Volkswagen Design Vision GTI: Čtyřkolka a 503 koní

Volkswagen přivezl do Rakouska pořádně našlapaný koncept. Představa sériového Golfu s výkonem přes pět stovek koní je vzdálená realitě, ale vypadá vážně cool.

Když Volkswagen tvrdil, že koncept pro Wörthersee bude mít velmi blízko k produkční verzi, vůbec to nemyslel vážně. Celou tu dobu nás vodil za nos, aby mohl s velkou slávou odhalit pětiset koňovou bestii s pohonem všech kol.

Studie vychází z Golfu GTI sedmé generace, ale o nějaké velké příbuznosti nemůže být řeč. Ostatně, porovnejte si sami sériovou verzi GTI s právě představenou studií a jistě nám dáte za pravdu. Díky výhodám modulární platformy MQB se auto mohlo smrsknout o 15 milimetrů, na výšku je nižší o 57 mm, zato do šířky pořádně narostl, o rovných 71 milimetrů.

S nafouklými boky a obřím nasávacím otvorem vypadá studie Design Vision GTI jako nefalšované závodní auto. Ale k čemu by byl svalnatý design bez adekvátní techniky, že? Proto se do auta nastěhoval vidlicový šestiválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem. Výsledkem je výkon 503 koní v 6500 otáčkách a 560 Nm v rozsahu od 4000 do 6000 otáček, přičemž více než 500 Nm je k dispozici jen co se ručička otáčkoměru mihne okolo dvou tisíc.

DOPORUČUJEME: Volkswagen Golf GTI vs. Mazda 3 MPSVýkon posílá převodovka DSG na všechna čtyři kola, vpředu na dvacetipalcové „slupky“ o rozměru 235/35, vzadu jde o pneumatiky 275/30. Díky výrazně lepším trakčním schopnostem se dokáže dostat na stovku za 3,9 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h. Na krocení vášní jsou na autě připraveny karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu, respektive 365 mm vzadu, do kterých se zakusují červeně lakované třmeny.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Že bude dobře postaráno i o řidiče naznačují sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a středový panel natočený výhradně na řidiče. Podstatná část interiéru je vyrobena z karbonu, ale nešetřilo se ani hliníkem a alcantarou. Ty nejpodstatnější tlačítka se podařilo umístit přímo na volant. Myslíme tím nejen ovládání převodovky, ale i volič jízdních režimů. Ty jsou na výběr tři, Street, Sport a Track. Napravo od nich už se nachází jen tlačítko startování, které probudí k životu šestiválcové monstrum.

9.5.2013 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist