Volkswagen CrossGolf v prodeji

Už koncem ledna se modelová řada Volkswagenu rozšíří o CrossGolf - křížence mezi Golfem, MPV a SUV

Ano, je to teď v módě. Automobilky přezbrojují své běžné modely na pseudoterénní auta a zákazníci se mohou pominout. Upřímně řečeno, někdy se ani není čemu divit, protože oplastování blatníků a nárazníků (pokud je provedeno vkusně) mnohdy dodá anonymní konzervativní krabici svěží a moderní nádech. Osobně se například docela těším na Octavii Scout…

Ale zpátky ke CrossGolfu. Ten je totiž z trochu jiného soudku. Už na první pohled jste si jistě všimli, že to žádný oplastovaný Golf není. Je to oplastovaný Golf Plus, tedy nafouklejší verze wolfsburského trháku, který si vypůjčil několik chytrých prvků z velkoprostorových rodinných vozů kategorie MPV. Patří mezi ně například jednoduše sklopná a podélně posuvná zadní sedadla, podlahové úložné schránky, nebo rozměrné páté dveře.

Pokud se počítáte ke znalcům historie značky, potažmo přímo modelu Golf, možná při pohledu na tohle auto souhlasně kývete hlavou a říkáte si, že legendární dvojkový Golf Country z padesátitisícové omezené série má konečně důstojného nástupce. Alespoň já si to říkal. Jenže tisková zpráva mě bohužel vyvedla z omylu, tohle auto se za nástupce Golfu Country počítat nemůže. Už věta z tiskové zprávy „Tato pozoruhodná novinka svým vnějším vzhledem připomíná SUV“ je dostatečným vysvětlením, proč tomu tak je. U CrossGolfu jde fakticky pouze o vnější vzhled. Ano, podvozek má o dva centimetry zvětšenou světlost a sedmnáctipalcová kola, ale model CrossGolf se dodává „výhradně s pohonem předních kol“.

Je to škoda. Volkswagen má k dispozici celkem povedený Haldex, který by takovému autu naprosto stačil, ale vypadá to, že se firmě nevyplatí ho nabídnout. Marketingové oddělení zřejmě usoudilo, že většina zájemců o tento vůz chce pouze vypadat „terénně“, nikoliv terénem skutečně jezdit. A co si budeme povídat, mají bohužel zcela pravdu. Je ale škoda, že CrossGolf nebude moci těžit výhody pohonu všech kol třeba na kluzkých vlhkých silnicích…

Vraťme se k oněm optickým změnám. Kromě nového odstínu stříbrného laku „Ice“ jsou nejviditelnější změnou nové nárazníky a integrované ochranné panely kolem celého spodku karoserie. Jsou z kvalitních plastů s povrchovou úpravou „saténově antracitová“.

Změny se dotkly i interiéru, kde najdete kontrastní barvy a barevně sladěné výplně dveří a části přístrojové desky. Vše doplňují hliníkové pedály a prahové lišty s nápisy CrossGolf.

V nabídce pohonných jednotek figuruje dvakrát nafta a dvakrát benzín. Slabší benzín a slabší nafta mají výkon 102 (1.6 benzín) a 105 koní (1.9 TDI), přičemž diesel bude pochopitelně pružnější díky lepšímu točivému momentu. Silnější dvoulitrové TDI se může pochlubit výkonem 140 koní a stejné číslo najdete i u vrcholného benzínového motoru: čtrnáctistovky TSI s přeplňováním Twinchrger, tedy s kompresorem a turbodmychadlem zároveň. Oba diesely mají filtry pevných částic a společně s TSIčkem mohou být spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG.

Ceny na českém trhu budou začínat na 643 900 Kč za benzínovou šestnáctistovku a prodej bude zahájen koncem ledna.

Honza Koubek

5.1.2007 10:23

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist