Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI 90 k DSG (2016)

Volkswagen CrossPolo reaguje na neustálé rozšiřování nabídky SUV a crossoverů směrem dolů velmi chytře. Jak ovšem funguje v praxi?

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

  • příjemný motor s dobrou spotřebou
  • rychlá, jemná a chytrá převodovka
  • velmi snadná ovladatelnost a dospělé chování podvozku
  • jednoduchý a funkční interiér nyní o trochu barevnější

Starosti

  • nečekejte žádné terénní schopnosti
  • podvozek mohl být klidně ještě pohodlnější
  • cena přestane být s příplatky lidová
  • kromě vzhledu nenabízí mnoho navíc

Volkswagen zareagoval na rostoucí popularitu menších SUV mírnou úpravou stávajícího Pola. Přizvednout podvozek a nalepit černé plasty na populární městský hatchback totiž vyjde levněji než navrhování zcela nového modelu.

Za 12 800,- korun dostanete unikátně jen pro CrossPolo oranžovou metalízu s názvem Honey. Tahle červená, která Polu naživo opravdu sluší, nese název Sunset.

CrossPolo poznáte vedle nápisu na zadních dveřích hlavně podle „drsného“ černého oplastování, střešních nosičů z eloxovaného hliníku a krytů zpětných zrcátek ve stříbrném odstínu.

Interiér

Palubní deska je strohá, ale dokonale přehledná a kvalitně sestrojená, pokud vám zrovna tolik nevadí tvrdé plasty. Tlačítka pod výdechy ventilace mohou v noci trochu oslňovat a ovládání tempomatu na volantu je poněkud krkolomné, ale jinak tady není co kritizovat, a to včetně velmi příjemné pozice za volantem.

Uvnitř jinak temné odstíny rozjasňují dvoubarevné výplně dveří a prošívání sedadel. Unikátní je také volant potažený jemnou perforovanou kůží, který se velmi dobře drží.

Místa vzadu je tak akorát i pro vrostlé jedince – jak na kolena, tak na hlavu. Vzhledem k tomu, do jaké třídy Volkswagen Polo patří, můžeme tohle auto považovat za prostorné.

Pohon a spotřeba

Motor je příjemně tichý a jemný, výkon 90 koní pak považujeme za snesitelné minimum, se kterým se ještě hezky jezdí. Do města ale bohatě stačí a ani na dálnici se také neztrácí, přesto je škoda, že se do CrossPola nemontuje silnější 110koňová verze motoru 1.2 TSI.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka řadí bleskově, nenásilně a inteligentně. Malému autu do města vyloženě sedí. Částka 40 000,- korun je v této cenové relaci už celkem vysoká, upřímně bychom ale rozhodně neměnili, jelikož automat hodně usnadňuje řízení.

Trochu razantnějším stylem budete po městě jezdit za 7,7 litru, při častějším využívání výpadovek ale rázem jezdíte za sedm. Lehkou stovkou na tempomat pak srazíte spotřebu klidně až k pěti litrům.

Ovladatelnost

Víc než opravdové terénní schopnosti (pohon všech kol 4MOTION totiž CrossPolo nenabízí) přináší o 15 mm vyšší podvozek pohodlnější nastupování pro starší osoby, takže se o tato hezká 17″ kola Caynon, která jsou k dostání exkluzivně jen pro CrossPolo, nemusíte tolik bát.

Celkově se Polo chová velmi dospěle. Zatáčkami projíždí v mírném náklonu, ale klidně a stabilně. Přilnavost i vyváženost je na takhle malé auto velmi solidní, ačkoliv nějaké velké zábavy za volantem se nedočkáte. CrossPolo jezdí spíš uvolněným stylem, což podporuje i lehké, ovšem dobré řízení.

Sedmnáct palců je na malé Polo už docela velký průměr, ostatně zcela totožný rozměr pneumatik používá i sportovně laděné GTI, což nám připadá poněkud zbytečné. Podvozek je dostatečně komfortní, ovšem dokážeme si představit, že by to mohlo (navíc u pseudoterénní verze) být ještě o malinko lepší.

Verdikt

Volkswagen CrossPolo je velmi povedené auto, jelikož si zachovává svoje tradiční kvality a jen přidává trochu dobrodružné atmosféry. Jestli vyhledáváte styl crossoverů, ale vadí vám zbytečně nafouknuté tvary, díky nimž se špatně parkuje nebo odhaduje prostor na silnici, základ v obyčejném hatchbacku s opravdu kompaktními rozměry je nespornou výhodou. Pokud vám ovšem na módním stylu tolik nezáleží, obyčejné Polo vám poslouží stejně dobře, jen bude o něco levnější, přesněji o 42 000,- korun. Nám je ale tohle auto v záplavě crossoverů opravdu sympatické.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1197
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/40 R17
Pneumatiky vzadu215/40 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)66 / 90 v 4800
Točivý moment (Nm)160 v 1400 - 3500
Výkon/hmotnost (k/t)75
0-100 km/h (s)11,4
Nejvyšší rychlost (km/h)177
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9 / 4,3 / 4,9
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3987
Šířka (mm)1698
Výška (mm)1488
Rozvor náprav (mm)2469
Provozní hmotnost (kg)1206
Celková hmotnost (kg)1620
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1000
Zavazadlový prostor (l)280 / 952
Ceny
Základní cena modelu314 900,- (1.0 MPI 75 k Allstar)
Základní cena test. verze378 900,- (1.2 TSI 90 k Cross)
Cena testovaného vozu418 900,- (1.2 TSI 90 k DSG Cross)
7.11.2016 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist