřebovat nejméně dvojnásobek, aby zaujaly masy. Naopak nejvyšší výkon 85 kilowattů (115 k) a točivý moment 270 newtonmetrů, dostupný od nulových otáček, jsou přijatelné už dnes.

Jízdní výkony omezuje několik faktorů. Auto je těžké – váží o 205 kilogramů více než Golf 1.6 TDI Bluemotion, tedy přes jednu a půl tuny, na stovku proto zrychlí za podprůměrných 11,8 sekundy. Akumulátory navíc dokáží trvale zásobovat jen 50 kW (68 k), takže maximální rychlost je omezena na 140 km/h.

Na cesty po městě či do práce však právě takové výkony stačí. Zvlášť v kombinaci s pěti plnohodnotnými sedadly a kufrem o objemu 237 litrů. Zbývá už jen počkat, jak se teorie projeví v praxi.

autoweb.cz

5.5.2010 8:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist