Volkswagen Design Vision GTI: Čtyřkolka a 503 koní

Volkswagen přivezl do Rakouska pořádně našlapaný koncept. Představa sériového Golfu s výkonem přes pět stovek koní je vzdálená realitě, ale vypadá vážně cool.

Když Volkswagen tvrdil, že koncept pro Wörthersee bude mít velmi blízko k produkční verzi, vůbec to nemyslel vážně. Celou tu dobu nás vodil za nos, aby mohl s velkou slávou odhalit pětiset koňovou bestii s pohonem všech kol.

Studie vychází z Golfu GTI sedmé generace, ale o nějaké velké příbuznosti nemůže být řeč. Ostatně, porovnejte si sami sériovou verzi GTI s právě představenou studií a jistě nám dáte za pravdu. Díky výhodám modulární platformy MQB se auto mohlo smrsknout o 15 milimetrů, na výšku je nižší o 57 mm, zato do šířky pořádně narostl, o rovných 71 milimetrů.

S nafouklými boky a obřím nasávacím otvorem vypadá studie Design Vision GTI jako nefalšované závodní auto. Ale k čemu by byl svalnatý design bez adekvátní techniky, že? Proto se do auta nastěhoval vidlicový šestiválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem. Výsledkem je výkon 503 koní v 6500 otáčkách a 560 Nm v rozsahu od 4000 do 6000 otáček, přičemž více než 500 Nm je k dispozici jen co se ručička otáčkoměru mihne okolo dvou tisíc.

DOPORUČUJEME: Volkswagen Golf GTI vs. Mazda 3 MPSVýkon posílá převodovka DSG na všechna čtyři kola, vpředu na dvacetipalcové „slupky“ o rozměru 235/35, vzadu jde o pneumatiky 275/30. Díky výrazně lepším trakčním schopnostem se dokáže dostat na stovku za 3,9 sekundy, maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h. Na krocení vášní jsou na autě připraveny karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu, respektive 365 mm vzadu, do kterých se zakusují červeně lakované třmeny.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Že bude dobře postaráno i o řidiče naznačují sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a středový panel natočený výhradně na řidiče. Podstatná část interiéru je vyrobena z karbonu, ale nešetřilo se ani hliníkem a alcantarou. Ty nejpodstatnější tlačítka se podařilo umístit přímo na volant. Myslíme tím nejen ovládání převodovky, ale i volič jízdních režimů. Ty jsou na výběr tři, Street, Sport a Track. Napravo od nich už se nachází jen tlačítko startování, které probudí k životu šestiválcové monstrum.

9.5.2013 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist