autoweb.cz > autovideo > Volkswagen Eos 2.0 TDI DSG
Volkswagen Eos 2.0 TDI DSG
Když jsem prvně jezdil s Volkswagenem Eos (někdy v roce 2007), ještě jsem nedělal tuhle práci a neměl jsem takový přehled. Přesto mě překvapil tím, že nevrzal, nekroutil se a řídil se velmi příjemně. Po těch letech se toho změnilo dost a nutno říci, že k lepšímu. Dieselové motory se pod kapotou kabrioletů pevně usadily a už nejsou tak nepatřičné ani v prestižním segmentu. Vemte si třeba Mercedes SLK 250 CDI…
Při jízdě se dá novému Volkswagenu Eos vytknout jen velmi málo, protože to, co má dělat, dělá znamenitě. Řízení je slušné, v zatáčkách nepoznáte poměrně vysokou hmotnost auta a i když se sem tam ozve zavrzání rozřezané konstrukce skládací střechy, celkově je auto tuhé a pevné – hlavně ve srovnání s francouzskou konkurencí, která svou konzistencí v zatáčkách připomíná pudink nebo rozdrobenou sušenku – podle toho, o jaké značce je zrovna řeč.Osobně ale trochu postrádám smysl modelu VW Eos v době, kdy přišel na svět téměř dokonalý Volkswagen Golf Cabrio. Jeho látková střecha je lehká, skladná a především interiér izoluje minimálně stejně dobře jako pevná konstrukce Eosu. A jemné bubnování deště do látkové střechy je prostě romantičtější než cvakání na plasty a sklo. Ale chápu, že někdo chce pevnou střechu a ne plátno.
Volkswagen Eos 2.0 TDI je rozhodně povedené auto a v konkurenci kupé-kabrioletů se staví na špici. Samozřejmě si za něj ale automobilka nechá zaplatit – 879 000 korun je docela dost a to nemluvíme o příplatcích. Verze 2.0 TSI s výkonem 210 koní a automatem DSG pak přijde skoro na milion. A to samé dáte za BMW Z4 nebo již zmíněný Mercedes SLK…
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 81,0 x 95,5 |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková DSG |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | vzpěry MacPherson |
Vzadu | nezávislá náprava, čtyřprvkové zavěšení |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 312 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové, 253 mm |
Pneumatiky vpředu | 215/55 R16 H |
Pneumatiky vzadu | 215/55 R16 H |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103 / 140 v 4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 320 v 1750 až 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 87 |
0-100 km/h (s) | 10,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 204 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 / 4,8 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4423 |
Šířka (mm) | 1791 |
Výška (mm) | 1444 |
Rozvor náprav (mm) | 2578 |
Provozní hmotnost (kg) | 1608 |
Celková hmotnost (kg) | 2030 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 380 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 751 000 Kč (1.4 TSI 122 k) |
Základní cena test. verze | 879 000 Kč (2.0 TDI DSG 140 k) |