Volkswagen Eos 2.0 TDI DSG

Naftový motor pod kapotou kabrioletu? Dnes už to není nic neobvyklého a spolu s automatem se jedná o velmi atraktivní volbu. Jen ta cena...

Když jsem prvně jezdil s Volkswagenem Eos (někdy v roce 2007), ještě jsem nedělal tuhle práci a neměl jsem takový přehled. Přesto mě překvapil tím, že nevrzal, nekroutil se a řídil se velmi příjemně. Po těch letech se toho změnilo dost a nutno říci, že k lepšímu. Dieselové motory se pod kapotou kabrioletů pevně usadily a už nejsou tak nepatřičné ani v prestižním segmentu. Vemte si třeba Mercedes SLK 250 CDI

Při jízdě se dá novému Volkswagenu Eos vytknout jen velmi málo, protože to, co má dělat, dělá znamenitě. Řízení je slušné, v zatáčkách nepoznáte poměrně vysokou hmotnost auta a i když se sem tam ozve zavrzání rozřezané konstrukce skládací střechy, celkově je auto tuhé a pevné – hlavně ve srovnání s francouzskou konkurencí, která svou konzistencí v zatáčkách připomíná pudink nebo rozdrobenou sušenku – podle toho, o jaké značce je zrovna řeč.Osobně ale trochu postrádám smysl modelu VW Eos v době, kdy přišel na svět téměř dokonalý Volkswagen Golf Cabrio. Jeho látková střecha je lehká, skladná a především interiér izoluje minimálně stejně dobře jako pevná konstrukce Eosu. A jemné bubnování deště do látkové střechy je prostě romantičtější než cvakání na plasty a sklo. Ale chápu, že někdo chce pevnou střechu a ne plátno.

Volkswagen Eos 2.0 TDI je rozhodně povedené auto a v konkurenci kupé-kabrioletů se staví na špici. Samozřejmě si za něj ale automobilka nechá zaplatit – 879 000 korun je docela dost a to nemluvíme o  příplatcích. Verze 2.0 TSI s výkonem 210 koní a automatem DSG pak přijde skoro na milion. A to samé dáte za BMW Z4 nebo již zmíněný Mercedes SLK

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměr16,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)81,0 x 95,5
Převodovkašestistupňová dvouspojková DSG
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzadunezávislá náprava, čtyřprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 312 mm
Brzdy vzadukotoučové, 253 mm
Pneumatiky vpředu215/55 R16 H
Pneumatiky vzadu215/55 R16 H
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 / 140 v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 v 1750 až 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)87
0-100 km/h (s)10,3
Nejvyšší rychlost (km/h)204
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2 / 4,8 / 5,7
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4423
Šířka (mm)1791
Výška (mm)1444
Rozvor náprav (mm)2578
Provozní hmotnost (kg)1608
Celková hmotnost (kg)2030
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)380
Ceny
Základní cena modelu751 000 Kč (1.4 TSI 122 k)
Základní cena test. verze879 000 Kč (2.0 TDI DSG 140 k)
17.1.2012 5:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist