Volkswagen CrossTouran

Další z rodiny oplastovaných pseudoteréňáků právě dorazil.

Neberte mě špatně – proti vkusným plastovým doplňkům vůbec nic nemám. Například Octavia 4×4 Scout se mi vysloveně líbí. Myslím, že plastové doplňky jí dodaly ten pravý šmrnc a dostatečně jí odlišily od běžných oktávek s předním náhonem. Opticky trochu připomíná první generaci Audi Allroad, které se mi vždycky dost líbilo.

Ani nová CrossTouran nevypadá úplně špatně. Z původně celkem dost nudného auta se stal docela stylový švihák. Jenže na rozdíl od Octavie Scout bych v něm jezdit nechtěl. Připadal bych si divně, připadal bych si jako, že si hraju na něco, na co nemám.

Ne, netvrdím, že by takováhle auta měla zvládat těžký terén. Na to existují off-roady s redukčními převodovkami, uzávěrkami diferenciálů a speciálními pneumatikami. Ale když už se auto tváří takhle akčně, mělo by mít alespoň tu nejjednodušší čtyřkolku s viskózní spojkou. Neunesl bych tu ostudu, kdybych s takovým pseudo-SUV stál někde na zasněženém svahu a marně se snažil rozjet, zatímco by kolem mě v poklidu projížděli majitelé „obyčejných“ BMW s pohonem X-drive, Audi s pohonem Quattro a Subaru s jejich mocným Symmetric AWD.

Volkswagen Touran fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Touran fotogalerie

Co tedy vlastně Volkswagen CrossTouran může nabídnout? Ty nejpodstatnější změny vidíte: robustní nárazníky, plastové nástavce na prazích a blatnících a masku v provedení matného chromu. Na střeše přibyl nový nosič se matně chromovými lištami a černými ližinami, který má nosnost zvýšenou na 100 kg. K dispozici je i nová paleta barev, v téhle červené mu to skutečně docela sluší, jinak si můžete vybírat od černé „Deep Black“, až po „Candy White“, to když chcete opravdu „zazářit“.

Další odlišností jsou sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 215/50 vpředu a 235/45 vzadu. Ponechme stranou smysl širších pneumatik na nepoháněné nápravě a zaměřme se na jediný terénní argument, který CrossTouran může nabídnout: světlá výška byla montáží upravené verze vyztuženého podvozku, který je pro Touran k dispozici, zvětšena o 12 mm. Prodlouženo bylo i pružení.

Úpravy se nevyhnuly ani interiéru a opět jde především o nová barevná řešení. Čalounění můžete mít v divoké oranžovo-šedé kombinaci, ale i v jemnější, nazvané „Latte Macchiato“. Jinak zůstává interiér stejně praktický, jako u běžného Touranu – sedadla v druhé řadě se dají jednoduše sklápět a posouvat a za příplatek můžete mít i řadu třetí.

Praktickou novinkou je ale uvedení inovovaného systému jízdní stability ESP, který zahrnuje funkci stabilizace jízdní soupravy s přívěsem a také nového elektrického posilovače s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti.

Pod kapotou můžete mít jakýkoliv motor, který už z Touranu znáte, s výjimkou slabší jednotky 1.9 TDI (90 koní). Naopak si můžete objednat silnější ze dvou turbo-kompresorových motorů Twincharger 1,4 TSI o výkonu 170 koní, který byl dosud k dispozici pouze pro Golf GT.

Volkswagen prohlašuje, že „Cross“ se stává svébytnou značkou, stejně jako třeba GTI, nebo nedávno uvedená řada „R“. Z marketingového hlediska to nemá chybu. Jenom ten chybějící pohon všech kol mě mrzí. Snažím se najít příměr. Třeba maskované cargo kalhoty, neboli maskáče. Když si je na sebe vezme svalnatý mladík, nebudete se tomu divit ani uprostřed města. Uvěříte mu, že v nich občas klidně vyjde do divoké přírody. Když si je na sebe vezme pohublý brýlatý mladík, který zná les jen z počítačové akční hry, bude vypadat směšně.

Jenže maskáče dnes nosí kdekdo. Je to prostě móda. Takže se budu muset smířit s tím, že přišla i móda oplastovaných jakobyterénních předokolek.

Jenom prosím nedělejte CrossEos!

Honza Koubek

6.12.2006 9:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist